JIRA Service Managementの概要

Jira Service Managementは、高速IT、開発、運用、ビジネス・チームをサポートするITサービス・マネジメント・ソリューションです。サポートを得たチームは、従来のITサービス・マネジメントの複雑さにとらわれることなく優れたサービス体験を提供し、Jiraのオープンなコラボレーション・プラットフォームを通じてさらに優れた取り組みを進めることができます。合理化されたワークフロー、自動化ルール、キュー、SLA、セルフサービス・ポータルを使用すると、IT、開発、運用、ビジネス・チームは、サイロ化に陥ることなく優れたサービス管理を大規模に実現することができます。

JIRA Service Managementの対象ユーザー

ITサービス・マネジメントの提供の最適化を目指し、IT、運用、開発、ビジネス・チーム間のサイロを排除し、リクエストやインシデントを迅速に解決して、容易に変化を適用したいと考えている高速化チーム。

動作環境

クラウド・ベース
オンプレミス

企業情報

  • Atlassian
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2013年設立

JIRA Service Management のサポート

  • 電話サポート
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アゼルバイジャン, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦 他45つ

言語

イタリア語, スウェーデン語, スペイン語, チェコ語, デンマーク語 他12つ

JIRA Service Managementの料金プラン

最安値プラン:

$60.00/月
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランあり

JIRA Service Managementには無料プランがあり、無料トライアルも提供されています。 JIRA Service Managementの有料プランは$60.00/月から利用できます。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • Atlassian
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2013年設立

JIRA Service Management のサポート

  • 電話サポート
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アゼルバイジャン, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦 他45つ

言語

イタリア語, スウェーデン語, スペイン語, チェコ語, デンマーク語 他12つ

JIRA Service Managementの動画と画像

JIRA Service Managementソフトウェア - 1
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JIRA Service Managementの機能・特徴

  • ITプロジェクト管理向け
  • ITレポート
  • IT資産管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アラート/エスカレーション
  • アラート/通知
  • インシデント管理
  • ウィジェット
  • カスタマー・サポート
  • キャパシティ管理
  • キュー管理
  • コメント、メモ
  • コラボレーションツール
  • コンプライアンス管理
  • コンプライアンス追跡
  • サプライヤー管理
  • サポートチケット管理
  • サードパーティ統合
  • サービスカタログ
  • サービス水準合意 (SLA) 管理
  • ステータス追跡
  • セルフサービスポータル
  • タスク管理
  • ダッシュボード
  • チケット管理
  • テキスト編集
  • テンプレートのカスタマイズ
  • ドキュメント・ストレージ
  • ドキュメント管理
  • ナレッジベース管理
  • ナレッジ管理
  • ネットワーク・モニタリング
  • バグ検出、問題検出
  • バックアップ、修復
  • バックログ管理
  • バーコード処理、RFID
  • パッチ管理
  • パフォーマンス測定基準
  • フィードバック管理
  • フィールドのカスタマイズ
  • フルテキスト検索
  • ブランディングのカスタマイズ
  • プロジェクト追跡
  • ヘルプデスク管理
  • マルチチャネル・コミュニケーション
  • メンテナンスのスケジューリング
  • メンテナンス管理
  • メール管理
  • モバイル・アクセス
  • ライセンス管理
  • リアルタイム・チャット
  • リアルタイム・モニタリング
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム分析
  • リモートでのモニタリングと管理
  • リリース管理
  • ルーティング
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • ロケーション追跡
  • ワークフロー構成
  • ワークフロー管理
  • 優先順位付け
  • 割り当て管理
  • 原価追跡
  • 問題管理
  • 問題追跡
  • 在庫管理
  • 変更管理
  • 多言語
  • 契約・ライセンス管理
  • 契約書草案作成
  • 時間・支出追跡
  • 検索/フィルター
  • 監査管理
  • 監査証跡
  • 自動ルーティング
  • 設定の管理
  • 課題監査
  • 課題管理
  • 資産ライフサイクル管理
  • 資産追跡
  • 顧客クレーム追跡

JIRA Service Managementの競合SaaS製品

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ヘルプデスク・サポート・ソフトウェアおよび資産管理ツールには、ナレッジベース、SLA管理、チケット追跡、在庫管理が含まれます。
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JIRA Service Managementのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.4
使いやすさ
4.2
カスタマーサービス
4.3
機能
4.4
価格の妥当性
4.3

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Shayla
Shayla
アメリカのHuman Resources Specialist
認証済みLinkedInユーザー
インターネット, 1,001~5,000の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Probably the top program for managing projects

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Jira is a sophisticated and flexible project management solution with a wide range of applications. Jira's strengths lie in the depth of its task management features, the breadth of its integrations, and the depth of its reporting and analytics tools, all of which contribute to the program's capacity to help you better understand your projects and teams.

良いポイント:

To accommodate the fact that various people have different ways of doing things, this user interface may be easily altered to fit individual needs. Jira makes it simple and quick to design and implement unique workflows and rules. One way to break down large projects into manageable chunks is to keep everyone in the loop on how things are shaping up.

改善してほしい点:

Jira's flexibility allows for personalization, but more in-depth modifications may call for specialized skillsets.Performance difficulties: Some users may have performance issues, especially when working with larger projects or those that include complicated procedures.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
インターネット, 1,001~5,000の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

JIRA Service Management integrates very well with JIRA software, making bug quashing a breeze

4.0 先月 新着

良いポイント:

The native integration with JIRA software management and business management project boards make ticket triaging and documentation straightforward and low effort. Aside from the initial setup and instrumentation of the integration points and framework (configurable for different org sizes), using JIRA Service Management enables speedy triaging and processing of requests across IT, software, product and business, and service teams.

改善してほしい点:

There are idiosyncrasies to the JIRA UI (which is shared and consistent with JIRA software, business project management, and Confluence) that can be confusing at times with subtle UI elements that are not always straightforward to the end user. At times, it can be confusing switching between the different JIRA apps that your org uses.

Alan
インドのSoftware Engineer
コンピュータ・ソフトウェア, 201~500の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

A lifesaver for Project Managers

3.0 4 週間前 新着

良いポイント:

The customizations and visibility of project status it provides to everybody.

改善してほしい点:

Integration with other software could have been better-GIT.

Annie
チリのTeam Lead, Customer Success
通信, 51~200の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Comprehensive and Streamlined Service Management with JIRA

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: JIRA Service Management is a comprehensive and streamlined service management solution that can help teams quickly organize, track, and manage projects. The platform is highly customizable and allows users to tailor their workflow to fit their unique needs. The learning curve can be steep and the pricing structure can be expensive for some, but for teams looking for a powerful and efficient service management solution, JIRA Service Management is an ideal choice.

良いポイント:

JIRA Service Management is an incredibly powerful and efficient service management solution that helps teams quickly organize, track, and manage projects. The platform is highly customizable and allows users to tailor their workflow to fit their unique needs. The interface is intuitive and straightforward, making it easy to navigate and use.

改善してほしい点:

The pricing structure of JIRA Service Management can be an issue as it can be relatively expensive for some organizations. Additionally, the learning curve for setting up and using the platform can be quite steep, and it can be difficult to manage large projects with many moving parts.

Nikhil
インドのSenior Software Engineer
教育管理, 501~1,000の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Project management tool at it's best.

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Overall my experience with Jira is awesome as I got used to the system itself.

良いポイント:

The sheer range of features Jira offers.

改善してほしい点:

At first it is a bit overwhelming but slowly you get use to it.

検討した類似製品: Trello

JIRA Service Managementに切りかえた理由: Overall service offering of Jira is very good.