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Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloudとは?

Salesforce Marketing Cloudは、消費者とのエンゲージメントを増やすことができる、業界屈指のマーケティング・ソリューションです。強力なデータ管理を使用して、第一者、第二者、第三者のデータをオフライン・データとともに収集、整理して安全に保存し、完全な消費者データ・プロファイルを作成します。内蔵AIを活用して、ブランド・ジャーニーに沿ってインタラクションをカスタマイズすることができます。そして、メール、モバイル、広告、ソーシャルの業界屈指のソリューションを活用して、各消費者への訴求を大規模に展開することができます。

Salesforce Marketing Cloudの対象ユーザー

あらゆる業種と規模の企業。

Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 1
Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 2
Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 3
Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 4

Salesforce Marketing Cloudをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

4.2 (510)
$1,250.00
無料バージョン
無料トライアル
162
8
3.8 (510)
3.8 (510)
3.9 (510)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
価格情報が見つかりません
無料バージョン
無料トライアル
87
205
4.4 (4,214)
4.3 (4,214)
4.4 (4,214)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Salesforce Marketing Cloudの他のおすすめ代替製品

HubSpot CRM
高評価の機能
リード管理
営業パイプライン管理
連絡先管理
HubSpot Marketing Hub
高評価の機能
マーケティングの自動化
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
Veeva CRM
高評価の機能
インタラクション追跡
ドキュメント・ストレージ
連絡先管理
Bitrix24
高評価の機能
マーケティングの自動化
顧客データベース
顧客管理
EmailOctopus
高評価の機能
メールキャンペーン管理
モバイル最適化
リスト管理
Marketing 360
高評価の機能
ランディングページ、Webフォーム
リスト管理
行動分析
Mailchimp
高評価の機能
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
メール管理
SendGrid
高評価の機能
API
SMTPプロトコル
メールキャンペーン管理
Gmail
高評価の機能
スパム・ブロッカー
受信箱管理
検索/フィルター

Salesforce Marketing Cloudの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.2
使いやすさ
3.8
カスタマーサービス
3.9
機能
4.3
価格の妥当性
3.8

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Laurie
Laurie
Owner
認証済みLinkedInユーザー
健康、ウェルネス、フィットネス, 自営業
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Needed Software to Help Simplify

4.0 3 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Brandon
President
認証済みLinkedInユーザー
薬品, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Salesforce is simply the best

4.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
笹川
日本の営業事務
小売, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

リード管理に最適!

4.0 2 年前

良いポイント:

リードを集め情報を管理してエリアのマーケティングや戦略にとても活用率が高いです。データの可視化もできるので戦略に役立ちますし様々なグラフにも抽出する事ができるので資料作成にもとても便利です。

改善してほしい点:

海外ソフトウェアなのでサポートが日本では別会社がしている様なので直サポートが充実していると安心しますね。

匿名レビュアー
化学, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

割とわかりやすく、使いやすい画面と操作性だと思う

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: まだ長期間使っていないので初心者の感想だが、簡単で基本的な操作に関してはとっつきやすいし、難しい入力方法等もなく良いと思う。ただ少し細かい設定や何か操作したいとなると、感覚的なものだけでは思ったようにできないので勉強が必要と感じる。データ抽出に関して、他の人がきっちり設定したものを使用する分にはデータ等も見やすいし使いやすいと思う。使いこなせるようになれば、非常に役に立ちそう。ロック機能があればもっと良さそう。

良いポイント:

リンクが多く、色々と詳細を確認しやすい。データの抽出で細かい設定もでき、集計等に便利と思う。

改善してほしい点:

データ抽出で慣れないうちは設定方法がとても分かりにくい。細かいことができる分、マニュアル等読み込むべきことが多い。

Jana
Jana
アメリカのSenior Director Of Marketing
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Incredibly Powerful Cloud-Based Marketing Automation Platform

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: Using Marketing Cloud, we can simply keep tabs on all of our social media profiles, Facebook updates, and email automation tools. Even if this platform is already a part of our website, it integrates with the services of other companies and applications with relative ease. Despite the fact that Marketing Cloud has an email solution, we continue to rely on Mailchimp to assist with channel management.

良いポイント:

It is an extremely adaptable and comprehensive application that provides everything you need to efficiently manage your connections with customers. I liked that I could find out a lot of stuff, like what they were doing online, about the people I was trying to sell to. It gave me a comprehensive understanding of their habits, tastes, and contacts with my company, allowing me to make smarter choices and give superior service. In conclusion, if you're wanting to simplify your sales and marketing operations in a strong and user-friendly method, this CRM system is what you need.

改善してほしい点:

It is always frustrating how long it takes for an email activity to load in Journey Builder. Sometimes the platform will indicate that you have been idle even if you have been working on it continuously.

Kayla
アメリカのCRM Marketing Specialist
高等教育, 10,000+人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Salesforce Marketing Cloud is Superior

5.0 7 か月前

良いポイント:

I love using SFMC! It's actually the biggest reason I have kept my current job as long as I have, because we use this software. I write journeys to send content and use those journeys in complex ways to add folks to a campaign after they have gotten an email or to direct them down a path for a specific plan or program they may have for a more targeted email. Or I used dynamic content in content builder when building emails so folks can get more customized emails. I also can write the ampscript into the emails in content builder. I frequently write data extensions in email studio and put them on automations! I use salesforce marketing cloud hourly at my job and love it! So many capabilities!

改善してほしい点:

Not one con, I love using it and train others how to use it!

Sandra
アメリカのMarketing Consultant
健康、ウェルネス、フィットネス, 自営業
使用期間: 1年以上
投稿経路

Expensive and cumbersome with little support

1.0 4 年前

製品を使ってみた感想: Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

良いポイント:

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

改善してほしい点:

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.