Twilioの概要

Twilioは、SMS、音声、ビデオ、メール、WhatsAppなどのチャネルで顧客を惹きつけることのできる、世界をリードするクラウド通信プラットフォームです。従量課金制のAPIにより、企業は通信を確実に拡張できます。

Twilioの対象ユーザー

100カ国以上でクラウド通信ソリューションを必要とするあらゆる規模の企業。

動作環境

クラウド・ベース
オンプレミス

企業情報

  • Twilio
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2008年設立

Twilio のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイルランド, アメリカ合衆国, アルゼンチン, イギリス, イスラエル 他15つ

言語

英語

Twilioの料金プラン

最安値プラン:

$0.01
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランなし

Twilioには無料プランはありませんが、無料トライアルが提供されています。 Twilioの有料プランは$0.01から利用できます。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • Twilio
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2008年設立

Twilio のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイルランド, アメリカ合衆国, アルゼンチン, イギリス, イスラエル 他15つ

言語

英語

Twilioの動画と画像

Twilioソフトウェア - 1
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Twilioの動画
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Twilioの機能・特徴

  • API
  • CRM
  • CTI (コンピューター電話統合)
  • IVR/音声認識
  • MMS
  • PBX
  • ROI追跡
  • SIPトランキング
  • SMSメッセージング
  • SMS一斉送信
  • VoIP接続
  • アラート/通知
  • イベントによるアクション
  • オンデマンド・レコーディング
  • オンライン音声通信
  • キャンペーン管理
  • キュー管理
  • コネクティビティ管理
  • コールスクリプト
  • コールセンター運営
  • サードパーティ統合
  • スケジュールされたメッセージ
  • スケジュールされたレコーディング
  • チャット、メッセージング
  • テキスト音声変換
  • デバイス管理
  • データ管理
  • ビッグデータ分析
  • ボイスメール
  • ボイスメール文字起こし
  • マルチチャネル・コミュニケーション
  • モバイル・クーポン
  • ライブチャット
  • リアルタイム・チャット
  • レコーディング
  • レポート/分析
  • 双方向メッセージング
  • 小規模企業向け
  • 統一コミュニケーション
  • 自動アテンダント
  • 自動ルーティング
  • 自動応答
  • 自動発信ダイヤラー
  • 自動着信分配
  • 複数スクリプト
  • 通話モニタリング
  • 通話ルーティング
  • 通話会議
  • 通話記録
  • 通話追跡メトリクス
  • 通話録音
  • 連絡先管理
  • 達成、リテンション
  • 電話キー入力
  • 音声カスタマイズ
  • 音声/ビデオ会議

Twilioの競合SaaS製品

CallHippoは、ワールドクラスのサポートを提供する、使いやすい電話システムです。セットアップが簡単で、高度なレポートを提供します。
PlivoのSMSおよびVoice APIプラットフォームは、顧客コミュニケーションを最新化するためのシンプルで高速かつ拡張可能な方法をビジネスに提供します。
Telnyxは、アプリケーションや次世代通信企業向けに音声、メッセージング、IPサービスを提供しています。
企業とのコミュニケーションが友人とのコミュニケーションと同じくらい自然なことだと感じられるようにすることができます。
30,000社で利用されているビジネス向けのプレミアム・ライブ・チャットおよびヘルプ・デスク・ソフトウェア。LiveChatを使用すると、自社チームを優れたカスタマー・サービス・チームに進化させることができます。
Infobipフルスタック・クラウド通信プラットフォームを使用すると、あらゆるチャネルで顧客との有意義な関係を構築することができます。
Dialpadは、通信技術を最新化し、どのデバイスでも音声、メッセージ、ミーティング、ビデオを発信することを可能にします。
Zadarmaは、100カ国に対応する仮想番号、無料のクラウドPBX、無料のCRM、ウィジェットを備えた新世代のビジネス電話システムを提供しています。
ProSpaceはシンガポールを拠点とする企業です。企業がこれまで以上にスマートで安全かつシームレスな職場に変革できるよう支援しています。

Twilioのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.2
カスタマーサービス
4.2
機能
4.6
価格の妥当性
4.3

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Ryan
Ryan
Marketing Director
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 2~10の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Great product for the tech savvy

5.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Manuel
Manuel
メキシコのBusiness Office Manager
認証済みLinkedInユーザー
不動産, 2~10の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

Amazing programmable number service

5.0 11 か月前

製品を使ってみた感想: We have been able to deploy a whole Marketing Center, phone automation with payments systems. Call recording for training, conferences and waiting lines.

良いポイント:

The service has many good features, the guides are easy to use and you can start deploying from day one. The Studio flow helps a lot if you do not have knowledge of programming, the customer service is also great. There is a lot you can do with Twilio no matter the size of your business.

改善してほしい点:

It can be overwhelming because the tons of features, is it much better if you at least know for sure what you want to start

検討した類似製品: Plivo

Twilioに切りかえた理由: Twilio features are great, we also found customer service is much better with twilio

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 51~200の従業員数
ツール使用期間: 6~12か月
投稿者のソース

A nice tool for your communication needs in business

3.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: I would say a decent tool to take advantage of and implement it to your business solutions with sending emails and SMS messages to the desired customer base or users at a fair cost.

良いポイント:

We had used the API integration for our use-case in the AI vehicle sub field for messaging and VOIP. The integration was quite challenging with our software and mobile app as it took months together to come into shape and actually work. The team was supportive with resolving our queries slowly, sequentially helping us achieve what we wanted for our solution.

改善してほしい点:

Although the messaging/notification features offered, you need to always check your mail status to check if the message was sent or not. At times, even the mail system failed to report that led us to a confusion with the APIs.

Boaz
イスラエルのCEO
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

My Twilio Exerience

4.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Twilio is a powerful and flexible cloud communications platform that can be beneficial for businesses looking for scalability and customization. It is However, it may not be the most cost-effective option, and the lack of hands-on support could be a problem for some businesses.

良いポイント:

- Can handle large volumes of communication traffic.- Easy and straightforward integration of communication functionality into existing systems and applications- High reliability and uptime, ensuring that communications are delivered quickly and efficiently.

改善してほしい点:

- Twilio's pricing can be higher than some other communication platforms- Twilio's API-based platform can be complex for non-technical users- Their self-service support model may not be suitable for those who require a more hands-on approach

検討した類似製品: Plivo

Twilioに切りかえた理由: Twilio is a great cloud communications platform that has improved our business's ability to communicate with customers. With a wide range of communication channels including SMS, voice, and video, we are able to reach our customers in the way that best suits them. The scalability of Twilio has also been a huge plus, allowing us to handle large volumes of traffic without any issues. Furthermore, the API-based platform has allowed us to seamlessly integrate Twilio into our existing systems, making it a breeze to use. Overall, we have been extremely satisfied with Twilio's reliability and highly recommend it to any business looking for a robust and flexible communication solution.

Julien
Julien
コスタリカのCEO
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 11~50の従業員数
ツール使用期間: 1~5か月
投稿者のソース

Amazing powers - not for anyone

4.0 10 か月前

製品を使ってみた感想: We did our transfer from Dialpad to Twilio after seeing the price difference + all the missing options (automation and integration) Dialup was missing. We faced a huge issue when we realized we had to code our own phone system to be able to receive or send sms and calls. Happened at a moment where the firm didn't have the time to read the 3000 pages tutorial offered on Twilio. Our transfer made our whole phone system out of service for 3 weeks. We finally found other companies offering what Twilio should offer : a basic interface to the basic needs of a phone number (call + sms). This workaround finally made the deal much less advantageous than expected. We now pay almost the same price as we were paying with Dialpad, for a less powerful interface.. until we have the time to focus on building our own app to use it.

良いポイント:

Twilio can do absolutely everything you need to do with a phone number. Automate, Record, SMS, Call, Chatbot, Integrations, Number verification.

改善してほしい点:

Very complex to setup. You absolutely NEED to know how to code. No easy user software available to simply use your number from day 1.

検討した類似製品: DialpadCallHippo

Twilioに決めた理由: For all the added functionalities offered on Twilio (automation + integrations) and the much lower cost.

切り替える前の製品: Dialpad

Twilioに切りかえた理由: For all the added functionalities offered on Twilio (automation + integrations) and the much lower cost.

Richard
南アフリカのOversight manager
ホスピタリティ, 11~50の従業員数
ツール使用期間: 6~12か月
投稿者のソース

Utilisation of Live Agent

5.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: I think the process is good. I do feel that emergency situations could be better managed on occasions

良いポイント:

I think the smooth integration with our Live Agent process was great ... easy and quick

改善してほしい点:

Some initial issues with number spamming .