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Zoho CRMの概要

Zoho CRMは、小企業から大企業まで、さまざまな規模の企業に包括的な顧客関係ライフサイクル管理ソリューションを提供します。1つのシステムで、組織全体のセールス、マーケティング、カスタマー・サポートおよびサービス、在庫を一元管理することができます。

Zoho CRMの対象ユーザー

Zoho CRMは、中小企業から、中堅企業、大企業までの幅広い企業に適しています。独自のZoho CRMバージョンを作成することもできます。Zoho CRMで、よりスマートでスピーディーな販売活動を実現しましょう。

Zoho CRMソフトウェア - 1
Zoho CRMソフトウェア - 2
Zoho CRMソフトウェア - 3
Zoho CRMソフトウェア - 4
Zoho CRMソフトウェア - 5

Zoho CRMをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Zoho CRM

Zoho CRM

4.3 (6,690)
$20.00
無料バージョン
無料トライアル
202
70
4.1 (6,690)
4.3 (6,690)
4.1 (6,690)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
¥66,249
無料バージョン
無料トライアル
348
13
3.8 (1,479)
3.8 (1,479)
3.7 (1,479)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Zoho CRMの他のおすすめ代替製品

NetSuite
高評価の機能
二重払いアラート
会計チャート
小切手作成
HubSpot CRM
高評価の機能
リード管理
連絡先データベース
連絡先管理
HubSpot Sales Hub
高評価の機能
リード管理
営業パイプライン管理
連絡先管理
Freshsales
高評価の機能
営業パイプライン管理
連絡先データベース
連絡先管理
Salesforce Platform
高評価の機能
アクセス制御・許可
タスク進捗追跡
ビジネスプロセスの自動化
Keap
高評価の機能
マーケティングの自動化
メールキャンペーン管理
確認、リマインダー
Bitrix24
高評価の機能
マーケティングの自動化
確認、リマインダー
顧客データベース
Google Workspace
高評価の機能
カレンダー管理
セキュア・データストレージ
ドキュメント・ストレージ
Agile CRM
高評価の機能
リード管理
連絡先データベース
連絡先管理

Zoho CRMの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.3
使いやすさ
4.1
カスタマーサービス
4.1
機能
4.3
価格の妥当性
4.3

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Duncan
Duncan
Chief Operating Officer
認証済みLinkedInユーザー
銀行, 2~10人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

No frills - and it shows

3.0 4 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
匿名レビュアー
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

ZohoCRMについて

3.0 10 か月前

製品を使ってみた感想: 元々の業務をExcelで運用していたところがあり、顧客管理などをZohoへ移行したことで楽になった。

良いポイント:

サービス名にCRMと入っているだけに、顧客管理やリード管理などの基本機能はそこそこ使えると思う。但し、項目設定などにやや自由度が低い面があり、会社の業務にはまる機能と使えない機能が存在する。そこがやや残念だ。

改善してほしい点:

GUI画面の操作性を改善して欲しい。とにかく使いにくい。

Hemant
Hemant
インドのC-LEVEL
認証済みLinkedInユーザー
経理, 自営業
使用期間: 1年以上
投稿経路

ZOHO CRM review.

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: It wasn't good. If I learn that a company is using it, I aggressively encourage them to switch because using almost ANY other technology may help you become far more productive and lucrative in addition to saving a ton of money.

良いポイント:

Primarily because it allows you to tailor its features to meet your business objectives, ZOHO CRM is incredibly user-friendly. It is really simple to use and has an excellent interface. It's a great tool for managing your client relationships because it lets you stay on top of things like managing leave, attendants, sales, and customer tracking continually.

改善してほしい点:

pretty much everything of it. You must upgrade in order to use the platform's other features, which include adding more expensive Zoho tools to your portfolio like SalesIQ, Campaigns, and other features. The workflow component is highly incongruous and lacking in intuition. Due to its outdated interface, Zoho is stuck in the 18th century when compared to competing platforms that employ real workflows.

Delilah
カナダのOperations Management
病院、ヘルスケア, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

検討した類似製品:

ZOHO CRM works well enough

4.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Generally quite good within the realm of what is already established in the system and can often help with custom code functions for features that aren't readily available. Implementation was mostly left up to us with support when asked for. Other companies we looked at would have done the implementation for us, which, if you have the budget, will definitely help speed up and streamline your process.

良いポイント:

Aesthetic and general ease of use. Workflows are generally easy to implement. Most of my staff seems to have gotten the hang of things pretty quickly. HIPAA compliance was a must for my small medical business, and ZOHO CRM was able to provide.

改善してほしい点:

Missing some key features - or example, tasking a group rather than an individual, seems to be a feature that many people have been asking for, for a long time (several years), but has yet to be developed. Another example, the Deal Kanban View is nice, but if you want to see only one pipeline (regularly, set as your default), this isn't possible. You have to select that pipeline manually every time you go into the deals view.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

A good CRM at a good price for midsize organizations

3.0 3 週間前 新着

製品を使ってみた感想: It was the first CRM we chose as a team for its integrations and price, and it haven't let us down. We've been with Zoho for 3 years now, and it has done its job very well. However, as we grow we fell we need more features that Zoho doesn't bring... but it's great for starters

良いポイント:

I like the integration with the Zoho ecosystem Its price is more accessible than other options Bulk uploading and downloading works well Customer service is exceptional

改善してほしい点:

Some email marketing automations fail us. We have struggled to get certain dashboards to have the right data (in meetings agendas for example)

John
英国のGeneral Manager
漁業, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

Powerful CRM for Small/Growing Sales Operations

5.0 4 か月前

製品を使ってみた感想: Zoho has produced a huge amount of value for our business. Our work involves a lot of prospecting and active sales handling for each B2B lead. We used to do everything manually on Excel, but once we moved to Zoho, a lot of our sales actvities are now automated. We have automated reports, A/B tests for automated sequences, and a clear pipeline and activity dashboard to track all of our activities. I can wholehartedly say that it's defitiely moved our sales operations to another level.

良いポイント:

Zoho has all the features you need to manage the A-Z of your sales operations. The automated workflows and sequences have been especially helpful for us because it used to take forever to send our opening sales emails to hundreds of prospects, whereas now, we don't ave to spend a single second to send these emails, and they're standardized and have automated reports on their performance. This alone has probably saved us a dozen hours each week from sending them manually.

改善してほしい点:

It was difficult for us to get off the ground in the beginning, we even questioned whether it was actually going to be the right fit because of that. It might be good to have better onboarding to get ahead of that.