キャプテラ - 企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし15年

ServiceNowの概要

成長するIT組織がチーム間のコラボレーションを促進して問題の根本原因を特定し、インシデントを管理して生産性を向上できるよう設計された、ITサービス管理ソリューション。ServiceNowでは、チームがAI対応型仮想エージェントを使い、カスタム・テンプレートの使用、カスタマー・サービスや人事の一般的な状況に関するリクエストを管理できるようにします。プラットフォームには、変更およびリリース管理、予測インテリジェンス、ナレッジ管理などの機能があります。

ServiceNowの対象ユーザー

ITSMスペース。これには、あらゆる規模や業界の成長企業が含まれます。

ServiceNowソフトウェア - 1
ServiceNowソフトウェア - 2
ServiceNowソフトウェア - 3
ServiceNowソフトウェア - 4

ServiceNowをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

ServiceNow

ServiceNow

4.5 (229)
価格情報が見つかりません
無料バージョン
無料トライアル
67
連携サービスが見つかりません
4.2 (229)
4.2 (229)
4.3 (229)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$7.75
無料バージョン
無料トライアル
160
20
4.0 (13,934)
4.3 (13,934)
4.2 (13,934)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

ServiceNowの他のおすすめ代替製品

Jira
高評価の機能
アジャイル方法論
タスク管理
プロジェクト計画/スケジューリング
JIRA Service Management
高評価の機能
サポートチケット管理
タスク管理
チケット管理
HappyFox Help Desk
高評価の機能
アラート/エスカレーション
サポートチケット管理
チケット管理
Freshdesk
高評価の機能
サポートチケット管理
チケット管理
リアルタイム顧客対応チャット
Summit
高評価の機能
インシデント管理
サービス水準合意 (SLA) 管理
資産追跡
KACE
高評価の機能
アクセス制御・許可
パッチ管理
自動パッチデプロイ
Zoho Desk
高評価の機能
CRM
チケット管理
ブランディングのカスタマイズ
Visual Studio Code
高評価の機能
コード点検
サードパーティ統合
バージョン管理
SolarWinds Service Desk
高評価の機能
アクセス制御・許可
アラート/エスカレーション
リアルタイム通知

ServiceNowの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.2
カスタマーサービス
4.3
機能
4.5
価格の妥当性
4.2

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
匿名レビュアー
情報技術、情報サービス, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

カスタマイズできすぎてしまう

1.0 昨年

良いポイント:

チケットの内容から粒度まで、設計時にカスタマイズ出来過ぎる部分が多く、ページの設計者から利用者までの全員がチケットの文化やベストプラクティス を理解しているという理想的なチームであれば、有利に働く。

改善してほしい点:

チケットの内容から粒度まで、設計時にカスタマイズ出来過ぎる部分が多く、運用をきちんとイメージした設計ができないと、複雑で煩雑な仕様になりやすい。また、GUIも無駄な機能が多すぎるため、本当にアクセスしたいページまでのジャーニーが長すぎる。

Brandon
Brandon
アメリカのPress Assistant
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

I used ServiceNow in a Desktop Support Role

5.0 3 年前

製品を使ってみた感想: I used ServiceNow daily, almost hourly to be honest, as a Level 2 Desktop Support Agent. It replaced vFire which was getting slow and agonizing to work with. Tickets would come in and we would perform the work and move the ticket along and/or close it altogether depending on the job. I liked using it and felt it was very robust and powerful while still being nimble and problem free.

良いポイント:

ServiceNow is fast and issue free so long as it's setup correctly. The interface is simple and easy to understand. The learning curve, unlike older software, is practically nonexistent.

改善してほしい点:

Sometimes tasks can have subtasks that are nested so deeply that they can be missed on first glance. I wish the software had a simpler nesting system.

Terry
オーストラリアのIT manager
公共施設, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

ServiceNow is very advanced tool but very expensive.

5.0 2 か月前

良いポイント:

ServiceNow is the leading ITSM tool in the market. It offers a comprehensive range of features and capabilities that can meet any business needs. It is constantly updated with new versions that bring more innovation and value to its customers.

改善してほしい点:

ServiceNow is not a cheap option when it comes to ITSM tools. It can be a significant expense for organizations that have limited budgets and need quick results. ServiceNow requires a long implementation process that involves multiple stages and customizations. It also demands a dedicated staff member to maintain and manage the tool effectively.

Mihir
アメリカのInformation Security Intern
教育管理, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

検討した類似製品:

Easy to setup but limited features

3.0 昨年

製品を使ってみた感想: We use service now every time a change request needs to be raised our experience has been fine but the UI is very bad.

良いポイント:

It's easy to setup and has limited features without overwhelming the user

改善してほしい点:

The features are limited and UI is very bad

Evgeni
Evgeni
ポーランドのServiceNow Developer
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路
ソース:GetApp

Best-in-class ITSM platform

5.0 2 か月前

良いポイント:

All-in-one product for the organization's digital transformation. ServiceNow offers a variety of solutions for ITSM, ITAM, ITOM, CMDB, HR, etc.

改善してほしい点:

ServiceNow doesn't provide a free trial period. The license cost may seem expensive as well as annual fee for developers/administrators/architects to keep their certification valid.