キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年

CRM Analyticsとは?

必要な知見をすぐに得ることができます。ビジネスユーザーの場合。あらゆるデータの組み合わせを調べ、すぐに答えを得てチームと共有することができます。あらゆるデバイスから、どこでも、これまで以上の速さで利用可能です。アナリストの場合。どんな方法でも、どこでも、ほしいときにいつでも、新たな知見をビジネスユーザーに提供することができます。ビジネスのスピードであらゆる機会を発見することが可能です。

CRM Analyticsの対象ユーザー

日常業務ユーザー。

CRM Analyticsをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

CRM Analytics

CRM Analytics

4.3 (76)
$70.00
無料バージョン
無料トライアル
78
5
4.1 (76)
4.1 (76)
4.1 (76)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$10.00
無料バージョン
無料トライアル
36
5
4.1 (1,737)
4.4 (1,737)
4.1 (1,737)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

CRM Analyticsの他のおすすめ代替製品

Microsoft Power BI
高評価の機能
データの可視化
データ・コネクタ
レポート/分析
SAP BusinessObjects Business Intelligence
高評価の機能
データの可視化
データ・コネクタ
パフォーマンス測定基準
Tableau
高評価の機能
データ分析ツール
データ品質管理
データ統合
Zoho CRM
高評価の機能
CRM
ヘルプデスク管理
リアルタイムデータ
Dataiku
高評価の機能
データの可視化
ワークフロー管理
予測分析
Qlik Sense
高評価の機能
データのインポート/エクスポート
データの可視化
レポート/分析
Domo
高評価の機能
データの可視化
データ・コネクタ
レポート/分析
MicroStrategy Analytics
高評価の機能
データの可視化
データ・コネクタ
パフォーマンス測定基準
AnswerRocket
高評価の機能
この製品の機能は、まだレビュアーから評価されていません。

CRM Analyticsの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.3
使いやすさ
4.1
カスタマーサービス
4.1
機能
4.2
価格の妥当性
4.1

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

評価別レビュー

5
50%
4
39%
3
5%
1
5%
匿名レビュアー
情報技術、情報サービス, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Sales Forceを100%活用できるAIデータ分析ツール

5.0 2 年前

良いポイント:

営業担当者でも簡単にデータ分析ができる。SalesForceでもある程度の集計、分析は行えるが、大量のデータを取り扱う場合はCRM analyticsがかなり便利。コーディング不要のAIがレコメンドを出してくれるので、半自動でデータ分析、レポート生成が可能。

改善してほしい点:

ある程度のSales Forceの知識がないと使いづらい。また、ユーザーごとの課金なので、チーム全員で使うとなると割とコストがかかる。

匿名レビュアー
情報技術、情報サービス, 10,000+人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

データ加工や可視化、自動化、機械学習モデルの作成までカバーするBIツールの最高峰

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: これまで多くBIツールを活用してきましたが、これだけすべての機能において質が高いツールは、これ以上がないといっても過言ではありません。BIツールを検討する方全てにおすすめしたい至極の一品です。

良いポイント:

・ダッシュボードの作成は操作しやすく、コンテナ機能も備えているため、開発と改修どちらにも有利・動的ダッシュボードなのに、ダッシュボードの挙動が速い・保持できるデータ量が多い・GUIでカスタマイズできるダッシュボードとグラフの設計が細かく、豊富・全体的にGUIが見やすく、作業負荷が小さい・GUIで前処理を簡便に行うことができる・AutoMLをアドオンでつけることができ、そこで返された結果をダッシュボードでそのまま可視化することができる。ツール間の移動がなく、ストレスフル

改善してほしい点:

・前処理は基本的にGUIをベースとしているので、コードベースでアップロードや改修ができない・ダッシュボードとETLにはゴミ箱機能やバージョン管理ができない(コピーを作成するしかない)ので、バックアップ用のアプリケーションを作成することが望ましい・日本語でも英語でもインターネット記事が少なく、公式のドキュメントやコミュニティに頼るしかない。

Alayna
Alayna
アメリカのCustomer Service Representative
認証済みLinkedInユーザー
薬品, 10,000+人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Easy to use with some minor kinks

5.0 3 年前

良いポイント:

The most effective was getting the information that the patients needed about sales of the medication elsewhere other than CVS. We could see where the medication was being sold where as the competitors would not do that for the patients.

改善してほしい点:

The most difficult was navigation wise and the amount of help someone would really give because they expect you to know everything about the software you know nothing about.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
保険, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Easy to use but has hurdles too

4.0 4 年前

製品を使ってみた感想: Quite easy to use for the end user, could do with some improvements but is a good tool all in all

良いポイント:

It helps out your data into a visual point which helps to track news business as well as existing quotes. It links to external applications which is helpful

改善してほしい点:

The views can be limited sometimes so may not be able to entirely personalize the way you want to use it. You need coding knowledge in order to be able to maneuver or change things which makes it tough

Esteban
コスタリカのCEO
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

検討した類似製品:

CRM Analytics review

3.0 2 年前

製品を使ってみた感想: Overall it’s been a good option for basic and mid-level analytics routines

良いポイント:

Great features and high performance, together with professional support

改善してほしい点:

Lacks Visualization tools found in other top products

Long
Long
カナダのSalesforce Admin
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Great BI tool if you know SAQL

5.0 5 年前

製品を使ってみた感想: we use wave analytics to product sales and service dashboards

良いポイント:

Produces great-looking dashboards that work within salesforce enviroment

改善してほしい点:

difficult to create dashboard with out a good understanding of sql and sqal

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
保険, 201~500人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

SalesForce

5.0 3 年前

良いポイント:

I am able to share our POD's KPI report with my team.

改善してほしい点:

It is not updated often enough for next month.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
電気・電子機器製造, 11~50人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Greatly improved CRM and improved customer engagement

4.0 3 年前

製品を使ってみた感想: Salesforce Analytics Cloud is great to use to engage with customers. Pay as you go can be a pain but it is worth it

良いポイント:

It helps us with analytics on customer movement and preferences. It makes marketing and sales easier and more targeted allowing us to serve their needs better, improving customer satisfaction

改善してほしい点:

There is a learning curve associated with the use of the software. Training videos would help immensely

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Superb Analytics Tool

5.0 6 年前

良いポイント:

Great analytics tool used to make data driven decisions.

改善してほしい点:

You need to be heavily invested in Salesforce products to use this.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
政府機関
使用期間: 1年以上
投稿経路

This software has been useful in my non-profit management experience.

3.0 7 年前

良いポイント:

The export functionality made it easy to share information with those outside the nonprofit organization.

改善してほしい点:

I wish it had greater permissions settings so that I could give volunteers outside of the organization the ability to use the tool.

Katherine
Katherine
スイスのMarketing Assistant
認証済みLinkedInユーザー
インターネット, 11~50人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Efficient, but needs updates

4.0 6 年前

製品を使ってみた感想: We've been trying to implement Salesforce in our business for months, but it's been quite difficult and tedious. It is not a very user friendly platform.

良いポイント:

It is amazing for our business being able to have all information from our users in just one platform.

改善してほしい点:

It needs an update. It is not easy to implement and the user experience is a bit inefficient.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
教育管理, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Salesfrce the Best Analytics

5.0 3 年前

良いポイント:

Easy to understand an use the analytcs tool

改善してほしい点:

Its really expensive, many comapnies cant afford it

Donny
アメリカのCALIBRATION/ROBOTICS TECHNICAL SPECIALIST
建設, 5,001~10,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Sales force Analytics Cloud has unresolved issues

1.0 3 年前

製品を使ってみた感想: Needs the bugs fixed

良いポイント:

Sales force Analytics Cloud has an easy to use dashboard.

改善してほしい点:

Sales force Analytics Cloud has many unresolved issues. After spending many hours working some of my data will have just disappeared or possibly ended up in someone else's account in the company.

hollie
アメリカのassociate
人材, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Very pleased with the software.

5.0 4 年前

製品を使ってみた感想: This has been by far a very good experience and will continue to be I am sure of that!

良いポイント:

I really like how easy it is to use. I use this every single day for my job. I literally sign inn and boom its straight to work. I rarely have an issue. Honestly in the beginning there were a few like usual but now there are non. This has to be on of the easiest and most organized platform I have used.

改善してほしい点:

Like I said there were issues in the beginning but they were sign inn issues. It really had nothing to do with the platform itself. We were all just having issues with remembering our passwords that's all haha!

Emily
アメリカのveterinarian
獣医, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Salesforce user review

4.0 3 年前

良いポイント:

Salesforce is intuitive and easy to learn. It is nice that it has memory of tabs previously opened on the dashboard, even between user sessions.

改善してほしい点:

It has not be very adaptable for our specific needs as a database for our veterinary patients and clients.

Fraser
英国のProduct Marketing Executive
コンピュータ・ソフトウェア, 201~500人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

A great BI tool

4.0 6 年前

良いポイント:

- the integration with Salesforce - a very intuitive user experience - cloud based, so has enterprise scalability

改善してほしい点:

- the ability to visualise your data is better on some other BI tools I have used in the past - it needs to be integrated with another BI tool to unlock its full potential

Akash Mohan
インドのSoftware Engineer
コンピュータ・ソフトウェア
使用期間: 2年以上
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

Best Visual Reporting and Dashboard Tool

4.0 9 年前

良いポイント:

I have recently worked with this product, Dashboards are very interactive, mobile friendly and easy to share your data with your colleagues. You can filter your data with your dynamic time query. Response is also very quick and fast in terms of performance.

改善してほしい点:

We have started recently and in learning phase, So can't provide much information for least like, but graphics are above than my expectation. i personally appreciate it.

Laura
Director of Marketing
コンピュータ・ソフトウェア, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

Pricey - But reaps its returns eventually

4.0 8 年前

製品を使ってみた感想: As we all know that the standard salesforce out of the box reporting and dashboards isn't that great.
This tool mainly looks to eliminate any complaints in regards to that and it definitely does that.
The type of lenses and dashboards you can create is amazing!
The look and feel of it is very modern and fancy.
It has a flat data architecture so it can group, mould and join your data neatly.
It is however, not that easy to administer and maintain it. You definitely need specialists to work with you and help get this up and running.

良いポイント:

Great Interface More granular data reporting Powerful and fast

改善してほしい点:

Complex to maintain Doesnt directly sync / integrate with databases. Cant replace something like Mulesoft or Bhoomi.

Patrick
アメリカのCSM
金融サービス, 自営業
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Overall a good tool

4.0 3 年前

製品を使ってみた感想: Overall my experience has been okay - not great but also not the worst. Take your time in your search.

良いポイント:

Powerful analytics at your whim, as long as you know what you're looking for this can be a very powerful tool.

改善してほしい点:

The tool can be very clunky and hard to navigate at times. If you dont know exactly what you're looking for it can be difficult.

Mateo
Marketing Manager
小売, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

Great software

4.0 7 年前

製品を使ってみた感想: its a good software for small business like mine

良いポイント:

The price its low and the futures are amazing for the price ,they don't try to take your money for every single think that you need.

改善してほしい点:

they dont track my inventory and the reports are complicated some times but i can export my data to excel and figure it out what i need

Gail
アメリカのOwner
市民団体、社会団体, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

The Wave

5.0 8 年前

製品を使ってみた感想: I signed up with Wave for a free alternative to Quickbooks to run my business. The software is easy to use and categorize your purchases and the best part it is free. They do charge to do your payroll. Although, I am savy with software I found it cumbersome to navigate to see the summary of my categories. I liked it so much I am also using it for my personal accounting.

良いポイント:

It's fee and relatively easy to navigate.

改善してほしい点:

I had trouble finding where the information went after I categorized it.

Jacqueline
アメリカ
マーケティング、広告
使用期間: 6~12か月
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

It's Okay - More Useful for Sales Reps

1.5 10 年前

良いポイント:

It keeps track of what you need to do on a daily or weekly or monthly basis.

改善してほしい点:

It's not really geared to handle lots of campaign changes.

Nadia
アメリカのBiostatistician
医療業務
使用期間: 不明
投稿経路

Analytics Cloud Review

5.0 8 年前

製品を使ってみた感想: Analytics cloud has been really easy to use without any coding background. I find it helpful to use the analytics cloud to look at all the variables that we collect in our salesforce org.

良いポイント:

Ease of use.

改善してほしい点:

Doesn't come with our instance/requires some integration.

James
アメリカ
使用期間: 不明
投稿経路

Good Product - Limited Experience with it

4.0 8 年前

製品を使ってみた感想: ACT User! Boss' son had us try it out, found it somewhat useful but had limited experience with it so decided to stick with our current CRM tool ACT!

saeed
アメリカのadministrator
使用期間: 6~12か月
投稿経路

outstanding.

5.0 7 年前

良いポイント:

This account based marketing (ABM) solution designed to select valuable prospects, share web content, and analyze campaigns.

改善してほしい点:

It does need an analytical type experience. Which make it a bit hard to use. Lack of functionalities.