Ateraの概要

Ateraは、MSPやIT専門家に包括的なソリューションを提供します。このプラットフォームは単一統合型のソリューションで、RMM、PSA、リモート・アクセス、パッチ管理、請求、レポートなどの豊富な機能が搭載されています。また、Ateraの効率的な価格設定モデルを活用して、マネージドITサービス・プロバイダーは自社のビジネスを拡大しながら、継続的に高品質のサービスを提供し続けることができます。すべてのプランにおいてデバイス数は無制限なので、技術者単位の支払いのみで利用可能です。今すぐAteraを無料で試してください。

Ateraの対象ユーザー

AteraはMSPやIT専門家を対象としたオールインワンの優れたRMMツールセットです。Ateraには必要なすべての機能が搭載されており、完全統合型のソリューションが実現しています。デバイス制限なしの月額定額制。今すぐAteraを無料で試してください。

動作環境

クラウド・ベース
オンプレミス

企業情報

  • Atera
  • 所在地:Tel Aviv (イスラエル)
  • 2011年設立

Atera のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイルランド, アメリカ合衆国, アルゼンチン, イギリス, イスラエル 他23つ

言語

ドイツ語, フランス語, 英語

Ateraの料金プラン

最安値プラン:

$99.00/月
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランなし

Ateraには無料プランはありませんが、無料トライアルが提供されています。 Ateraの有料プランは$99.00/月から利用できます。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • Atera
  • 所在地:Tel Aviv (イスラエル)
  • 2011年設立

Atera のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイルランド, アメリカ合衆国, アルゼンチン, イギリス, イスラエル 他23つ

言語

ドイツ語, フランス語, 英語

Ateraの動画と画像

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Ateraの機能・特徴

  • CMDB
  • CPUモニタリング
  • CRM
  • IPアドレス・モニタリング
  • ITレポート
  • IT資産管理
  • IT資産追跡
  • MSP (マネージドサービスプロバイダ ) 向け
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アップタイムレポート
  • アラート/エスカレーション
  • アラート/通知
  • イベントログ
  • インシデント管理
  • インターネット利用モニタリング
  • カスタマイズ
  • カスタマー・サポート
  • キャパシティ管理
  • コンプライアンス管理
  • コンプライアンス追跡
  • サプライヤー管理
  • サポートチケット管理
  • サードパーティ統合
  • サーバモニタリング
  • サービスカタログ
  • サービス水準合意 (SLA) 管理
  • スケジューリング
  • セッション記録
  • セルフサービスポータル
  • タスク管理
  • ダッシュボード
  • チケット管理
  • デプロイ管理
  • ドキュメント管理
  • ナレッジベース管理
  • ナレッジ管理
  • ネットワーク・モニタリング
  • ネットワーク解析
  • バックアップ、修復
  • パッチ管理
  • パフォーマンス・モニタリング
  • パフォーマンス測定基準
  • ファイル共有
  • ヘルプデスク管理
  • ベースライン・マネージャー
  • ポリシー管理
  • メンテナンスのスケジューリング
  • ライブチャット
  • リアルタイムのアラート
  • リアルタイム・チャット
  • リアルタイム・モニタリング
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム通知
  • リモートでのモニタリングと管理
  • リモートアクセス/コントロール
  • リリース管理
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • ワークフロー構成
  • ワークフロー管理
  • 全ネットワーク管理
  • 原価追跡
  • 問題管理
  • 在庫管理
  • 変更管理
  • 契約・ライセンス管理
  • 帯域幅モニタリング
  • 改善管理
  • 時間・支出追跡
  • 無人アクセス
  • 画面共有
  • 監査管理
  • 簡易ネットワーク管理プロトコル (SNMP)
  • 脆弱性スキャニング
  • 自動スキャン
  • 自動パッチデプロイ
  • 設定の管理
  • 診断ツール
  • 課題監査
  • 課題管理
  • 請求、インボイス
  • 資産追跡
  • 閾値アラート

Ateraの競合SaaS製品

世界中あらゆるビジネスのIT専門家やシステム管理者のために作られた無料のITヘルプデスク・ソフトウェアをダウンロードしてください。サポートやモバイル・アプリも無料です。
TeamViewerは、いつでもどこでも、誰でも、どんなプロセスでもサポートするために、あらゆるデバイスに接続できるようにします。
Datto SIRISは、MSPがデータ損失を効率的に防止し、ダウンタイムを最小限に抑えるために構築されたオールインワンの事業継続および災害対策 (BCDR) ソリューションです。
ニーズに合わせて簡単に拡張できるSolarWinds Service Deskは、あらゆる規模の企業向けの使いやすく、手頃な価格のITSMソリューションです。
カスタマー・サービスをビジネスの中心に据えましょう。エージェントの生産性やマネージャーの影響力が高まり、顧客の意見を取り入れやすくなります。
Miradoreは、Android、iOS、macOS、Windowsデバイスを安全に管理するためのスマートな方法を提供するクラウドベースのMDM/UEMプラットフォームです。
Auvikのソフトウェアを使用すれば、ネットワーク・モニタリングと管理をシンプルに自動化し、ネットワークの可視性を完全にコントロールすることができます。
ヘルプデスク・サポート・ソフトウェアおよび資産管理ツールには、ナレッジベース、SLA管理、チケット追跡、在庫管理が含まれます。
Zoho CRMは、包括的な顧客関係ライフサイクル管理ソリューションを企業に提供します。

Ateraのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.6
使いやすさ
4.6
カスタマーサービス
4.5
機能
4.2
価格の妥当性
4.7

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Carl
IT Manager
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 51~200の従業員数
ツール使用期間: 6~12か月
投稿者のソース

Possibility to be Great

4.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
John
John
アメリカのSystems Administrator
認証済みLinkedInユーザー
自動車, 5,001~10,000の従業員数
ツール使用期間: 6~12か月
投稿者のソース

Perfect Fit for Many Scenarios

5.0 8 か月前

製品を使ってみた感想: The learning curve for Atera makes it great for entry level IT personnel or non-IT users who need to support applications rather than PC issues. It is a perfect fit for application managers who need an easy to use, affordable tool to support a large or small flock of systems and associated applications and users. Tech Support is very good. Reporting is handy and functional. Integrated remote control is seamless one it is setup. Scripting is very useable.

良いポイント:

The licensing model for Atera sets it apart from most other similar RMM tools. Each licensed technician can manage unlimited client systems. This alleviates the overhead of tracking your head count and makes Atera possibly the most cost effective RMM product on the market today. Tech Support from Atera is also outstanding providing timely live chat interaction. They have provided more than sufficient answers to what I perceived as complicated propositions. The Atera Support Technicians are polite and appear to have a fairly decent mastery of the product.

改善してほしい点:

Patch management is a little clunky and the Atera agent does not always restart on its own when the PC is restarted. There is a fix for this, but that fix should not be necessary for this type of product. Its a fairly manageable inconvenience. Client system naming can get off track, but is also not hard to fix.

Ateraからの返信

7 か月前

Thank you for your review and for being a loyal Ateran! Glad to see that you are getting the value for money with our all-in-one Remote Monitoring and Management (RMM) solution and that you found onboarding to be easy. We will definitely let our Support Team know that you've had a great experience - it will make their day

Brian
アメリカのOwner
コンピュータ・ネットワーク, 2~10の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

Impressive features.

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: Very well made product. Has a ton of features. Has allowed our MSP to grow and add more value to customers.

良いポイント:

I like how it is a full feature MSP tool in one software. We can add more value to our customers and provide better service due to atera

改善してほしい点:

It is on the pricey side especially as we add technicians. The mobile app is glitchy. Tickets don't always display properly.

Ateraからの返信

3 か月前

Hi Brian, Thanks for leaving a review for Atera's all-in-one platform! Happy to hear you like the long list of features we offer, and that using Atera has allowed your MSP to grow. Regarding any glitches or display issues, please reach out to our Support team about this. As for our pricing, we have a very unique model to price by technician instead of end-point, which ends up being very cost-effective for our customers.

Pratham
インドのMean Stack Developer
人材派遣、人材紹介, 11~50の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

Great tool with lots of helpful features and ease of use

4.0 4 週間前 新着

製品を使ってみた感想: Via their remote access capabilities, they were able to resolve the issue of face-to-face consumer interactions during the Coronavirus. As a result of Atera's increased solutions and partner integration, my work was centralised and enabled for more dynamic administration. Connecting quickly allows you to install any needed software and drivers. Several customer visits are avoided thanks to Atera. Atera responds to bugs and problems and adds new features on a monthly basis.

良いポイント:

Sincerity speaking, automation is what I value the most. It is simple to use the ticketing, install the agent, and connect the devices to the appropriate business. Quite steady, in fact. I get new features rather often because of continuous product development. It also offers me options for third-party integration. It significantly aided us in streamlining our system automation, system health monitoring, remote administration, and IT support. giving us insights that were previously only attainable when the computer was physically present within our network.

改善してほしい点:

Tickets cannot be given to customers at a specific time, such as a ticket that would become active tomorrow at a specific hour. Indeed, the blade has two edges. The price continues rising while they keep adding things. I wish the bottom tier were consistent. Device discovery via networks is an extra cost. My mid-tier subscription ought to contain this function. For accurate reporting, systems will occasionally need to have the Atera service re-enabled.

James
アメリカのCOO
情報技術、情報サービス, 2~10の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Quality has gone downhill

2.0 4 年前

製品を使ってみた感想: We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

良いポイント:

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

改善してほしい点:

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Ateraからの返信

2 年前

Hey James, thank you for the honest feedback. As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours. However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features. In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure. We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

Graham
カナダのOwner, Computer Technician
情報技術、情報サービス, 自営業
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Atera, a Strong Contender for anyone starting up an MSP-based business.

4.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: This software allowed me to operate in a computer support business during the last couple of years where in person visits declined on some sites. Initial pricing was quite affordable even though a business with one technician doesn't require a full ticketing and PSA tool, but felt that if I did grow enough I'd make use of these features in time.

良いポイント:

The best thing about Atera is that it is always improving features, even weekly but at least monthly. I had some experience with NABLE MSP support software, so was familiar with many of the aspects that Atera had to offer and simply needed to start deployment of agents at my customer sites, so felt very productive very soon after starting. There are many resources readily available to gain additional training in areas where I don't feel as confident. Although it didn't happen often, I was able to receive technical support for issues relating to the agents or dashboard in general in CHAT, so there was no waiting.

改善してほしい点:

Up until two weeks ago, I had no issues with Atera. There is many new features that are being developed monthly, but most of them are not available to the lowest subscription package, but it makes sense that people paying more money should have an increasing number of features available to them. Two weeks ago, I get a payment notification from Atera that is significantly higher. When I sent an inquiry email through Atera's Contact system, they suggested that they had sent out notification months before. My incoming messages from Atera are filtered into an ATERA INCOMING MAIL folder and I double checked and verified that I had never received it. The Atera Pro level subscription increased by 33% a month. I received a return email sent back suggesting that Atera hadn't raised it's pricing in the last 6 years. At a time where small business owners are trying to build back to pre-pandemic business levels, it's unfortunate that Atera didn't have our backs. The less than helpful response from Atera also suggested that if I prepaid for the full year, it would be less of an increase overall. I also moved many of my existing sites to make use of Emsisoft Business Software and a few to utilize Acronis Cyber Backups, my payments to Atera are more than double what the Pro subscription was originally set at and that obviously means nothing.

Ateraからの返信

3 か月前

Hi Graham, Thanks for taking the time to leave this detailed review of the Atera platform. We are very glad that you were drawn in by the pricing model, and that you like how often we release new features. Regarding the price increase, we are very sorry that you did not receive prior notification of this. The email was sent out to the main contact on every account, and it is possible that it went to the wrong contact. Please reach out to support so that we can ensure that the correct email is listed, to avoid missing important communication in the future. We hope that Atera continues to be a vital part of your business, and that you are able to take full-advantage of the features.