キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年

ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnectとは?

ConnectWise Control (旧ScreenConnect) は、高速で信頼性が高く、安全な、リモートサポート、リモートアクセス、リモート会議ソリューションです。オンライン会議では、コラボレーション、研修セッションの実施、プロジェクトアップデート、チャットなどを行うことができます。別の技術者とコラボレーションして、1つのセッションで同時に作業することができます。複数の技術者が共同でサポートセッションを行い、それぞれのスキルを活かして、より効率的に顧客をサポートすることができます。

ConnectWise ScreenConnectの対象ユーザー

ConnectWise Controlは、ITプロフェッショナル向けに設計されています。

ConnectWise ScreenConnectソフトウェア - 1
ConnectWise ScreenConnectソフトウェア - 2
ConnectWise ScreenConnectソフトウェア - 3
ConnectWise ScreenConnectソフトウェア - 4
ConnectWise ScreenConnectソフトウェア - 5

ConnectWise ScreenConnectをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect

4.7 (1,908)
$36.00
無料バージョン
無料トライアル
57
7
4.6 (1,908)
4.6 (1,908)
4.4 (1,908)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$59.00
無料バージョン
無料トライアル
131
4
4.4 (2,065)
4.3 (2,065)
4.3 (2,065)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

ConnectWise ScreenConnectの他のおすすめ代替製品

GoTo Webinar
高評価の機能
プレゼンテーション・ストリーミング
リアルタイム・チャット
双方向音声・動画
BeyondTrust Remote Support
高評価の機能
リアルタイム・チャット
リモートアクセス/コントロール
画面共有
SysAid
高評価の機能
アラート/エスカレーション
サポートチケット管理
チケット管理
SolarWinds Service Desk
高評価の機能
アクセス制御・許可
アラート/エスカレーション
リアルタイム通知
Autotask PSA
高評価の機能
アラート/通知
サポートチケット管理
チケット管理
ISL Light
高評価の機能
リモートアクセス/コントロール
無人アクセス
画面共有
Webex Suite
高評価の機能
ビデオ会議
双方向音声・動画
画面共有
Totango
高評価の機能
オンボーディング
カスタマー管理
レポート/分析
Zoho Desk
高評価の機能
CRM
チケット管理
ブランディングのカスタマイズ

ConnectWise ScreenConnectの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.7
使いやすさ
4.6
カスタマーサービス
4.4
機能
4.5
価格の妥当性
4.6

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Gerry
Gerry
Manager of Project Services
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ、ネットワーク・セキュリティ, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Great product

5.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Zane
Zane
アメリカのSenior Integrated Production Specialist
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ハードウェア, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

ConnectWise Control helps us support our global customers

5.0 5 年前

製品を使ってみた感想: ConnectWise Control has allowed us to deliver a custom-branded remote support solution.

良いポイント:

I really like the fact that we can own an on-premise license and not be tied to a contract. It also does not leave any client software installed.

改善してほしい点:

Purchasing additional licenses is harder than it should be, I've reached out to them several times and no one has called me back,

Jonathan
Jonathan
アメリカのSystem Engineer
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

A lot of value for dollar with ConnectWise Control

4.0 3 年前

製品を使ってみた感想: Overall ConnectWise Control has been easy to deploy and use. Initially we were hesitant to add our servers to a remote support tool like ConnectWise Control or TeamViewer, but this tool has made remote server administration much simpler.

良いポイント:

ConnectWise Control has a great web view that allows us to quickly find the computer/server we're looking for. We can run standard command line and PowerShell commands through the web interface to quickly gather information or troubleshoot a user's computer without impacting the user experience. The screen share is very fast and reliable and often preferred over Remote Desktop sessions. It's also very nice to be able to switch between user sessions on the computer, like when interacting with a Remote Desktop server and needing to assist a specific user on the Remote Desktop server.

改善してほしい点:

The software doesn't fully integrate with Microsoft Endpoint Manager, the only software that does is TeamViewer.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ハードウェア, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

It is simple to access the server with ConnectWise remotely.

3.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Mainly what we are dedicated to is structuring programmatic projects of our computer and hardware services, it is essential in this sense that when a problem arises at any time we can be 100% notified with notifications to repair the process of any program that we have in operation. on the server.This program has undoubtedly helped us a lot, we don't need to go back to work, with a home computer it's enough to be able to check the server, which is as if we were doing it live at work.

良いポイント:

Initially, it is very easy to be able to connect everything with connect wise, especially for what we use it for, which is the testing server. Reciprocally, it generates more learning information where we move very well.Many times I leave the office and I receive messages of serious concerns about server errors where technicians are waiting for my help and direction. Thanks to the program, I can easily generate this by connecting from my home and everything has gone great.

改善してほしい点:

There are some applications that are not compatible and tools that conectwise does not have at this time, other programs do.According to this, currently it will not be an impediment to change it, but in the future it may possibly be.

Kelly M
Kelly M
アメリカのSystem Engineer
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 10,000+人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

It's perfect for remote troubleshooting and installation

4.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Employee monitoring and new software deployment are two reasons why we utilize Connectwise Control. It is also used for troubleshooting deployed PCs on occasion. To swiftly access distant stations for troubleshooting and assistance, a basic security verification is required.

良いポイント:

It's very convenient to be able to speak with our IT staff in real time, and the interface is so user-friendly. Characteristics of multipurposeness. It's a great option for anything from meetings to remote access to help desks to education and so much more. As a tool for establishing a remote desktop connection, ConnectWise Control excels.

改善してほしい点:

It's possible to watch the screens of computers while they're in operation, without needing to connect to them. Better design for the dashboard is needed.

Ron
Ron
オランダのTechnical Consultant
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

検討した類似製品:

One of the best remote tools I've ever used !

5.0 5 年前

製品を使ってみた感想: The company I work for is supporting over 300 customers and when I came to work here, all remote connections were manually made. Ofcourse not so efficient.
So I started to implement Devolutions Remote Desktop Manager, where I could create a lot of our remote connections but unfortunately not all.
Especially the remote connections which need a VPN connection before using RDP to remotely connect to the server. It is possible in RDM (jump to a virtual machine on the network, start the VPN connection there and then RDP into the server), which is time consuming (over 2 minutes per session).
Therefor I was looking for a quicker solution, but still with the security a VPN connection has to offer.
And then I found ConnectWise Control, which does all that.
Once I tried the trial version and extended it (with help of the CW support team), I was sure this was the solution I was looking for.
Now it only takes me 15 seconds to remotely connect to remote server.
And not only me, but thanks to the integration in RDM my fellow colleagues can use the same configured session and start the remote connections.

良いポイント:

The ease of set up, price, LDAP intergration, RDM (Devolutions Remote Desktop Manager) integration, email notifications

改善してほしい点:

The set up of email notifications can be a little difficult to master. Once mastered, it's quite simple.