キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年
Jiraとは?
Jiraは、多くのアジャイル・チームで利用されている主要なソフトウェア開発ツールです。2人から20,000人まで、さまざまな規模のチームが、計画から出荷、そしてリリースに至るワークフローの各ステージをJiraで管理しています。ネイティブ・ロードマップを使用すると、各チームの作業をつなげて全社的に追跡できます。ノー・コードの自動化エンジンで、数回のクリックでタスクやプロセスを自動化できるので、時間を節約して効率を高めることができます。無料プランでは、Jiraの機能を10ユーザーまで無料で無期限に利用できます。
Jiraの対象ユーザー
あらゆる種類のチーム
動作環境
Jiraの料金プラン
最安値プラン:
- 無料トライアルあり
- 無料プランあり
Jiraには無料プランがあり、無料トライアルも提供されています。 Jiraの有料プランは$7.16/月から利用できます。
料金プラン 無料トライアルを申し込むJiraの動画と画像
Jiraの機能や特徴
Jiraの評判・レビュー
Functional and Effective but not Pretty
チーム間でのプロジェクト管理に最適
良いポイント:
テンプレが豊富ですぐ使用できる。また、ソフトウェア開発などバグレポートに適したロードマップを視覚的に敷くことが可能で、チーム内の情報共有がしやすい。
改善してほしい点:
自由度が高すぎて、新規のユーザーにはとっつきにくい部分がある。テンプレが豊富だからこそ、社内の運用方法をマニュアル化していないと、一貫した管理ができない。
理解できたら使える
良いポイント:
無償版があること、ガントチャートがあること
改善してほしい点:
感覚で使えない、しっかり勉強して使わないと、失敗する
Powerful Project Management Tool.
製品を使ってみた感想: Jira has proven to be an effective solution for managing software development projects, facilitating better teamwork and task streamlining. It does, however, take some time and effort to completely understand all of its functions, but once configured, productivity will be increased.
良いポイント:
Jira has great project tracking and management features and is quite customizable. The agile boards make work management and sprint tracking easy, and the interaction with other programs like Confluence and Bitbucket is flawless. In addition to that, we can design intricate workflows that are particular to the needs of the company.
改善してほしい点:
Particularly for new users, the learning curve can be quite hard. Because there are so many features and options accessible, the UI might occasionally feel overwhelming and take time to get familiar with. Furthermore, the cost may be prohibitive for startups or smaller teams.
great organisation low price
製品を使ってみた感想: as a company it keeps us all on track making us more productive
良いポイント:
the issues filter make life so easy and the tempo app is great for tracking hours
改善してほしい点:
the settings are a bit dogmatic and email set up has issues
Decent task tracking service
製品を使ってみた感想: We use it for tracking tasks in our development team. It works fine for this purpose. Most of our team has the same issues with it, and we mostly use it because the competitors are worse.
良いポイント:
JIRA has lots of useful functionality, and although we do not use most of it at the moment I can see our team getting use out of several of the features in the future.
改善してほしい点:
The interface is laggy even on high-end machines, the lack of possibility to assign multiple people to one ticket is strange, customer support is poor to average depending on the agent.