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ManageEngine ADManager Plusの概要

ADManager Plusは、AD、Exchange、Skype for Business、G Suite、Office 365向けの統合管理ソリューションで、ユーザーのプロビジョニング、古いアカウントのクリーンアップ、NTFSの管理、権限の共有などのタスクを簡素化します。また、非アクティブなユーザー・アカウント、Office 365ライセンス、ユーザーの最終ログオン時間に関するレポートなど、150以上のレポートも内蔵されています。チケット発行とコンプライアンスのためのカスタム・ワークフローを構築し、ユーザー・プロビジョニングやデプロビジョニングなどのADタスクを自動化することができます。

ManageEngine ADManager Plusの対象ユーザー

Windowsプラットフォーム上で動作し、Active Directory、Exchange Server、Exchange Online、Office 365、G Suite、Skype for Businessのいずれかまたはすべてを使用している組織に適しています。

動作環境

クラウドベース
オンプレミス

企業情報

  • ManageEngine
  • 所在地:The Octagon (アメリカ)
  • 1996年設立

ManageEngine ADManager Plus のサポート

  • 電話サポート
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルゼンチン 他140つ

言語

イタリア語, オランダ語, ドイツ語, フランス語, 中国語 他2つ

ManageEngine ADManager Plusの料金プラン

最安値プラン:

$595.00/年
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランあり

ManageEngine ADManager Plusには無料プランがあり、無料トライアルも提供されています。 ManageEngine ADManager Plusの有料プランは$595.00/年から利用できます。

企業情報

  • ManageEngine
  • 所在地:The Octagon (アメリカ)
  • 1996年設立

ManageEngine ADManager Plus のサポート

  • 電話サポート
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルゼンチン 他140つ

言語

イタリア語, オランダ語, ドイツ語, フランス語, 中国語 他2つ

ManageEngine ADManager Plusの動画と画像

ManageEngine ADManager Plusソフトウェア - 1
ManageEngine ADManager Plusソフトウェア - 2
ManageEngine ADManager Plusソフトウェア - 3
ManageEngine ADManager Plusソフトウェア - 4
ManageEngine ADManager Plusソフトウェア - 5
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ManageEngine ADManager Plusの機能や特徴

  • ITレポート
  • PCI評価
  • アクセス制御・許可
  • アクセス管理
  • アクセス認証
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アドホック・レポート
  • アラート/通知
  • コンプライアンス管理
  • コンプライアンス追跡
  • サーバモニタリング
  • シングル・サインオン
  • スケジューリング
  • セキュリティ監査
  • セルフサービスポータル
  • タスク管理
  • ダッシュボード
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • データセキュリティ
  • パスワード管理
  • ビジネスプロセスの自動化
  • ファイル統合のモニタリング
  • ポリシー管理
  • メンテナンスのスケジューリング
  • モニタリング
  • ユーザー・プロビジョニング
  • リアルタイムモニタリング
  • リアルタイム通知
  • リスク分析
  • リモートアクセス管理
  • リモートアクセス/コントロール
  • レポートと統計
  • レポート/分析
  • ワークフロー構成
  • 変更管理
  • 多要素認証
  • 検索/フィルター
  • 特権アカウント管理
  • 監査管理
  • 監査証跡
  • 統一ディレクトリ
  • 自己アクセス・リクエスト
  • 行動分析
  • 複数認証方式
  • 認証管理

ManageEngine ADManager Plusの競合SaaS製品

サプライヤーとパートナーへの支払いに関連するプロセスを自動化する、B2Bの支払い管理ソリューションです。 Tipaltiの製品詳細
Centralpointは、デジタル・エクスペリエンス・プラットフォームとしてガートナー社に高く評価されています。オンプレミスまたはクラウド・イントラネットで利用できるナレッジ管理 (KM) およびディレクトリ管理 (DM) ソリューション (AD/SAML) です。
JumpCloud Directory Platformは、ID、アクセス、デバイス管理のための完全なプラットフォームとしてディレクトリを新たに認識します。
AD360は、Microsoft Active Directory、M365、およびその他のシステムの詳細なアクセス管理機能とガバナンスを提供する、統合型のアイデンティティおよびアクセス管理 (IAM) ソリューションです。 ManageEngine AD360の製品詳細
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ManageEngine ADManager Plusの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.5
カスタマーサービス
4.3
機能
4.6
価格の妥当性
4.5

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

評価別レビュー

5
57%
4
38%
3
4%
1
2%
認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
通信, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Great tool to manage Active Directories

5.0 5 年前

製品を使ってみた感想: Great tool, just need some adjustment period

良いポイント:

Allows you to see all directories especially if you service or support multiple groups in AD Simple to use, takes time to adjust if your used to the native window Great to use if you domain has many groups that need to be separated

改善してほしい点:

Bogged server Some issues on errors functions like it does on the DC except more easier to read

Rishikesh
インドのSupport Engineer
情報技術、情報サービス, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

ManageEngine ADManager Plus Review

4.0 2 年前

製品を使ってみた感想: ADME is really helpful in respect of centralized management of organization resources such as users/computers /O365 etc .. Also the report feature of ADME is very phenomenal.

良いポイント:

ADME give the full fledged experience of native AD & O365 along with reports facility which is very useful in terms of managing the users/computers /organization resources & be up to date on it.

改善してほしい点:

Some of the features like favorites & identity search are not compatible in ADME & its implementing process with organization AD & resources are very hectic & lengthy.

Ferhat
アメリカのsystems engineer
認証済みLinkedInユーザー
高等教育, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Easy to report

3.0 5 年前

製品を使ってみた感想: I really liked to use the java based software a few years ago, however, once you have more PowerShell experience you may not use the reporting tool. The other thing is the updates are not that great, they are still using java base which is very old. they may want to use html5 and more modern Programming languages to improve the software

良いポイント:

Very easy to install, and you have really useful AD reports.

改善してほしい点:

Automation never worked for me, you can make good automation for the daily task if you learn more about PowerShell which will be really helpful, you may not need to buy the software

Michael
アメリカのDevOps Manager
使用期間: 1年以上
投稿経路

Great Active Directory Management Tool that is well regarded in the industry and incredibly simple!

5.0 6 年前

良いポイント:

When we recently implemented Active Directory, we needed a management tool that would allow our System Admins to make changes for users and groups, but not have direct access to the Domain Controllers. Anyone I reached out to for recommendations referred me to ADManager Plus, and I am now one of the users who refers this solution as well. It was incredibly easy to implement, and is easy to learn to use (both for me and my less technical colleagues who have to use it). Support staff from Zoho was on hand to help install the software and get it up and running, and we had it up and running within about an hour. Whenever I have had any issues, the Zoho support team has been able to figure it out in a very short period of time. The fact that it ties in with other Zoho AD tools (Self Service Plus, ADAudit Plus, etc) is a huge plus - we were able to take advantage of bundling pricing to make things more reasonable for us. There are also regular updates to the tool to take advantage of new functionality and security updates, which help ease my Security teams' minds.

改善してほしい点:

My only negative is that it can sometimes take a while to get a hold of a support person when there is an issue. I have waited a couple of days in the past (mid-week, not over a weekend). It appears they have outsourced their support staff, which may contribute to the problem of having a wide window of coverage, but I expect better from a large company like Zoho who has such great products. On top of that, the information on the customer forums is not usually useful or correct - so I have avoided it entirely since a few botched attempts early on.

Dean
英国のGroup Infrastructure Specialist
出版, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

ADManager+ - excellent integration with helpdesk

5.0 3 年前

製品を使ってみた感想: We have introduced a lot of automation from helpdesk using the API. This allows L1 technicians to perform functions they otherwise would not have access to in a secure manner.

良いポイント:

Using this app to create new user accounts - it uses templates which can set a lot of changeable default field values, based on various criteria (such as department). We use the API to automate a lot of processes from our helpdesk software so we can click a button on a ticket and the action can place users in AD groups for example for various permissions (after approval). We don't even need to log into the app to do this. We also use the API to auto-disable user accounts and add expiry dates to leavers from info taken automatically from our payroll system. The auditing reports are great as we can easily find out who changed something and when.

改善してほしい点:

It's not ideal for bulk technician management - sometimes adding one OU to multiple users can result in replacing the permission instead of adding it. The MFA option to remember the code for 180 days simply doesn't work (it asks for the code every day but it's not a showstopper).