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UserGuidingとは?

ほとんどのユーザーは、最初の14日以内 (たとえあるとしても) に製品の完全な価値を何とか理解しようとします。

そのため、UserGuiding (コーディング不要のユーザー・オンボーディング・プラットフォーム) が開発されました。インタラクティブなウォークスルーを使用して導入率と定着率を高めるためのプラットフォームです。ユーザーをガイドし、アプリから離れずに読めるヘルプ記事を表示することができます。

最大の特徴は、ドラッグ・アンド・ドロップ式のインタフェースにより、技術的な専門知識がゼロでも多額のコストをかけずに利用できることです。

UserGuidingの対象ユーザー

2,000社を超える企業 (SaaS、Eコマース、投資、コンサルタントなど) が、UserGuidingの巧みな機能を活用して高い定着率とより効果的なユーザー・オンボーディング・プロセスを実現しています。

UserGuidingソフトウェア - 1
UserGuidingソフトウェア - 2
UserGuidingソフトウェア - 3
UserGuidingソフトウェア - 4
UserGuidingソフトウェア - 5

UserGuidingをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

UserGuiding

UserGuiding

4.7 (52)
$69.00
無料バージョン
無料トライアル
51
10
4.7 (52)
4.6 (52)
4.8 (52)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$99.00
無料バージョン
無料トライアル
59
11
4.6 (71)
4.8 (71)
4.9 (71)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

UserGuidingの他のおすすめ代替製品

Product Fruits
高評価の機能
アプリ内トレーニング
コンテキスト・ガイダンス
ユーザー・オンボーディング
Fullstory
高評価の機能
Real-Time Monitoring
Webサイト用
レポート/分析
WalkMe
高評価の機能
ダッシュボード
レポート/分析
顧客セグメンテーション
Intercom
高評価の機能
チャット、メッセージング
ライブチャット
リアルタイム顧客対応チャット
Userpilot
高評価の機能
アクティビティの追跡
モニタリング
多言語
Hotjar
高評価の機能
アクティビティの追跡
アンケート作成
ヒートマップ
Userflow
高評価の機能
オーディエンス・ターゲティング
ユーザー・オンボーディング
レポート/分析
Zendesk Suite
高評価の機能
Real-Time Notifications
サポートチケット管理
チケット管理
Pendo
高評価の機能
コミュニケーション管理
レポート/分析
利用率の追跡/分析

UserGuidingの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.7
使いやすさ
4.7
カスタマーサービス
4.8
機能
4.7
価格の妥当性
4.6

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

評価別レビュー

5
69%
4
29%
3
2%
Buğra
Buğra
トルコのCo-Founder
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Great onboarding tool!

5.0 5 年前

製品を使ってみた感想: We use UserGuiding to highlight certain important features in the trial -> paid funnel. It has been increasing conversions so far. Before, we felt like customers don't understand how to work with the product; now we have less support tickets than ever.

良いポイント:

We were on the brink of building an in-house solution for onboarding when we met UserGuiding. It allowed us to design a beautiful product walkthrough within minutes, without a single line of code. Less support tickets, more free trial conversions, happy product managers :)

改善してほしい点:

The analytics part is probably enough for most teams. We needed a little more control over data, which led us to use another product for it.

Peter
オーストラリアのChief Executive Officer
情報技術、情報サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

検討した類似製品:

Highly recommend. Fantastic user onboarding product.

5.0 6 か月前

製品を使ってみた感想: The overrall experience so far has been fantastic. It is very easy to use and more importantly to integrate into any web application with a few simple lines of code.
The online help documentation they provide is fantastic to get you up and running in minutes.

良いポイント:

UserGuiding allows me to have complete control of my onboarding content, my release notes as well as my knowledge base outside of my application allowing it to evolve at a faster or slower pace than my application.

改善してほしい点:

I would have to say that onboarding for a small business the cost can be a little high but worth it.

Youssef
モロッコのConsultant
情報技術、情報サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Review

3.0 5 年前

製品を使ってみた感想: so good

良いポイント:

Easy to use without any code implementation

改善してほしい点:

less functionnality i would like if add possibilty to insert audio like we inject a text

Kent
オーストラリアのProduct Owner
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Very customisable onboarding software

4.0 5 年前

製品を使ってみた感想: It is pretty clear that having a clear and effective onboarding process is vital for engagement and retention of those new users. Userguiding is helping us make sure we guide and assist our users in how to get the most value from our software.

良いポイント:

UserGuiding is a powerful way to add onboarding to your browser based app or website. We needed an option that was more customisable than other offerings, like Intercom. Userguiding allows you to adjust the look and feel of your onboarding product tour to look like it is part of your application. You can add much more than just a picture or video to your tooltips as well. You can adjust size of modals and pop-ups all of which allows a much finer level of control.

改善してほしい点:

The actual experience of adjusting settings, look and feel can be a bit cumbersome. The preview of a step within a guide looks quite different to the version that will be rendered on the preview so you need to keep swapping back and forth between the two views. It would also be good to have control of the location of some other elements, like where on the screen a tooltip appears, and where within a tooltip or modal the quit icon (X) appears. Finally, it would amazing to have some extra controls over when a particular guide starts - for example, the guide starts 30 seconds after landing on a page. Another option would be to have elements on previous screens trigger the start of the guide. In our case, we have a native welcome screen that the user has to complete before the user guide should start. But the welcome screen is the same URL as the landing page. Because the URL doesn't change when the user completes the welcome screen, we had to do some workarounds to trigger the user guide on completion of the welcome screen.

UserGuidingからの返信

5 年前

Hello Kent, thanks a lot for your feedback and suggestions. I've forwarded your review to our product team. Thanks for being with us, and stay healthy! Mert

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

検討した類似製品:

Powerful User Onboarding Tool

5.0 3 年前

製品を使ってみた感想: UserGuiding allows me to create interactive product guides for my users in seconds. The platform is easy to use and allows me to create user guides at multiple language and in different formats. I can also segment my users into groups and create surveys to understand their needs. Most importantly, I don’t need to hire anyone to build my guides. I can do it all myself with UserGuiding.

良いポイント:

It's easy to build and it has a lot of onboarding documents and videos.

改善してほしい点:

The price is a bit high. It would be great there is a free plan and feature based pricing.