キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年

Taigaとは?

Taigaは、多機能のアジャイル・チーム向けの簡単で直感的でありながら強力なプロジェクト管理ツールです。豊富な機能セット (バックログ、スプリント・プランニング、バーン・ダウン・チャート、カンバン・ボード、Epic、問題追跡、wikiなど) と広範なカスタマイズ・オプションがあります。同時に、直感的なユーザー・インタフェースから簡単に使用を開始できます。

Taigaの対象ユーザー

アジャイルで働きたいと考えるあらゆるチーム向け。始めたばかり、始めたがアジャイルの経験が不十分、またはチームがアジャイルの深い知識と経験を持っている場合などさまざまなチームに対応します。

Taigaソフトウェア - 1
Taigaソフトウェア - 2
Taigaソフトウェア - 3
Taigaソフトウェア - 4
Taigaソフトウェア - 5

Taigaをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Taiga

Taiga

4.3 (87)
$7.00
無料バージョン
無料トライアル
71
5
4.2 (87)
4.4 (87)
4.1 (87)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
¥1,475
無料バージョン
無料トライアル
236
92
4.4 (12,984)
4.4 (12,984)
4.3 (12,984)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Taigaの他のおすすめ代替製品

Asana
高評価の機能
タスク管理
プロジェクト管理
プロジェクト計画/スケジューリング
Jira
高評価の機能
アジャイル方法論
タスク管理
課題管理
GitLab
高評価の機能
アクセス制御・許可
ソース・コントロール
認証
monday.com
高評価の機能
マルチキャンペーン
在庫追跡
製品識別
Trello
高評価の機能
タスクのタグ付け
タスク管理
プロジェクト管理
Miro
高評価の機能
アイデア管理
コラボレーションツール
ブレインストーミング
Airtable
高評価の機能
タスク管理
データストレージ管理
複数プロジェクト
OpenProject
高評価の機能
プロジェクトの時間追跡
プロジェクト管理
ポートフォリオ管理
Wrike
高評価の機能
ダッシュボード作成
単一ページビュー
設定可能ワークフロー

Taigaの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.3
使いやすさ
4.2
カスタマーサービス
4.1
機能
4.0
価格の妥当性
4.4

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

評価別レビュー

5
47%
4
40%
3
11%
2
1%
Juan Jose
Juan Jose
メキシコのGreat tool for agile teams
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Cool tool to organize the job for your team

5.0 5 年前

製品を使ってみた感想: We were using taiga for over 1 year to manage a team of software developers. Since we were using SCRUM for agile methodology, taiga was the chosen tool to complete the work

良いポイント:

The UI is great, you can easily create cards, track progress and more for your team. Also you can manage the theme of the dashboard, I loved it.

改善してほしい点:

It is a little bit expensive and you can create just 1 project for free, after that you need to pay.

Eycke
ドイツのCEO
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Overall a vey good product

5.0 4 年前

良いポイント:

It's the ease if use, even for our clients. Mainly we use the ticket system which is outstanding. Also it runs very stable with almost no downtime.

改善してほしい点:

I don't like the new pricing system where we have to pay a lot more due to calculation per member. We develop quite small software projects, but testing on client side often needs 6-8 people, which makes Taiga quite expensive. A feature based pricing would be much better.

KALEIDOSからの返信

4 年前

Hi Eycke, thanks for your feedback

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア
使用期間: 2年以上
投稿経路

its a bit pricey - but works for my needs

3.0 6 年前

製品を使ってみた感想: Issue tracking, project planning, and feature planning.

良いポイント:

User Controls. I like being able to control who can edit and create issues and stories and who can view only.

改善してほしい点:

Embedding images and videos is rough. More markdown features would be nice. Ability to tighten the style Esp. on the Kanban board. I'm an advocate of specificity, so we're verbose, by default. Its tough to see anything useful in the Kanban view. And, horizontal scrolling!?! That should never happen in a modern UI.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
金融サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Well designed and provides the tool set required to tackle projects.

5.0 7 年前

製品を使ってみた感想: Team productivity and management has been simplified. Progress tracking and reporting has become easier when we break down tasks to the bare bones. The Slack and GitLab integrations have been nice for modifying tickets from commits and merges.

良いポイント:

The Kanban board is my favorite feature for tracking feature development status. The progress bar of what has been completed on the Kanban page is very nice as a progress indicator when informing clients of progress on certain features. The custom fields have been convenient for billing purposes and the ease of use when moving tickets around is nice and fun to do.

改善してほしい点:

The issues board often ends up with a lot of smaller features that can be categorized as "Enhancements" but it's still confusing that their under the Issues umbrella and even their URL's say issue. A way to have enhancements that don't qualify for a full story, but are not an actual issue/bug should be categorized in a different why, or at least represented differently.

Rick
カナダのManager, Software Development
認証済みLinkedInユーザー
使用期間: 2年以上
投稿経路

Software Dev Manager who's used more than 50 web-based project management tools with Agile teams.

4.0 7 年前

製品を使ってみた感想: Easy adoption, allows us to view project priorities in the nice high-level overview of the kanban as well as break down stories in more detail using subtasks and epics.

良いポイント:

Love the kanban display. Out of the 50+ products I've used, the kanban view of Taiga is my favorite hands down! And I love the way your sub tasks/stories work.

改善してほしい点:

hate when scrolling side to side in the kanban and my browsers back and forward through history is invoked, especially when it causes me to lose a detailed user story I'm in the middle of typing :(