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ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plusとは?

ServiceDesk Plusは、ITヘルプデスクも支援します。すべてのサポートメールをチケットに変換し、チケット解決プロセスを自動化することで、より良いサポート体験を提供することができます。ルールに基づいた自動化、ビジュアルワークフロー、人工知能および機械学習に基づいたアルゴリズムを使用して、チケットを分類、優先順位付けし、適切なスペシャリストやサポートグループへの転送することができます。また、エンド ユーザーは、カスタマイズされたセルフサービスポータルから問題を報告することやサービスリクエストを申請すること、そしてナレッジ記事を参照することができます。

ManageEngine ServiceDesk Plusの対象ユーザー

中小企業向けの使いやすさと大企業で必要とされる強力な機能を兼ね備えたソフトウェアです。世界中で10万社以上の企業が、ManageEngine ServiceDesk Plusを使用してITサービスを管理しています。

ManageEngine ServiceDesk Plusソフトウェア - 1
ManageEngine ServiceDesk Plusソフトウェア - 2
ManageEngine ServiceDesk Plusソフトウェア - 3

ManageEngine ServiceDesk Plusをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus

4.4 (212)
¥485,000
無料バージョン
無料トライアル
149
8
4.2 (212)
4.3 (212)
4.2 (212)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$15.00
無料バージョン
無料トライアル
113
85
4.5 (3,318)
4.4 (3,318)
4.5 (3,318)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

ManageEngine ServiceDesk Plusの他のおすすめ代替製品

Freshdesk
高評価の機能
サポートチケット管理
チケット管理
リアルタイム顧客対応チャット
Vision Helpdesk
高評価の機能
チケット管理
メール管理
リアルタイム顧客対応チャット
TeamViewer Remote
高評価の機能
リアルタイム・チャット
リモートアクセス/コントロール
画面共有
SysAid
高評価の機能
アラート/エスカレーション
サポートチケット管理
チケット管理
Zoho Desk
高評価の機能
CRM
チケット管理
ブランディングのカスタマイズ
Freshservice
高評価の機能
インシデント管理
サポートチケット管理
チケット管理
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高評価の機能
アクセス制御・許可
クラウド・コンピューティング
データセキュリティ
Intercom
高評価の機能
チャット、メッセージング
ライブチャット
リアルタイム顧客対応チャット
Jamf Pro
高評価の機能
エンドポイント管理
セキュリティ管理
デプロイ管理

ManageEngine ServiceDesk Plusの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.4
使いやすさ
4.2
カスタマーサービス
4.2
機能
4.4
価格の妥当性
4.3

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Sergio
Sergio
イタリアのIT Consultant
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

A complete, easy to deploy and use, customizable service management solution

5.0 3 年前

製品を使ってみた感想: We implemented it in a hared service center serving more than 40 legal entities, with approximately 2,000 workstations/users and about 36 technicians. We gradually implemented it and had the chance to streamline processes and customize the solution for our different companies. Integration with email and AD was a great help in setting up the environment with no additional work.

良いポイント:

It sports a complete set of well-designed and ITIL-oriented functions; it can fit both a small firm and an enterprise - with proper licensing and setup. Complete, customizable, easy to use, clear to setup, integrated with other Managengine (and 3rd party) solutions.

改善してほしい点:

As per my latest experience (2019) workflow management could be improved; while it's not its primary focus, still it could give great advantages in automating service workflows (eg joiner & leavers).

Harry
Harry
英国のSystems & Digital Marketing Administrator
認証済みLinkedInユーザー
建設, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

検討した類似製品:

Great software, could use more features

4.0 2 年前

製品を使ってみた感想: It's a great piece of software/service to have, it could do with being more fluid from an administrators point of view, but it's improving during the time we've been using it.

良いポイント:

Multiple of the applications ManageEngine provide can be integrated with one another (not all at this current time) but this allows a more fluid and easy management of the services.The functionality of adding our assets and having a helpdesk in a single location is convenient and does the job required. There is also a feature on pages which if what you required isn't available in a "features" aspect, you can request it, however it isn't clear on when it will be implemented other than in a future version.

改善してほしい点:

The functionality can be confusing for some features, some configurations need to be done in the admin settings when logically, I think being able to edit them in the current page you're on which the change relates to would be more convenient. Also there isn't a timeline of features being implemented, so it's not clear if the features you may want, are going to happen.

Manuel
メキシコのEngineer TI Sr.
通信, 51~200人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

検討した類似製品:

ManageEngine ServiceDesk Plus/ Trial

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: it is an intuitive, easy-to-use and very comfortable tool for the services I use since it can communicate with other Zoho services

良いポイント:

Can be implemented much more easily than other services

改善してほしい点:

-It does not allow the enrollment of devices in use to the ABM. -It does not maintain an integration with Microsoft applications. -It does not have antivirus available, they are only allowed through integrations. - Integration with the Endpoint Central UEM has an additional cost. -The panels of both platforms cannot be customized one

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
プログラム開発, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Support is terrible

3.0 4 年前

良いポイント:

Nice interface.

改善してほしい点:

We have been using ServiceDesk Plus for 7 years now. We have contributed a lot into the development of this ticketing software and have around 2K users around the world using it. Software does have occasional hiccups and glitches, but the worst part is their support. It declined so much over the years that it's unbearable now. Every time there is a remote session, it seems that engineers try to waste as much of your time as possible, just connect to you online and literally doing nothing. You have to patch and update SDP manually quite often, sometimes 3 times per month. Every patch is downtime and a risk of an issue, where you have to contact support. Their online instructions are outdated... Just try to renew SSL cert using the posted guides, good luck - another support call to Delhi.

Joshua
オーストラリアのApplications Specialist
小売, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

Great for SMB but future growth needs to be considered

4.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: Good if all you're looking at is to provide a service desk platform but for a business that is expected to grow, there are other platforms that will accommodate for that better and is more modernised.

良いポイント:

It does the job and helps us as an office support our retail stores and staff members with any questions and queries.

改善してほしい点:

I think overtime the UI has grown outdated in comparison to other service desk services and feels clunky in comparison. We find it hard to navigate when a particular change is required and modifying the UI of the user landing page it quite difficult. In addition, the reporting within the platform is not intuitive and we find ourselves having to manually export and transform data using other tools such as Excel and Canva for visuals on reporting that we send out on a monthly basis.