キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年
ServiceNowとは?
成長するIT組織がチーム間のコラボレーションを促進して問題の根本原因を特定し、インシデントを管理して生産性を向上できるよう設計された、ITサービス管理ソリューション。ServiceNowでは、チームがAI対応型仮想エージェントを使い、カスタム・テンプレートの使用、カスタマー・サービスや人事の一般的な状況に関するリクエストを管理できるようにします。プラットフォームには、変更およびリリース管理、予測インテリジェンス、ナレッジ管理などの機能があります。
ServiceNowの対象ユーザー
ITSMスペース。これには、あらゆる規模や業界の成長企業が含まれます。
ServiceNowをご存知でしょうか?
別の人気製品との比較
ServiceNow
ServiceNowの評判・レビュー
カスタマイズできすぎてしまう
良いポイント:
チケットの内容から粒度まで、設計時にカスタマイズ出来過ぎる部分が多く、ページの設計者から利用者までの全員がチケットの文化やベストプラクティス を理解しているという理想的なチームであれば、有利に働く。
改善してほしい点:
チケットの内容から粒度まで、設計時にカスタマイズ出来過ぎる部分が多く、運用をきちんとイメージした設計ができないと、複雑で煩雑な仕様になりやすい。また、GUIも無駄な機能が多すぎるため、本当にアクセスしたいページまでのジャーニーが長すぎる。
ServiceNow Review by a Former Helpdesk Technician
製品を使ってみた感想: its all good, the best ticketing software for me. also Jira
良いポイント:
Everything, I love ServiceNow. I used it in 4 different IT BPO companies here in the Philippines.Integration to other systems is really good and helpful.
改善してほしい点:
I can't think of any Cons using ServiceNow, it really depends on the Management or Admin that handles ServiceNow. some management can't utilize ServiceNow's great features.
ServiceNow is very advanced tool but very expensive.
良いポイント:
ServiceNow is the leading ITSM tool in the market. It offers a comprehensive range of features and capabilities that can meet any business needs. It is constantly updated with new versions that bring more innovation and value to its customers.
改善してほしい点:
ServiceNow is not a cheap option when it comes to ITSM tools. It can be a significant expense for organizations that have limited budgets and need quick results. ServiceNow requires a long implementation process that involves multiple stages and customizations. It also demands a dedicated staff member to maintain and manage the tool effectively.
One-Stop-Shop for Ticketing
製品を使ってみた感想: Great experience with an intuitive tool that integrates with other enterprise systems and facilitates task completion.
良いポイント:
I liked that it integrated with the other systems we use like Salesforce and apparently Quick Base. Also, I liked seeing the tracking of comments made, updates to the ticket, questions, etc.. It provided a sequence of events and allowed for document attachment.
改善してほしい点:
I had no real complaints; it worked as intended and is better than other "ticketing" tools that I have used.
Easy to setup but limited features
製品を使ってみた感想: We use service now every time a change request needs to be raised our experience has been fine but the UI is very bad.
良いポイント:
It's easy to setup and has limited features without overwhelming the user
改善してほしい点:
The features are limited and UI is very bad