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Zoho CRMとは?

Zoho CRMは、小企業から大企業まで、さまざまな規模の企業に包括的な顧客関係ライフサイクル管理ソリューションを提供します。1つのシステムで、組織全体のセールス、マーケティング、カスタマー・サポートおよびサービス、在庫を一元管理することができます。

Zoho CRMの対象ユーザー

Zoho CRMは、中小企業から、中堅企業、大企業までの幅広い企業に適しています。独自のZoho CRMバージョンを作成することもできます。Zoho CRMで、よりスマートでスピーディーな販売活動を実現しましょう。

Zoho CRMソフトウェア - 1
Zoho CRMソフトウェア - 2
Zoho CRMソフトウェア - 3
Zoho CRMソフトウェア - 4
Zoho CRMソフトウェア - 5

Zoho CRMをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Zoho CRM

Zoho CRM

4.3 (6,757)
$14.00
無料バージョン
無料トライアル
203
70
4.1 (6,757)
4.3 (6,757)
4.1 (6,757)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
¥1,475
無料バージョン
無料トライアル
236
92
4.4 (12,726)
4.4 (12,726)
4.3 (12,726)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Zoho CRMの他のおすすめ代替製品

Asana
高評価の機能
タスク管理
パフォーマンス・レビュー管理
プロジェクト計画/スケジューリング
Pipedrive
高評価の機能
リード管理
営業パイプライン管理
連絡先管理
HubSpot Marketing Hub
高評価の機能
マーケティングの自動化
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
Odoo
高評価の機能
作業発注作成
承認プロセス管理
資金会計
Salesforce Service Cloud
高評価の機能
キュー管理
連絡先データベース
顧客履歴
Salesforce Sales Cloud
高評価の機能
アドレス帳共有
営業チーム/組織向け
顧客追跡
Zendesk Suite
高評価の機能
サポートチケット管理
チケット管理
リアルタイム顧客対応チャット
ActiveCampaign
高評価の機能
マーケティングの自動化
メールキャンペーン管理
メール管理
Insightly
高評価の機能
タスク・スケジューリング
連絡先データベース
連絡先管理

Zoho CRMの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.3
使いやすさ
4.1
カスタマーサービス
4.1
機能
4.3
価格の妥当性
4.3

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Duncan
Duncan
Director, Membership & Operations
認証済みLinkedInユーザー
銀行, 2~10人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

No frills - and it shows

3.0 4 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
匿名レビュアー
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

ZohoCRMについて

3.0 昨年

製品を使ってみた感想: 元々の業務をExcelで運用していたところがあり、顧客管理などをZohoへ移行したことで楽になった。

良いポイント:

サービス名にCRMと入っているだけに、顧客管理やリード管理などの基本機能はそこそこ使えると思う。但し、項目設定などにやや自由度が低い面があり、会社の業務にはまる機能と使えない機能が存在する。そこがやや残念だ。

改善してほしい点:

GUI画面の操作性を改善して欲しい。とにかく使いにくい。

Ziva
Ziva
ポルトガルのSales Services Manager
認証済みLinkedInユーザー
小売, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

A robust CRM tool that has increased our sales success rate.

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: Zoho CRM has really supercharged our sales operations making them more successful. It provides us with great tools which help us manage all our sales activities including customer communications and closing sales deals.

良いポイント:

Zoho CRM allows us to engage with our customers effectively during sales operations and offer them personalized communications which has helped us make more sales. It was much easier to customize to match our needs. Has super amazing sales analytical tools which provides us with the insights we need to understand our sales performance and do sales predictions.

改善してほしい点:

There has been no time that Zoho CRM has failed to offer us the best services. Nothing not to love about it.

Firas
ギリシャのManager information systems
建設, 10,000+人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

検討した類似製品:

ZOHO CRM experience in Construction industry

4.0 7 日前 新着

製品を使ってみた感想: Overall, my experience with Zoho CRM has been positive. The platform's customizability and integration capabilities make it a robust choice for businesses looking to streamline their customer relationship management. While there are areas that could benefit from improvement, particularly in customer support and mobile functionality, Zoho CRM's extensive feature set and cost-effectiveness make it a compelling option for organizations of all sizes

良いポイント:

Zoho CRM offers a lot of customization options allowing business to tailor it based on needs. This included extra fields, layouts, modules, and reports. It has a user-friendly interface that can be easily configured with easy accessibility to all information with simple clicks. It has good integration capabilities with other applications with free and paid add-ons. Cost is acceptable compared to other competitive software and has variety of options based on the level of functionalities needed.

改善してほしい点:

Some advanced features are not easy to implement and require certain knowledge and skills to be configured. Based on the license level, some customer support is not the best experience you look for in a cloud solution. Mobile app is missing some of the main features that are needed to have access to CRM information.

Emma
オーストラリアのBusiness owner
印刷業, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

Support is not there when they have a glitch!

1.0 12 か月前

製品を使ってみた感想: Zoho is great until something goes wrong, they caused the glitch and no one has ever offered a suitable solution. You spend all this money setting up the system to be left high and dry when they have an issue.

良いポイント:

Emails linked to the CRM which was all in one place.

改善してほしい点:

The support team leave you going around in circles. When you give and instruction they always come back with but can we help you. This is always the response leaving you with no answers or resolution. They take your money and do not refund or offer any compensation. You get ignored and basically sent to the beginning every time so you go away.

Gina M
アメリカのPresident, Exit Planning Advisor, Broker
プロフェッショナル・トレーニング、コーチング, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

ZOHO ONE and ZOHO CRM

4.0 2 か月前

良いポイント:

Various pricing tiers, including a free version with basic features; user interface of Zoho CRM is fairly user-friendly; Great Customization options!; integrates seamlessly with other Zoho applications as well as third-party apps, such as Google Workspace, Microsoft Office 365, Zapier, and social media platforms. It also offers automation. Mobile Accessibility with the app

改善してほしい点:

Zoho CRM is user-friendly, but mastering its full range of features and customization options requires time and training, especially for users who are new to CRM software. There is limited customer support with long response times and difficulty in getting timely assistance for technical issues or queries. I personally have had a few issues with some minor glitches and the first response back is always some canned response that is annoying. After about 3 tries, they then ask you to send a video of the issue, and then MAYBE someone will help fix it all. There are still issues I am having after a year that have not been fixed, and these glitches are affecting my automation. For complex customization, may require technical expertise or assistance from Zoho's professional services, which incurs additional costs. Scalability: While Zoho CRM is suitable for small to medium-sized businesses, some larger enterprises may find its scalability limited compared to other CRM solutions on the market. Other: offline functionality of Zoho CRM is limited, which may pose challenges for users who frequently work in environments with poor or no internet connectivity.