キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし18年

Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloudとは?

Salesforce Marketing Cloudは、消費者とのエンゲージメントを増やすことができる、業界屈指のマーケティング・ソリューションです。強力なデータ管理を使用して、第一者、第二者、第三者のデータをオフライン・データとともに収集、整理して安全に保存し、完全な消費者データ・プロファイルを作成します。内蔵AIを活用して、ブランド・ジャーニーに沿ってインタラクションをカスタマイズすることができます。そして、メール、モバイル、広告、ソーシャルの業界屈指のソリューションを活用して、各消費者への訴求を大規模に展開することができます。

Salesforce Marketing Cloudの対象ユーザー

あらゆる業種と規模の企業。

Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 1
Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 2
Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 3
Salesforce Marketing Cloudソフトウェア - 4

Salesforce Marketing Cloudをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

4.2 (519)
$25.00
無料バージョン
無料トライアル
167
7
3.8 (519)
3.8 (519)
3.9 (519)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$25.00
無料バージョン
無料トライアル
43
10
4.0 (347)
3.9 (347)
4.0 (347)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Salesforce Marketing Cloudの他のおすすめ代替製品

Salesforce Platform
高評価の機能
アクセス制御・許可
ビジネスプロセスの自動化
フィールドのカスタマイズ
SendGrid
高評価の機能
API
Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
メールキャンペーン管理
EmailOctopus
高評価の機能
Mobile Optimization
メールキャンペーン管理
リスト管理
Pipedrive
高評価の機能
リード管理
営業パイプライン管理
連絡先管理
SendPulse
高評価の機能
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
レポート/分析
Veeva CRM
高評価の機能
インタラクション追跡
ドキュメント・ストレージ
連絡先管理
Bitrix24
高評価の機能
Confirmations/Reminders
顧客データベース
顧客管理
Mailchimp
高評価の機能
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
メール管理
Marketing 360
高評価の機能
オンライン請求
スパム・ブロッカー
支払い詐欺防止

Salesforce Marketing Cloudの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.2
使いやすさ
3.8
カスタマーサービス
3.9
機能
4.3
価格の妥当性
3.8

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Laurie
Laurie
Owner
認証済みLinkedInユーザー
健康、ウェルネス、フィットネス, 自営業
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Needed Software to Help Simplify

4.0 4 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Brandon
President
認証済みLinkedInユーザー
薬品, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Salesforce is simply the best

4.0 3 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
笹川
日本の営業事務
小売, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

リード管理に最適!

4.0 2 年前

良いポイント:

リードを集め情報を管理してエリアのマーケティングや戦略にとても活用率が高いです。データの可視化もできるので戦略に役立ちますし様々なグラフにも抽出する事ができるので資料作成にもとても便利です。

改善してほしい点:

海外ソフトウェアなのでサポートが日本では別会社がしている様なので直サポートが充実していると安心しますね。

匿名レビュアー
化学, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

割とわかりやすく、使いやすい画面と操作性だと思う

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: まだ長期間使っていないので初心者の感想だが、簡単で基本的な操作に関してはとっつきやすいし、難しい入力方法等もなく良いと思う。ただ少し細かい設定や何か操作したいとなると、感覚的なものだけでは思ったようにできないので勉強が必要と感じる。データ抽出に関して、他の人がきっちり設定したものを使用する分にはデータ等も見やすいし使いやすいと思う。使いこなせるようになれば、非常に役に立ちそう。ロック機能があればもっと良さそう。

良いポイント:

リンクが多く、色々と詳細を確認しやすい。データの抽出で細かい設定もでき、集計等に便利と思う。

改善してほしい点:

データ抽出で慣れないうちは設定方法がとても分かりにくい。細かいことができる分、マニュアル等読み込むべきことが多い。

Jennifer
Jennifer
アメリカのHuman Resources Generalist
認証済みLinkedInユーザー
病院、ヘルスケア, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Top Sales Management Software

4.0 昨年

製品を使ってみた感想: Through the use of granular criteria and personalization, we have increased user engagement across all modes of communication, including Email, SMS, WhatsApp, and Push Notifications.

良いポイント:

The effectiveness and manageability. You may control automated email sending and collecting contact information for hot leads. Its talents help the company expand by a factor of two. Bringing down the lead time for security matters. Separation of live and dead wires. Automating routine tasks saves time and effort. Boosts the company's growth and revenue.

改善してほしい点:

More automated components for plug-and-play building of user journeys would be preferable, as much of Automation Studio as possible must be implemented in SQL, which can get complicated.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
金融サービス, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

SFMC is a great tool!

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: Overall the experience is great. Support is great and quick and it works great for more complex campaigns.

良いポイント:

The best features of SFMC is the integration with SFDC and the flexibility in creating audiences. It allows us to use SQL to build audiences in a very data driven manner vs a drag and drop (which SFMC does have) feature to create lists.

改善してほしい点:

The speed for SFMC can sometimes be questionable. Some days it moves faster than others. The other feature that tends to be frustrating is the speed or actions when having multiple splits in their journey builder.

Sarah
アイルランドのContent Marketing Manager
コンピュータ・ソフトウェア, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Powerful tool but a steep learning curve

3.0 5 か月前

良いポイント:

The platform’s ability to segment audiences and automate marketing workflows is pretty powerful, allowing for precise targeting and engagement across email, social media, and SMS. Its integration with Salesforce CRM also makes it easy to pull insights into customer behavior and preferences.

改善してほしい点:

Navigating through its interface and setting up campaigns can be time-consuming, especially without prior experience or adequate training. Additionally, some tasks that should be straightforward, like creating email templates or setting up automation workflows, can be a bit cumbersome due to the number of steps involved.

Ellese
英国のSales Consultant
高級品、ジュエリー, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

My Remarkable Experience with Salesforce Marketing Cloud

5.0 4 か月前

製品を使ってみた感想: Sales and marketing teams in my organization connect in one place with the help of Salesforce Marketing Cloud.

良いポイント:

With Salesforce Marketing Cloud, I am able to create and customize AI-powered campaigns.

改善してほしい点:

I face zero flaws when utilizing Salesforce Marketing Cloud.

Jana
Jana
アメリカのSenior Director Of Marketing
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Incredibly Powerful Cloud-Based Marketing Automation Platform

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Using Marketing Cloud, we can simply keep tabs on all of our social media profiles, Facebook updates, and email automation tools. Even if this platform is already a part of our website, it integrates with the services of other companies and applications with relative ease. Despite the fact that Marketing Cloud has an email solution, we continue to rely on Mailchimp to assist with channel management.

良いポイント:

It is an extremely adaptable and comprehensive application that provides everything you need to efficiently manage your connections with customers. I liked that I could find out a lot of stuff, like what they were doing online, about the people I was trying to sell to. It gave me a comprehensive understanding of their habits, tastes, and contacts with my company, allowing me to make smarter choices and give superior service. In conclusion, if you're wanting to simplify your sales and marketing operations in a strong and user-friendly method, this CRM system is what you need.

改善してほしい点:

It is always frustrating how long it takes for an email activity to load in Journey Builder. Sometimes the platform will indicate that you have been idle even if you have been working on it continuously.

Lisa
アメリカのEmail Specialist
小売, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

SFMC is the WORSE

1.0 10 か月前

製品を使ってみた感想: Terrible experience. Need to know basic SQL and AMP scripting.

良いポイント:

Nothing! Absolute worse platform there is

改善してほしい点:

Everything! It's terrible platform, not intuitive, requires marketer to act like IT, clunky, minimal support, all in all feels like a sales tactic scam

Gamze
Gamze
トルコのData Scientist
認証済みLinkedInユーザー
金融サービス, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Data Sets Made Easy

5.0 9 か月前

製品を使ってみた感想: Overall, one of the greatest tools to manage our leads.

良いポイント:

I like to go over every data points very easily

改善してほしい点:

I do not like the limits on the reports, it's up to 4.

Samantha
アメリカのProgram Manager
イベント企画運営, 201~500人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

A great CRM solution!

4.0 4 か月前

製品を使ってみた感想: It is a great CRM solution and one that we use to manage Customer relationships and worldwide questions received. We are able to automate the process and make following up and answering the questions so much easier. The cost can be high for small businesses but so far we have made it work

良いポイント:

How easy it was to customize it to fit our needs. We were able to automate a whole process and streamline our worflows.

改善してほしい点:

Cost-- It was getting expensive to add more users and features to our account. With such a large group that needed access we could not justify the cost.

Sarah
アメリカのAssistant Head of Company
イベント企画運営, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Salesforce Recommendation

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: I have enjoyed Salesforce as a way to stay organized with several parts of information within my company and disperse it to other employees easily.

良いポイント:

I enjoy Salesforce as it is a way to stay organized within the company and disperse important information.

改善してほしい点:

I like lest that at times it can be hard to log in to for employees.

ADAM
オーストラリアのMANAGER
不動産, 11~50人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Salesforce is useful

5.0 4 か月前

製品を使ってみた感想: very happy with salesforce at this stage

良いポイント:

great software and viable. Is very easy to use and effective

改善してほしい点:

dont really have a con as yet as only started trialing

Lindsey Raye
Lindsey Raye
アメリカのEmail marketing specialist
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

SFMC is a robust system great for dynamic development

5.0 12 か月前

良いポイント:

The ability to test emails with different dev ops test files

改善してほしい点:

Cumbersome and a lot of repetitive tasks

Kurt
アメリカのLNAM-LTC
メンタルヘルスケア, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Recommend Salesforce Marketing Cloud

5.0 5 か月前

製品を使ってみた感想: I utilized this successfully aid in my Email marketing & advertising ,and I look forward to utilizing this tool in many other ways In the near future!

良いポイント:

The way it is excellent for identifying leads, and hopefully acquaints these leads with services, etc..

改善してほしい点:

A bit too technical at times, but that could be on me @ my knowledge

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

A complete, effecient, user friendly CRM

4.0 昨年

良いポイント:

- Good customer support- User friendly interface- Comprehensive features

改善してほしい点:

- nothing much, the tool is really good

Rebecca
アメリカのSr. Manager
情報技術、情報サービス, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Great platform for companies already on Salesforce

4.0 昨年

良いポイント:

If you're already using other clouds on Salesforce, Marketing Cloud is a great cloud to be on to manage campaigns, automation, and track information all within one system.

改善してほしい点:

There are a lot of layers, needs a little onboarding assistance to get the hang of it.

KARINA
アルゼンチンのSDR
出版, 51~200人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

IT IS GOOD BUT COULD BE IMPROVED

4.0 7 か月前

良いポイント:

IT IS EASY AND GOOD , BUT SOMETIMES IT HAS ISSUES IN CHROME .

改善してほしい点:

IS NOT WORKING 100% GOOD WITH CHROME , BUT IT IS OK WITH SAFARI

Yurii
アメリカのMarketing Director
情報技術、情報サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Good tool if you can build large audiences

4.0 12 か月前

良いポイント:

Automatic updates of lists on Facebook or other ad networks. Secure way to share data with 3rd parties

改善してほしい点:

Weird system of working with reports only, this doesn't allow you to add both leads and contacts to the same audience.

Tareq
ヨルダンのSales Engineer
建築資材, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Effective in boosting consumer confidence and gaining new clients and closing more deals.

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Salesforce Marketing Cloud improved our communication with new and existing customers, boosting their confidence and ultimately leading to new deals and increased sales.

良いポイント:

Salesforce Marketing Cloud simplifies sales funnel tracking, automates processes, and allows for task creation and reminder scheduling for team members. The intuitive reporting features and customizable dashboards enable the management of a lot of data across interconnected databases. Salesforce Marketing Cloud has helped us achieve positive results in attracting and improving relationships with customers. Contact management is efficient, and the customization and ease of use options provide great organization and search capabilities. Call tracking is also efficient, and creating new tasks after each call ensures easy note-sharing and updates with colleagues for efficient follow-up.

改善してほしい点:

Although some complications and difficulties have arisen, the good news is that we were able to overcome them quickly. We have encountered errors due to incomplete integration from other applications and issues when adding calendar links to addressed emails for clients.

Richard
Richard
アルゼンチンのCommunication and Media Analyst
認証済みLinkedInユーザー
通信, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Knowledge of customer and company information

4.0 2 年前

製品を使ってみた感想: It is the basis for activity and project information linked to daily reporting information from customers and employees across the company. All Marketing activities can be quantified, and you can easily understand the bottleneck, the cause and what is happening using the dashboard. In addition, because it can be linked to a wide variety of MAs, it is possible to manage customer data collectively. Employees can also query the information from the smartphone app to check all customer information without wasting time, even when they are away.

良いポイント:

It is possible to manage schedules, customers, projects, etc., but it is excellent that it is possible to customize reports and create systems flexibly. The information needed and the management contents differ for each company and center, but I think the service is agile. At first, getting members to enter data is difficult, but as the number of items entered correctly increases, each salesperson's activities become more apparent. Since it has been possible to capture the characteristics of each member, sales productivity has improved in several ways, such as advice on which items to improve and knowledge sharing if things grow.

改善してほしい点:

Although bugs occur infrequently, they can temporarily disrupt work because they are irreplaceable and essential tools for the business.

Kellen
アメリカのMarketing Coordinator
非営利団体運営, 201~500人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Salesforce Review

5.0 昨年

良いポイント:

I love how easy the platform is to understand

改善してほしい点:

Nothing negative really stood out to me as a big factor.

Imran
Imran
バングラデシュのTeam Coordinator
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Comprehensive Marketing Automation Tool with Powerful Features

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs, offering a wide range of features and integrations. The Journey Builder feature, in particular, has allowed us to automate our campaigns and engage with our customers throughout their journey.

良いポイント:

The most likable feature of Salesforce Marketing Cloud is the Journey Builder feature, which allows businesses to automate their marketing campaigns and engage with their customers throughout their journey.

改善してほしい点:

One of the things I dislike about Salesforce Marketing Cloud is the pricing model, which can be quite expensive for small and medium-sized businesses. However, we believe that the platform's features and capabilities justify the cost, especially for larger businesses.

Łukasz
ポーランドのIT Specialist
慈善活動, 51~200人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

assistance in working with the client

5.0 2 年前

良いポイント:

assistance in managing the customer base, improving contacts and processes

改善してほしい点:

the time it takes to understand process configuration is long. the multitude of options makes it difficult to find your way around without instructions

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
不動産, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Best CRM for startups. SF

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: For the first time user this is very easy to understand no need of any special training only demo video is enough for any user to start working on it.

良いポイント:

Experience and user friendly easy to login and easy to install.

改善してほしい点:

lease like about is like we have to take login every day that to with OTP authentication.

Layne
アメリカのProspect Research Analyst
高等教育, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Great software

5.0 昨年

良いポイント:

Allows us to send the same email to multiple people at once

改善してほしい点:

I wish there were more integrations with our CRM to record bounced/unsubscribed emails