キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年

ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Centralとは?

Desktop Centralは、サーバ、ノートパソコン、デスクトップ、スマートフォン、タブレットの一元管理に役立つ統合エンドポイント管理ソリューションです。オンプレミスまたはクラウドベースの統合エンドポイント管理 (UEM) を使用すると、パッチのインストール、ソフトウェアの導入、OSイメージングの導入、モバイルおよびBring Your Own Device (BYOD) デバイスの管理、リモート・トラブルシューティング、最新管理など、定期的なエンドポイント管理ルーチンを自動化することができます。また、時間と場所に制限されることなくエンドポイントを管理できるモバイル・アプリも搭載しています。

ManageEngine Endpoint Centralの対象ユーザー

あらゆる企業。

ManageEngine Endpoint Centralソフトウェア - 1
ManageEngine Endpoint Centralソフトウェア - 2
ManageEngine Endpoint Centralソフトウェア - 3
ManageEngine Endpoint Centralソフトウェア - 4
ManageEngine Endpoint Centralソフトウェア - 5

ManageEngine Endpoint Centralをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central

4.6 (879)
$795.00
無料バージョン
無料トライアル
62
4
4.4 (879)
4.5 (879)
4.4 (879)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
価格情報が見つかりません
無料バージョン
無料トライアル
82
連携サービスが見つかりません
4.8 (126)
4.9 (126)
4.9 (126)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

ManageEngine Endpoint Centralの他のおすすめ代替製品

Action1
高評価の機能
パッチ管理
リモートアクセス/コントロール
自動パッチデプロイ
SolarWinds Service Desk
高評価の機能
アクセス制御・許可
アラート/エスカレーション
リアルタイム通知
Zendesk Suite
高評価の機能
サポートチケット管理
チケット管理
リアルタイム顧客対応チャット
Scalefusion
高評価の機能
セキュリティ管理
セルフチェックイン/チェックアウト
ソフトウェア管理
TeamViewer Remote
高評価の機能
リアルタイム・チャット
リモートアクセス/コントロール
画面共有
Splashtop
高評価の機能
アクセス制御・許可
リモートアクセス/コントロール
画面共有
Jamf Pro
高評価の機能
エンドポイント管理
セキュリティ管理
デプロイ管理
ConnectWise ScreenConnect
高評価の機能
リモートアクセス/コントロール
無人アクセス
画面共有
ServiceNow
高評価の機能
インシデント管理
サポートチケット管理
チケット管理

ManageEngine Endpoint Centralの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.6
使いやすさ
4.4
カスタマーサービス
4.4
機能
4.5
価格の妥当性
4.5

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Rob
Rob
英国のHead of IT
認証済みLinkedInユーザー
金融サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Great all-in-one management platform

5.0 4 年前

製品を使ってみた感想: We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki) and vulnerability scanning.

良いポイント:

- Centralised patch management - Vulnerability and threat management works pretty well - Excellent, responsive support team - Once you get used to how it works, it's pretty robust and nice to use - Nice MDM, desktop, laptop and mobile management all in one place

改善してほしい点:

- It takes a while to get your head around how updates are applied - it is quite 'batchy' - The MDM UI is sometimes a bit confusing

Mike
Mike
アメリカのIT Consultant
認証済みLinkedInユーザー
再生可能エネルギー、環境, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

The go-to for Google Workspace organizations

4.0 昨年

製品を使ってみた感想: Overall, ManageEngine Endpoint Central enables me to schedule automated patching of systems, deploy software and software updates, execute scripts, remotely assist users, and manage assets -- on both Windows and macOS. This is all without needing Azure AD or on-premises Active Directory.

良いポイント:

In my comparison of endpoint management products -- both in 2020 and again in 2023 -- ManageEngine Endpoint Central (Enterprise or UEM) was the only one to check all of the must-have boxes for organizations that aren't entrenched in Microsoft 365. It also does so at one of the most competitive prices.

改善してほしい点:

It doesn't provide automated/audited privilege management/elevation for providing users with local administrator access on their system when needed. Instead, you must deploy a configuration change to add them to the local administrators group, or to create a second account with administrator privileges.

Jeff
スリナムのSystem Administrator
銀行, 201~500人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Trust me, its worth the purchase.

5.0 2 か月前 新着

良いポイント:

The sheer amount of options and features is incredible and data that is collected. When taken into broader perspective, Manage Engine has a lot of applications that are very well done and usefull, endpoint central cloud is one of them.

改善してほしい点:

What I liked least is that we didnt make the switch to Endpoint central earlier.

Bryson
アメリカのSystems Administrator
建設, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

ManageEngine does it's job, but could do it better

3.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Overall, it was just OK. Our price got increased nearly 14% which combined with poor support and not great UI, was enough to get us to look elsewhere. The patching and endpoint management piece of the software was more than adequate though.

良いポイント:

ManageEngine Endpoint Central did it's job. It patched our systems.

改善してほしい点:

The UI is incredibly frustrating to get used to. Very cluttered and not sure where the things I need are at.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

"Streamline Endpoint Management with ManageEngine Endpoint Central: Enhanced Visibility, Control, and Real-Time Monitoring"

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: ManageEngine Endpoint Central is a unified endpoint management software that streamlines endpoint management, enhancing visibility and control over running applications, ensuring all systems and applications, including third-party apps, are up-to-date and free from vulnerabilities, all while improving the user experience on a single platform. Its agent deployment architecture enables real-time management and monitoring of endpoints.

良いポイント:

Automation capabilities of the application, from scheduled AD sync, inventory scan, and vulnerability scan to Automated patch testing in the Test & approve, Automated Patch Deployment, and conclusive scheduled reporting to automated tasks. Endpoint Central features a wide functionality in daily system administration and management. The integral of remote desktop connection, chat, video, audio and text exchange between admin and user has simplified Remote support. License tracking in the inventory mgt module enables the org to save expenses on underutilized software and helps scale up for the frequently used software

改善してほしい点:

The Data Loss Prevention module is far-fetched, we cannot manage other mail clients other than Outlook.