Google Workspaceの概要

Google Workspaceは、あらゆる規模の企業がカスタムのビジネス・メールを作成し、会議の記録や会議室の予約を行うことができるように設計された、コラボレーション・プラットフォームです。このプラットフォームの主な機能には、ノイズ・キャンセレーション、ドメイン内ライブ・ストリーミング、参加追跡、コンプライアンス管理、チーム・メッセージング、音声/ビデオ会議、共有カレンダーなどがあります。また、管理者は、ドキュメント、スプレッドシート、スライドを、チーム間でリアルタイムに編集し、共有できます。

Google Workspaceの対象ユーザー

Google Workspaceでは、異なるレベルのプロフェッショナル・コラボレーション・ツールに対して、異なる価格設定を提供しています。

動作環境

クラウド、SaaS、ウェブベース, Mac(デスクトップ), Windows(デスクトップ), Android(モバイル), iPhone(モバイル), iPad(モバイル)

企業情報

  • Google
  • 1998年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルゼンチン, イギリス 他37つ

言語

アラビア語, イタリア語, インドネシア語, ウクライナ語, オランダ語 他21つ

企業情報

  • Google
  • 1998年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルゼンチン, イギリス 他37つ

言語

アラビア語, イタリア語, インドネシア語, ウクライナ語, オランダ語 他21つ

Google Workspaceの動画と画像

Google Workspaceソフトウェア - 1
Google Workspaceソフトウェア - 2
Google Workspaceソフトウェア - 3
Google Workspaceソフトウェア - 4
Google Workspaceソフトウェア - 5
もう6件表示する
Google Workspaceの動画
Google Workspaceソフトウェア - 1
Google Workspaceソフトウェア - 2
Google Workspaceソフトウェア - 3
Google Workspaceソフトウェア - 4
Google Workspaceソフトウェア - 5

Google Workspaceを類似製品と比較する

Google Workspace

$6.00/月
無料プラン
無料トライアル
$6.99/月
無料プラン
無料トライアル
$1.00/月
無料プラン
無料トライアル
該当なし
無料プラン
無料トライアル

Google Workspaceの機能・特徴

  • API
  • HD音声・動画
  • SSLセキュリティ
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アラート/通知
  • アンケートおよびフィードバック
  • オフライン・アクセス
  • オンライン予約
  • カラーコード、カラーアイコン
  • カレンダー同期
  • カレンダー管理
  • カレンダー/リマインダー・システム
  • クラウド・バックアップ
  • コメント、メモ
  • コラボレーションツール
  • コンテンツ管理
  • サードパーティ統合
  • シングル・サインオン
  • スキル評価スコアリング
  • スケジューリング
  • セキュア・データストレージ
  • タグ付け
  • タスク管理
  • チャット、メッセージング
  • テンプレート
  • テンプレート管理
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • データストレージ管理
  • データ集計表
  • ドキュメント・キャプチャ
  • ドキュメント・ストレージ
  • ドキュメント管理
  • ドラッグ・アンド・ドロップ
  • バックアップ、修復
  • バージョン管理
  • バーチャル背景
  • ビデオ会議
  • ファイル・ストレージ
  • ファイル共有
  • ファイル変換
  • ファイル転送
  • フィールドのカスタマイズ
  • フォームのカスタマイズ
  • フォーム作成・デザイン
  • フォーム管理
  • フルテキスト検索
  • ブランディングのカスタマイズ
  • ブレインストーミング
  • プライベート・チャット
  • プレゼンテーション・ストリーミング
  • プロセス/ワークフロー自動化
  • ホストコントロール
  • マルチチャネル・コミュニケーション
  • ミーティング管理
  • メール管理
  • メール追跡
  • モバイル・アクセス
  • ライブチャット
  • ライブ・ビデオ・インタビュー
  • リアルタイム・スケジューリング
  • リアルタイム・チャット
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム同期
  • リアルタイム更新
  • リアルタイム編集
  • リアルタイム通知
  • リマインダー
  • リモートアクセス/コントロール
  • レコーディング
  • レポート/分析
  • ワークフロー管理
  • 予約管理
  • 会議
  • 優先順位付け
  • 共有受信箱
  • 動画のレイアウト、視聴
  • 双方向音声・動画
  • 双方向音声動画ファイル
  • 受信箱管理
  • 可用性管理
  • 広報管理
  • 役割ベース許可
  • 応答管理
  • 検索/フィルター
  • 画面共有
  • 統一コミュニケーション
  • 署名管理
  • 自動入力
  • 自動応答装置
  • 通話スケジューリング
  • 通話会議
  • 通話録音
  • 連絡先管理
  • 達成、リテンション
  • 録音・録画
  • 電子署名
  • 音声・ビデオ会議
  • 音声通話

Google Workspaceの競合SaaS製品

仮想マシン (VM) 作成、Webベースのアプリケーションの構築と実行、スマート・クライアント・アプリケーション、XML Webサービスのためのクラウド・コンピューティング・プラットフォームです。
Just pick a template, then customize fonts, colors, and content to match your style.
あらゆるAppleデバイスで使用可能な、組み込み型ファイル共有ソリューション。あらゆるファイル、写真、メモ、メッセージを1つの場所に保存できます。
Slackはコミュニケーションを1か所にまとめます。最新のチームに適したリアルタイムのメッセージングや、アーカイブ、検索の機能を備えています。 Slackの詳細
アプリケーションやデスクトップの共有と表示、注釈ツール、インスタント・メッセージング、Webスライド、ホワイトボード。
Digital Marketing Suite lets you easily create beautiful, full-color emails with no technical or design skills.
Zoho Oneは、1つのアカウントで40以上の統合アプリケーションを使用してビジネス全体を遂行できる、革新的なオールインワン・スイートです。
望みどおりの素晴らしいWebサイトを無料で作成しましょう。 Wixの詳細
Microsoft OneNote is a fully functional digital note taking application which can be used to organize, share and collaborate on ideas.
財務、顧客関係、サプライチェーン・プロセスを自動化する統合ビジネス管理ソリューションです。
Microsoft Projectは、手早く簡単なプロジェクトから複雑な取り組みまで、作業を管理できるシンプルかつパワフルなツールです。
On-premise and cloud-based suite designed to help businesses create, manage, edit and modify documents, spreadsheets, slides, and more.
企業が複数のユーザー・アカウントにまたがって、メールの送信、受信、整理、翻訳、スケジューリングをできるようにする、クラウドベースのソリューション。

Google Workspaceのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.7
使いやすさ
4.6
カスタマーサービス
4.2
機能
4.6
価格の妥当性
4.6

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Michael
Owner
認証済みLinkedInユーザー
音楽, 2-10の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

The Best Platform Available For A Variety of Uses!

5.0 先月
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Joel
Joel
オーストラリアのManager
認証済みLinkedInユーザー
人材派遣、人材紹介, 51-200の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Google Making my life easier

5.0 2 週間前 新着

良いポイント:

Being able to integrate into everything else and since I'm a chrome user the options for extensions into other platforms makes it a no brainer.

改善してほしい点:

Coming from an MS environment it takes a bit to change but that is more user error than the tool itself.

Skyler
アメリカのContent Writer
執筆、編集, 自営業
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Google Workspace is the perfect tool to run your online business

5.0 3 週間前 新着

製品を使ってみた感想: My experience with Google Workspace has been great. It has allowed me to have a more professional presence for my freelance writing business with a custom email address for my website, as well as to be able to collaborate on files with clients instead of just from a regular gmail account. The extra Google Drive storage space is a nice bonus too.

良いポイント:

The main reason I subscribed to Google Workspace was to get a custom email address for my domain and to be able to use it in Gmail. I also like the additional Google Drive storage space, as well as use the collaboration and sharing features to deliver all my client work in Google Docs and Google Drive.

改善してほしい点:

There is honestly nothing that I don't like about Google Workspace. At times it can be a bit confusing to navigate through menus to find what I am specifically looking for. But with a quick Google search I can find it.

Diane
アメリカのParalegal
弁護士業界, 11-50の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

I prefer the Google workspace calendar

3.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: This is a very well made software and one of the easiest to use I've ever encountered, it has some great unique qualities.
With that being said, none of this matters if you need to use it offline or if you need advanced document management. It's just such a shame and I hope these problems are addressed soon!

良いポイント:

In terms of actually using the software this one scores very high. It was so simple to figure out and use in a way that actually helps my work day. The calendar is by far my most valued feature. I have had a lot of problems finding a properly working calendar that will sync as it should, this one is great. Google workspace is accessible no matter where you are or what type of device you're using. It combines so many things into one software and can be used for many different purposes.

改善してほしい点:

The main problem is that it is only web based.. if you don't have an internet connection this software is moot. I cannot understand why they wouldn't make a version that works offline. At least for the simple functions.. it's not practical at all. The document features aren't as strong as we need either.

Sandy
アメリカのInformation Systems Support Staff
情報技術、情報サービス, 51-200の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

検討した類似製品:

Google Workspace Software Review

5.0 4 週間前 新着

製品を使ってみた感想: Personally, I would highly reccomend Google Workspace software with how easy all the Google Business software is to use within creating, uploading, downloading and editing any types of files and saving the files within the Google Drive which is easy to use.

良いポイント:

The pros of using Google Workspace is being able to access and create files from within any location with using either a smartphone, a computer desktop or a laptop and then to store your files within the secure cloud storage. With the top security of files within using Google Drive, you can control who can see your files, or download and change your files. Another major benefit is working on files with other co-workers at the time you are creating the files and being able to chat with the other co-workers at that same time and then saving your files within the cloud storage to where the files can be stored for remote users to access the needed files at any given time .

改善してほしい点:

One of the biggest cons of Google Workspace software is that there are less advanced document task features within Google Documents compared to Microsoft Office Word software or Apple Document software. With comparing the prices of the Google Workspace software to Microsoft Office software, the price is more expensive.

認証済みレビュアー
オーストラリアのBusiness Owner
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 2-10の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Gsuite / Google Workspace

5.0 2 週間前 新着

良いポイント:

I love the accessibility of using Google workspace for file, email and calendar management. I can easily access these items from anywhere, on any device, which means my business is available to me at ease, no matter where I am. It also means I don't need to worry about my devices breaking down and losing data, as everything we do is saved on our Google workspace account, and all our files saved to the cloud using Google File Stream.

改善してほしい点:

Setup can be a bit tricky if you are not very tech savvy - so it may pay to have someone help you do this, or utilise the live chat support who are mostly very helpful. We offer this service to our customers as they often find it a bit overwhelming to get set up.