Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloudの概要

Salesforce Marketing Cloudは、消費者とのエンゲージメントを増やすことができる、業界屈指のマーケティング・ソリューションです。強力なデータ管理を使用して、第一者、第二者、第三者のデータをオフライン・データとともに収集、整理して安全に保存し、完全な消費者データ・プロファイルを作成します。内蔵AIを活用して、ブランド・ジャーニーに沿ってインタラクションをカスタマイズすることができます。そして、メール、モバイル、広告、ソーシャルの業界屈指のソリューションを活用して、各消費者への訴求を大規模に展開することができます。

Salesforce Marketing Cloudの対象ユーザー

あらゆる業種と規模の企業。

動作環境

クラウド・ベース
オンプレミス

企業情報

  • Salesforce
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2003年設立

Salesforce Marketing Cloud のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アメリカ合衆国, イギリス, インド, オーストラリア, オーストリア 他6つ

言語

アイルランド語, イタリア語, インドネシア語, オランダ語, スウェーデン語 他16つ

企業情報

  • Salesforce
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2003年設立

Salesforce Marketing Cloud のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アメリカ合衆国, イギリス, インド, オーストラリア, オーストリア 他6つ

言語

アイルランド語, イタリア語, インドネシア語, オランダ語, スウェーデン語 他16つ

Salesforce Marketing Cloudの動画と画像

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Salesforce Marketing Cloud

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$4,800.00
無料プラン
無料トライアル
価格不詳
無料プラン
無料トライアル
$0.00
無料プラン
無料トライアル
$1,250.00/月
無料プラン
無料トライアル

Salesforce Marketing Cloudの機能・特徴

  • CAN-SPAM法準拠
  • CRM
  • ROI追跡
  • SNSマーケティング
  • WYSIWYGエディタ
  • Webサイト分析
  • Webサイト訪問者の追跡
  • iPadデバイス用
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/通知
  • イベントによるアクション
  • インタラクション追跡
  • エンゲージメント追跡
  • オーディエンス・ターゲティング
  • カスタマー・ジャーニーのマッピング
  • カレンダー管理
  • カレンダー/リマインダー・システム
  • キャンペーン分析
  • キャンペーン管理
  • キャンペーン計画
  • キャンペーン追跡
  • コラボレーションツール
  • コンテンツ公開オプション
  • コンテンツ管理
  • コンバージョン追跡
  • サードパーティ統合
  • スプリット・テスト
  • セグメンテーション
  • ソーシャル・メディア統合
  • タグ付け
  • ダッシュボード
  • チャンネル管理
  • テキスト編集
  • テンプレートのカスタマイズ
  • テンプレート管理
  • データのインポート/エクスポート
  • データの取得と転送
  • データの可視化
  • ドキュメント・ストレージ
  • ドキュメント管理
  • ドリップキャンペーン
  • バージョン管理
  • パフォーマンス測定基準
  • ファイル管理
  • フィールドのカスタマイズ
  • フルテキスト検索
  • マルチキャンペーン
  • マルチチャネル・キャンペーン
  • マルチチャネル・データ収集
  • マルチチャネル・マーケティング
  • マルチチャネル属性
  • マーケティングの自動化
  • メールキャンペーン管理
  • メール・マーケティング
  • メール管理
  • メール追跡
  • モバイル向けメール最適化
  • ランディングページ、Webフォーム
  • リアルタイム分析
  • リスト管理
  • リワード管理
  • リード・キャプチャ
  • リード区分
  • リード資格
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • ロイヤリティプログラム
  • ワークフロー管理
  • 優先順位付け
  • 公開スケジューリング
  • 共有受信箱
  • 動的コンテンツ
  • 営業パイプライン管理
  • 営業活動管理
  • 応答管理
  • 投稿スケジューリング
  • 検索/フィルター
  • 登録者管理
  • 競合分析
  • 署名管理
  • 自動パブリッシュ
  • 自動応答装置
  • 行動の追跡
  • 行動分析
  • 複数アカウント管理
  • 見込み客探索
  • 連絡先管理
  • 電子フォーム
  • 顧客エンゲージメント
  • 顧客セグメンテーション

Salesforce Marketing Cloudの競合SaaS製品

Zoho CRMは、包括的な顧客関係ライフサイクル管理ソリューションを企業に提供します。
User.comは、個別化されたコミュニケーションの自動化やビジネス・プロセスの合理化をサポートする高度なマーケティング/販売システムです。
Saphyte leads in technological disruption with its most advanced and innovative features designed to help your business grow.
Full featured digital marketing platform built for marketing agencies
Agile CRMは、中小企業がFortune 500企業のように販売やマーケティングができるように設計された、販売、マーケティング、サービスの完全なスイートです。 Agile CRMの詳細
Ortto is a customer data platform, business intelligence tool, and marketing automation all-in-one.
Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.
EngageBayは、リードを獲得、エンゲージ、そして育成することによって顧客へと転換するシンプルで手頃な価格のオールインワンのマーケティング、販売およびサービスCRM (顧客関係管理) ソフトウェアです。 EngageBayの詳細
An advanced Business Management SaaS with all the features you need. Used in 60 countries by 1500 companies for the last 23 years.
Drive growth with Sales Cloud 360, the best-in-class sales solution that drives rep productivity on the world's #1 CRM platform.
効果的なコラボレーション、コミュニケーション、ソーシャル・ネットワーキング、業務フロー、および知識管理用に設計された高度­なソリューションです。 Bitrix24の詳細
monday.comはクラウド型のWork OSです。オフィス、自宅、外出先のいずれからでも、チームによるプロジェクトや日常業務の遂行を支援します。 monday.comの詳細
成功に必要なマーケティング・ツール、機能、専門家による助言が1か所に集約されています。

Salesforce Marketing Cloudのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.1
使いやすさ
3.6
カスタマーサービス
3.7
機能
4.1
価格の妥当性
3.7

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Laurie
Laurie
Owner
認証済みLinkedInユーザー
健康、ウェルネス、フィットネス, 自営業
ツール使用期間: 無料トライアル
投稿者のソース

Needed Software to Help Simplify

4.0 昨年
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Robert
Robert
オーストラリアのICT Manager
認証済みLinkedInユーザー
化学, 51-200の従業員数
ツール使用期間: 1~5か月
投稿者のソース

Top of class marketing automation and reporting.

5.0 4 週間前 新着

製品を使ってみた感想: It has been very positive. Before this our marketing was very much email informational marketing. Sending out new product ifo and links to webinars etc but there was no easy way to link this data to contacts or prospects and no way to have this information readily available to the sales team to generate sales. HAving the power to identiny and categorise supporters and detractors and know who is interested in wjat based on actual data is very powerful.

良いポイント:

The ease of connecting the software to the larger salesforce CRM and using the data from Marketing cloud to educate the sales people about what their customers are interested in is invaluable. The power of linking slaes and marketing together is huge.

改善してほしい点:

there are some things that are not included. It will send out campaings but if you need something like a survey you will need either a landing page ofr some kind of survey software. Saying that they do integrate the leading platfroms quite well.

認証済みレビュアー
パキスタンのCEO
認証済みLinkedInユーザー
食品、飲料, 201-500の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

検討した類似製品:

Outstanding software in digital marketing

5.0 3 週間前 新着

製品を使ってみた感想: My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.

良いポイント:

It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.

改善してほしい点:

I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.

Sandra
アメリカのMarketing Consultant
健康、ウェルネス、フィットネス, 自営業
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

Expensive and cumbersome with little support

1.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

良いポイント:

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

改善してほしい点:

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Ahmed
エジプトのFreelancer
コンピュータ、ネットワーク・セキュリティ, 51-200の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

One of the best CRM ever

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Salesforce helped us a lot in our work tasks, you can say that he can do all your work tasks, especially if you work in a team in the field of marketing, customer follow-up, advertising campaigns, customer targeting, data collection, real estate and others
In summary, this program can accomplish large and heavy tasks for your company with many advantages that will make it easier for you to use the program

良いポイント:

Salesforce offers a tons of flexibility. Salesforce allows you to build anything you can imagine. The CRM can perform some serious heavy lifting and integrates with practically all programs on the market. Tasks let you keep track of ongoing discussions or tasks with clients and prospects, whilst reporting lets you monitor how your team is performing.

改善してほしい点:

Sometimes it is slow to use However, that is just how CRMs are, I've looked at many different CRMs available, and Salesforce has so far proven to be the finest.

Walter
アメリカのMarketing Specialist
高等教育, 501-1,000の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

SFMC

4.0 3 年前

製品を使ってみた感想: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

良いポイント:

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

改善してほしい点:

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.