Workflowの概要

Workflowは、中規模・大規模企業向けの、強力なコンテンツ・マーケティング・ソフトウェアです。コンテンツ制作やパフォーマンスの計画、整理、配信、測定に必要なあらゆる機能を備えています。
この製品には次のような機能があります。エディトリアル・カレンダー、カスタマイズ可能なワークフロー、アイデア・リポジトリ、コンテンツ・アセット管理、AIを活用したコンテンツのインサイト、日時指定が可能なソーシャル・メディア投稿、自動公開、カスタマイズ可能なロールや許可レベル、アプリ内エディタ、SEO最適化、コンテンツ管理システム (CMS)、Zapier統合の機能。

Workflowの対象ユーザー

コンテンツ運用の標準化と合理化を考えているマーケティング・チームおよび代理店。VTEX、Roche、DoneByFriday、Worthix、RevenueZen、EdenRed、Top5をはじめとする、1,000以上の企業のマーケティング・チームに選ばれています。

Workflowの動作環境

クラウド、SaaS、ウェブベース

ベンダー紹介

  • GrowthHackersが提供
  • 所在地:San Francsisco (アメリカ)
  • 2003年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット

利用可能な国

アメリカ合衆国, イギリス, インド, オーストラリア, カナダ 他5つ

言語

ポルトガル語, 英語

ベンダー紹介

  • GrowthHackersが提供
  • 所在地:San Francsisco (アメリカ)
  • 2003年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット

利用可能な国

アメリカ合衆国, イギリス, インド, オーストラリア, カナダ 他5つ

言語

ポルトガル語, 英語

Workflowの動画と画像

Workflowの動画
Workflowソフトウェア - 1 - サムネイル
Workflowソフトウェア - 2 - サムネイル
Workflowソフトウェア - 3 - サムネイル
Workflowソフトウェア - 4 - サムネイル
Workflowソフトウェア - 5 - サムネイル

Workflowを類似製品と比較する

価格プラン

$199.00/月
$4,800.00
該当なし
該当なし

無料プラン

無料プラン あり
無料プラン なし
無料プラン なし
無料プラン なし

無料トライアル

無料トライアル あり
無料トライアル なし
無料トライアル あり
無料トライアル なし

Workflowの機能

  • API
  • SEO管理
  • SNSプロモーション
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/通知
  • エンゲージメント追跡
  • オーディエンス・ターゲティング
  • カテゴリ化、グループ化
  • キャンペーン分析
  • キャンペーン管理
  • キャンペーン計画
  • コンテンツライブラリ
  • コンテンツ管理
  • コンバージョン追跡
  • サードパーティ統合
  • ソーシャル・メディア・モニタリング
  • ソーシャル・メディア統合
  • テンプレートのカスタマイズ
  • テンプレート管理
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • ドラッグ・アンド・ドロップ
  • フィルタリング
  • ブランディングのカスタマイズ
  • マルチチャネル・キャンペーン
  • メール・マーケティング
  • レポートと統計
  • ワークフロー管理
  • 公開スケジューリング
  • 承認プロセス管理
  • 編集カレンダー

コンテンツ・マーケティングの比較一覧をすべて表示する

  • API
  • CRM
  • SEO管理
  • WYSIWYGエディタ
  • Webサイト管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/通知
  • エンゲージメント追跡
  • カレンダー管理
  • キャンペーン管理
  • コメント、メモ
  • コラボレーションツール
  • コンテンツライブラリ
  • コンテンツ公開オプション
  • コンテンツ管理
  • サードパーティ統合
  • シングル・サインオン
  • ソーシャル・メディア統合
  • タグ付け
  • テキスト編集
  • テンプレートのカスタマイズ
  • テンプレート管理
  • ドキュメント・ストレージ
  • ドキュメント分類
  • ドキュメント管理
  • ドラッグ・アンド・ドロップ
  • バージョン管理
  • ビデオサポート
  • ファイル管理
  • フィルタリング
  • フォームのカスタマイズ
  • フォーム管理
  • フルテキスト検索
  • ブランディングのカスタマイズ
  • メタデータ管理
  • メール管理
  • ユーザー管理
  • レポートと統計
  • ワークフロー管理
  • 多言語
  • 役割ベース許可
  • 承認プロセス管理
  • 検索/フィルター
  • 画像編集
  • 設定可能ワークフロー
  • 資産ライフサイクル管理
  • 電子フォーム
  • 音声ファイル管理

コンテンツ管理の比較一覧をすべて表示する

Workflowの同じカテゴリ製品

Workflowの他の類似製品

Workflowのレビュー

全12件のレビューを読む

評価ポイント

総合評価
4.6
使いやすさ
4.5
カスタマー・サービス
5
機能
4.2
価格の妥当性
4.6

評価別レビュー数

5
9
4
2
2
1

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Chris M.
Chris M.
アメリカのFounder
認証済みLinkedInユーザー
インターネット, 11-50の従業員数
製品の使用期間:: 1年以上
投稿者のソース

Recommend for all our customers

5 3 年前

コメント: Keep at it Contentools team, you're doing great work helping teams align on their most important work (generating leads)!

良いポイント:

This tool more than doubled our customers' content marketing productivity. We recommend it for any team with 1+ content writers who are trying to align on content planing + execution, as well as deadlines. It also helps teams steramlines the approval process, as well as pushing content to production.

改善点:

I know there's some ML/AI based features in the pipeline, very excited to see what will end up looking like.

Tami S.
アメリカのasst digital merchandiser
小売, 10,000+の従業員数
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

Workflow Review

5 8 か月前

コメント: Like I said above I use workflow for almost all of my site updates, from small things like re-sorting the order in which product images are on the site to big things like create manually curated links. I also use it to create landing pages and export styles from links & events to use for other reporting purposes.

良いポイント:

I use workflow daily, and the scope of tasks it is vital for ranges from small changes on the PDP to updating entire C links on the live site. What I love most is how intuitive the interface is to use, I get so frustrated with programs that are not instinctive to use, and that is not the case with Workflow. All interfaces and links are laid out clearly, the SAVE button is in a convenient spot and you can easily navigate between 30+ tabs (which i do very frequently) and if you forget to save before closing a tab you are prompted to save or delete changes. This sounds like a small feature but it is a LIFESAVER when you're going through a repetitive task quickly. The updates made in WF flow through to the live site almost immediately and it's very simple to make additional updates quickly.

改善点:

The only big con I associate with workflow is that the system glitches out when you are uploading more than 300 lines at a time. Most of the time the files still get uploaded when you receive this error message but occasionally you'l need to clear the job and start over, which literally just takes a few seconds but it's still a feature i wish they would update. I think it would be ideal wo upload at least 1000 lines at once.

Stephanie R.
アメリカのVP Content
インターネット, 11-50の従業員数
製品の使用期間:: 1~5か月
投稿者のソース

Decided against this content production platform

2 5 年前

良いポイント:

I liked the price point and overall simple user experience and the very supportive customer team. They were very helpful by email and very quick to respond when I reported an issue. I was looking to set this up to extend to our content production and SEO team, so the features were mostly there for that, but not all the way. The collaboration features were just a little too light.

改善点:

For starters, I constantly received broken/errant email alerts. The emails were alternately being sent in Portuguese, despite being English language software, and I don't speak Portuguese. I felt like the product was very much still in Beta, in that regards. Also, I was comparing this tool with DivvyHQ and felt Contentools did not have enough collaboration and SEO features, and that workflow would not be as simple as with Divvy.

Thiago S.
ブラジルのContent Manager
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 11-50の従業員数
製品の使用期間:: 6~12か月
投稿者のソース

The ultimate money and time saver

5 3 年前

コメント: Contentools was, at the time we decided to make the purchase, a life saver. We were having trouble with low performing copywriting personell, and those in house professionals were costing a lot to the agency. We decided to outsource via Contentools and we couldn't be happier: the success we've obtained since then was amazing. We suddenly became able to plan ahead, make content timesheets that spanned months and improve productivity in a level we didn't even realize at the time that we could. Outsourcing comes with problems, though. We didn't want the freelance professionals working with us to receive less than they deserve. Contentools, then, was the best fit for our agency. Their princing system is fair and just to the professionals and reasonable to us, as the employers. In general, Contentools is a great contributor to our growth in the market. We are now able to take on any demand beacuse we know we have a large group of professionals working with us, and a great support (I've never seen such great commitment from the staff in any marketing tool I've been in contact with before) to guide us along the future of our content strategy.

良いポイント:

Very easy to use; Very organized; Full of measurement features; Fair to the hired professionals;

改善点:

It ocasionally crashes, though you never lose any work on those cases; The layout could be a little more modern; It's hard to setup non HTTPS blogs (not the platform's fault, really)

Petra H.
Petra H.
レバノンのMarketing Team Leader
認証済みLinkedInユーザー
Eラーニング, 51-200の従業員数
製品の使用期間:: 6~12か月
投稿者のソース

Excellent support, good software.

4 3 年前

コメント: Since we started using Contentools, our content marketing engine has levelled up. We now have everything stored in one place and a pathway to accept incoming content creation ideas from the whole company. This has definitely​ scaled our content efforts, offered visibility over projects, replaced useless spreadsheets and facilitated the daily work of our marketing team!

良いポイント:

What I like most about Contentools, is their excellent support. I have been working with Brunno Schardosin, one of their technical support reps, and he was always very helpful, patient and positive, always ready to help! On top of their support, Contentools is a fairly affordable system that served our needs to manage and schedule content.

改善点:

There are the occasional bugs, which can be annoying but once you notify their team, they jump right on it. They do not offer many built-in integrations, as to other software we use and some of the logic/workflows they have can be not very flexible if you're looking for a very customisable solution but there are always workarounds! Other than that there is nothing alarming worth mentioning.