Jiraの概要

Jiraは、多くのアジャイル・チームで利用されている主要なソフトウェア開発ツールです。2人から20,000人まで、さまざまな規模のチームが、計画から出荷、そしてリリースに至るワークフローの各ステージをJiraで管理しています。ネイティブ・ロードマップを使用すると、各チームの作業をつなげて全社的に追跡できます。ノー・コードの自動化エンジンで、数回のクリックでタスクやプロセスを自動化できるので、時間を節約して効率を高めることができます。無料プランでは、Jiraの機能を10ユーザーまで無料で無期限に利用できます。

Jiraの対象ユーザー

あらゆる種類のチーム

動作環境

クラウド、SaaS、ウェブベース, Mac(デスクトップ), Windows(デスクトップ), Linux(デスクトップ), Windows(オンプレミス), Linux(オンプレミス), Android(モバイル), iPhone(モバイル), iPad(モバイル)

企業情報

  • Atlassian
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2013年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, イギリス 他23つ

言語

イタリア語, スペイン語, チェコ語, デンマーク語, ドイツ語 他7つ

Jiraの料金プラン

最安値プラン:

ベンダーからの情報提供なし
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランあり

Jiraには無料プランがあり、無料トライアルも提供されています。 Jiraの有料プランはN/Aから利用できます。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • Atlassian
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2013年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, イギリス 他23つ

言語

イタリア語, スペイン語, チェコ語, デンマーク語, ドイツ語 他7つ

Jiraの動画と画像

Jiraソフトウェア - 1
Jiraソフトウェア - 2
Jiraソフトウェア - 3
Jiraソフトウェア - 4
Jiraソフトウェア - 5
もう6件表示する
Jiraの動画
Jiraソフトウェア - 1
Jiraソフトウェア - 2
Jiraソフトウェア - 3
Jiraソフトウェア - 4
Jiraソフトウェア - 5

Jiraの機能・特徴

  • API
  • ITプロジェクト管理向け
  • KPIモニタリング
  • Web/モバイル・アプリ開発
  • アイデア管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アジャイル方法論
  • アドホック・レポート
  • アラート/通知
  • アンケートおよびフィードバック
  • ウィジェット
  • オンライン時計
  • カラーコード、カラーアイコン
  • カレンダー管理
  • カンバンボード
  • ガントチャート、タイムラインビュー
  • キャパシティ管理
  • グラフィカル・ユーザーインタフェース
  • コメント、メモ
  • コラボレーションツール
  • コンプライアンス追跡
  • サブタスクの作成
  • サードパーティ統合
  • ステークホルダー定義属性
  • ステータス追跡
  • タイムシート管理
  • タスクのタグ付け
  • タスクの編集/更新
  • タスク・スケジューリング
  • タスク管理
  • タスク進捗追跡
  • ダッシュボード
  • ダッシュボードのカスタマイズ
  • チケット管理
  • チーム管理
  • デバッグ
  • デプロイ管理
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • データ・コネクタ
  • トレーサビリティ
  • ドキュメント管理
  • ドラッグ・アンド・ドロップ
  • バグ検出、問題検出
  • バケーション/休暇追跡
  • バックログ管理
  • バージョン管理
  • ビジネスプロセスの自動化
  • ビジュアル・ワークフロー管理
  • ファイル共有
  • フォームの自動化
  • フォーム管理
  • プロジェクト管理
  • プロジェクト計画
  • プロジェクト計画/スケジューリング
  • プロセスのモデリング・設計
  • ベンダー管理
  • ポートフォリオ管理
  • マイルストーン追跡
  • マーケティングの自動化
  • マーケティング・カレンダー
  • メディア計画
  • モバイル・アクセス
  • リスク・マネジメント
  • リソース・スケジューリング
  • リソース管理
  • リリース計画
  • ルールベースのワークフロー
  • レポートと統計
  • レポート/分析
  • ロードマッピング
  • ワークフロー構成
  • ワークフロー管理
  • 予算設定、予測
  • 事業予測
  • 互換性テスト
  • 優先順位付け
  • 割り当て管理
  • 単一ページビュー
  • 品質保証
  • 在庫管理
  • 報告、プロジェクト追跡
  • 変更管理
  • 広報管理
  • 従業員スケジューリング
  • 従業員データベース
  • 従業員管理
  • 承認プロセス管理
  • 支出管理
  • 時間・支出追跡
  • 時間追跡
  • 検索/フィルター
  • 監査証跡
  • 目標管理
  • 目標設定/追跡
  • 統合型開発環境
  • 継続的デリバリ
  • 繰り返しのタスク
  • 製品ライフサイクル管理
  • 製品ロードマッピング
  • 視覚化
  • 設定の管理
  • 課題管理
  • 進捗の追跡
  • 進捗状況パーセンテージ

Jiraの競合SaaS製品

何百万人もの人々に信頼されているBasecampは、業務の遂行に必要なあらゆることを1か所にまとめています。
Redmine helps teams of any size ship their projects consistently on time and on budget.
ClickUpは未来の仕事の形であり、すべてを1つに集約できるアプリです。ClickUpは、2020年に特に急成長を遂げた生産性向上アプリです。 ClickUpの詳細
開発チームが共同作業を行い、コードをレビューおよび管理できるソフトウェア。Windows、Mac、およびモバイル・デバイスで動作できます。
Microsoft Projectは、手早く簡単なプロジェクトから複雑な取り組みまで、作業を管理できるシンプルかつパワフルなツールです。
Wrikeは、テンプレート、タイムトラッキング、ガントチャート、カンバン、レポートなどを備えた企業向けプロジェクト管理ソフトです。 Wrikeの詳細
Zendeskは、業界トップレベルのカスタマー・サービス・ソリューションを提供します。
Collaborative, lightweight project management tool, brought to you by the experts in agile software development.
Cloud-based DevOps solution that enables businesses to improve workflow processes using time tracking, regulatory compliance, and more.

Jiraのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.4
使いやすさ
4.0
カスタマーサービス
4.1
機能
4.4
価格の妥当性
4.2

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Jakob
Jakob
International Development Manager
認証済みLinkedInユーザー
スポーツ, 11-50の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

Functional and Effective but not Pretty

4.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Mattia
Mattia
イタリアのDigital Marketing Manager
認証済みLinkedInユーザー
オンラインメディア, 自営業
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Jira, the eldest son of the Atlassian family

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: Very positive experience and without any bugs. this has always favored teamwork which has benefited from a time consuming point of view.

良いポイント:

a complete and very user-friendly workflow management tool that allows you to optimize work times with a perfect management of all tasks, collaborators, project delivery times and more generally "who does what" on each single activity. Thanks to the easy connection with Trello it is possible to have a complete and easily accessible platform also from mobile for the management of team work. once discovered you will not be able to do without it because it has a free version available complete with all the features you need to manage even complex projects.

改善してほしい点:

I have been using this software for several years and I have never encountered a problem either at a technical level or at the interface with the different businesses that I have managed. Implementations are always welcome so I look forward to testing some new features that they will release in the future for now everything works great.

検討した類似製品: FullStoryTrelloNylas

Jiraに切りかえた理由: It is a complete and easy to use tool in a team, especially with creatives and developers. Sometimes I integrate it with the use of other software that may already be used in agencies or private individuals.

Santosh
アメリカのSr Software Engineer
不動産, 1,001-5,000の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Excellent Project Management Tool - JIRA

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: - The overall experience with Jira is excellent as it helps in project management, deliverability tracking, time tracking and Jira can be integrated to other external applications like Copado which is used as CI/CD tool for Salesforce deployments

良いポイント:

- Jira has the most critical features that every small to enterprise companies use to manage project management, application development, time tracking, workflow automation for various business use-cases, integrations with external applications like Copado (CI/CD) tool for Salesforce - Jira has very important usage in our company. All the teams uses Jira to manage all the deliverables and for tracking project management, feature releases, etc.

改善してほしい点:

- The pricing of jira can be cheaper when compared to other alternate solutions available in the market - The support of Jira can be more available in all times to resolve critical issues - The UI can be more customized to better fit every customer needs without lot of overhead time

検討した類似製品: monday.comWrike

Jiraに切りかえた理由: - The pricing for Jira was good when compared to other products. - The customizations that Jira provides OOB was a huge plus for us to make the decision

Scott
カナダのPresident
コンピュータ・ソフトウェア, 2-10の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

No More Self-Hosted Option - Switched to Redmine

3.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: An employee recommended this software many years ago when Mantis was no longer cutting it for our needs. It was a learning curve and lacked many features I wanted (like gantt and kanban), but my colleague raved on the reporting abilities so I let it go. We've been hodge-podging for years to make it work as project management, client credentials storage, and ticketing and the team that uses it daily is fed up. We decided to do an upgrade as it had many features and a large marketplace ... only to find out they no longer offer self-hosted. I'm so sick of per-user SaaS pricing!!!

良いポイント:

Large market share, backed by a company, good reputation, working towards lots of plugins

改善してほしい点:

No longer offering a self-hosted version, UX is annoying, codebase is garbage, installing multiple instances in a server is a nightmare

Surajit
Surajit
インドのSenior System Engineer
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 10,000+の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Best Tool for Any Project Management

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.

良いポイント:

I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.

改善してほしい点:

As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.

検討した類似製品: TodoistRemember The MilkTrello

Jiraに切りかえた理由: We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.

Piotr
アイルランドのQA Automation Engineer
コンピュータ・ソフトウェア, 51-200の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Everyday task management for everyone.

4.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: As a tester, I am using Jira daily. My main activities are creating/updating bug tickets, updating task statuses, arrange and planning my future work. Jira is a great tool, on a basic level, it is intuitive to use. A huge amount of functionalities that are built in and integrated make work much more efficient. Bug and task tracking are easy and quick. Everyone with access can check what is the progress or the latest updates on a selected topic. Customization of features is amazing, Jira admin can adapt almost everything to the company's needs. If anything is not clear, customer service is happy to help and assist with all queries. In case the existing functionalities are not enough, it is a possibility to install external plugins from the shop that can extend capabilities.
On the other hand, Jira can be problematic. It is a huge software with a large number of modules that can interfere with each other. Especially if modified by an inexperienced admin, e.g. a small change in a workflow can affect all projects that are in the company. It is vital to know what are you doing as an admin. Also, if users need new functionality, it can be reported in the Jira forum, which is tracking similar requests - unfortunately, a lot of them are there for years without updates, despite users constantly asking about that. I assume this may be because of the software itself, but explanations would be nice.
All in all, it is an amazing piece of code despite the high price and minor problems!

良いポイント:

A great number of functionalities. On the basic level is intuitive. Vast possibilities for adaptation and customization. Rather easy to integrate with other apps. A huge number of plugins. Customer service - in terms of personal help to do something

改善してほしい点:

Some features are limited (e.g. filtering) Customer service - in terms of requests to add new/change existing functionalities. Rather high price