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Slackとは?

営業向けのデジタル拠点を活用してください。
営業向けのデジタル拠点があれば、仕事をスムーズに進めて収益を増加させることができます。SlackとSalesforceを組み合わせて使用することで、担当者、データ、プロセス、顧客を結びつけて、より迅速な収益の成長とより深い関係を実現することができます。

Slackの対象ユーザー

2人だけのスタートアップ企業からフォーチュン100の企業まで顧客は多岐にわたります。フォーチュン100の企業の77%がSlackを使用しています。

Slackソフトウェア - 1
Slackソフトウェア - 2
Slackソフトウェア - 3
Slackソフトウェア - 4
Slackソフトウェア - 5

Slackをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Slack

Slack

4.7 (23,562)
$8.75
無料バージョン
無料トライアル
74
172
4.6 (23,562)
4.5 (23,562)
4.4 (23,562)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
¥900
無料バージョン
無料トライアル
467
34
4.5 (5,391)
4.3 (5,391)
4.4 (5,391)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Slackの他のおすすめ代替製品

monday.com
高評価の機能
在庫追跡
注文履行
製品識別
Zoom Events and Webinars
高評価の機能
モバイル・アクセス
ライブチャット
画面共有
Webex Suite
高評価の機能
ビデオ会議
双方向音声・動画
画面共有
Gmail
高評価の機能
スパム・ブロッカー
受信箱管理
検索/フィルター
Microsoft Viva Engage
高評価の機能
アクティビティ・ニュースフィード
アラート/通知
モバイル・アクセス
Google Meet
高評価の機能
ビデオ会議
モバイル・アクセス
画面共有
Bitrix24
高評価の機能
Confirmations/Reminders
リマインダー
顧客管理
Zoom Workplace
高評価の機能
ビデオ会議
双方向音声・動画
画面共有
Trello
高評価の機能
コメント、メモ
タスク管理
プロジェクト管理

Slackの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.7
使いやすさ
4.6
カスタマーサービス
4.4
機能
4.6
価格の妥当性
4.5

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Lori
Lori
Lori
認証済みLinkedInユーザー
代替医療, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

Slack is a great tool for my small business

5.0 4 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
匿名レビュアー
機械工業, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

とても便利なチャットツール

5.0 昨年

良いポイント:

とても使い勝手の良いチャットツールです。チャットでのコミュニケーション以外にも、音声通話や資料の共有など、業務内でとても役立っています。

改善してほしい点:

音声通話の品質が少し悪いかもしれませんが、支障が出るレベルではありません。問題ないレベルですが改善されたら良いなと思います。

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
Eラーニング, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

他システムと連携できるチャットツール

5.0 2 年前

良いポイント:

他システムと連携できるところが良いと思います。

改善してほしい点:

あまり使わない人でもひとりあたりの価格が掛かってしまうので、フルタイムの人ばかりの職場でなければ購入を躊躇うと思います。

匿名レビュアー
情報技術、情報サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

コミュニケーションの円滑化に最適

5.0 2 年前

良いポイント:

メッセージアプリとして最高品質だと思う。共有ファイルもアクセス期限なし、Slackコネクトの活用によって、社内でも社外でも思うようにコミュニケーションが取れる。Mondayや他サービスとの連携も簡単。

改善してほしい点:

特にないが、連携できるサービスがもっと増えればさらに使いやすくなるかと思う。

匿名レビュアー
プログラム開発, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

とても便利です

5.0 2 年前

良いポイント:

元々はMicrosoft Teamsを利用していたのですがSlackに切り替えと言うことで切り替えました。デザインもよく使いやすいです。

改善してほしい点:

Teamsではビデオ会議等をそのまましていたのですがSlcakにしてからZoomと併用するようになりました。 うちでは有料プランを利用していますが有料プランを利用しないと90日より前ののトーク履歴を閲覧することが出来なくなったので注意してください。

幸輝
日本の学生
市民団体、社会団体, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

少し前までは、最高のビジネスチャットツールだった

4.0 2 年前

良いポイント:

気軽に連絡することができます。また、リアクションで使用するアイコンを独自で作ることができたり、スレッドで返信したりできるので便利です。スレッド機能を使うことで、メッセージが上の方に流れていってしまうことが少なくなり、過去のやり取りを見返すのが便利です。

改善してほしい点:

無料版だと3ヶ月でメッセージが消えてしまいます。過去のやり取りが消えてしまうのが、かなり難点です。公開チャットはテキストデータとして書き出せますが、プライベートチャットは書き出すことができずに消えてしまいます。

Natsuki
日本のfreelance
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ、ネットワーク・セキュリティ, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

社内チャットツールのデファクトスタンダード

5.0 3 年前

良いポイント:

他のチャットツールはアカウントが使いまわしの場合が多々あるが、プロジェクト・得意先ごとにアカウントを作成するので切り分けが容易です。 また、Bot・インテグレーションの作成も比較的簡単だと思います。

改善してほしい点:

通話機能が競合他社に比べて多少弱いです。ただ、あまり本筋の機能でもないと思いますので問題ないでしょう。

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
建築、設計, 51~200人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

検討した類似製品:

現時点での高機能チャットツールの決定版

4.0 2 年前

良いポイント:

連携数の多さだと思います。基本はチャットツールなので、他の製品と比べて大きく違いはないのですが、なによりその連携数の多さで、チャット上で他の処理が行えることが最大のメリットだと思います。

改善してほしい点:

高機能なため、日本のようなITリテラシーの高くない国の場合、高機能さが逆にハードルになっている部分がある。ここはSlackの短所というには少し違うのかもしれないが、メールがメインになっている場合、導入にはそれなりのハードルの高さを感じる。

日本の経営者
コンピュータ、ネットワーク・セキュリティ, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

高機能だが使い勝手が少し悪い

5.0 2 年前

製品を使ってみた感想: 高機能ではあるが、使い勝手が悪く、エンジニア中心の組織には向いていそうだがそうでない組織には適していない

良いポイント:

チャンネルを細かく設定ができるので社内での話題毎に書き込みを分けられるので良い

改善してほしい点:

料金が高くなりやすい点と特にスマホからの使い勝手が悪い

和人
日本の会社員
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

ユーザー管理

3.0 2 年前

良いポイント:

あらゆる人と情報共有、ファイル共有が可能な事。

改善してほしい点:

ワークスペースのユーザー管理においてユーザーが削除できない(削除済みで表示される)

Sonia
Sonia
インドのDigital Marketing Head
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Best Tool For your Team Interactions

4.0 4 か月前

良いポイント:

We can Pin the important tasks, information, can go in huddle directly and ease of use

改善してほしい点:

Sometimes the voice in huddle is not clear

匿名レビュアー
情報技術、情報サービス, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

The default tool for tech companies for a reason

5.0 3 週間前 新着

良いポイント:

It's now the default for most tech companies. User experience is smoother than all similar tools.

改善してほしい点:

The search function doesn't quite live up to expectations. Exacerbates bad communication practices.

Michelle
アメリカのBusiness Intelligence Director
医療業務, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Slack Review

2.0 4 週間前 新着

製品を使ってみた感想: It’s very basic communication. It’s good for a small team 10 people or less but not good for small business. Compare to Microsoft Teams, Slack has a lot to catch up in terms of versatility.

良いポイント:

It has a free version that everyone can use.

改善してほしい点:

The search function is not good. Files uploaded or shared cannot be searched.

Stefanie
アメリカのDirector of Project Operations
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Great tool that allows us to practice what we preach when working with our clients

4.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: My company is small and started using it this year. The rollout has been smooth in some cases and bumpy in others. The biggest problem I run into is other users not knowing how to use it. However, as we train each other and our clients, it gets a bit easier everyday and is incredibly.

良いポイント:

There are many things i like about it! -How many apps it integrates with -That I can manage projects both internally and externally and communicate freely -All of the templates are helpful and good quality - many of them are perfect right out of the gate -That you can communicate via threads so the main message board remains clean and not bogged down with a ton of back and forth -That you can choose which parts of threads you want to post to the comment board if needed. -The ability to create workflows

改善してほしい点:

There are a couple of things I don't like: -With workflows, you can't create conditional steps. For example, if I want to create a form where the questions change based on the answer to the prior question, you aren't able to do so. You essentially have to make additional workflows/forms for each. -It gets a bit messy, even if you're great at setting up notifications, channels, communicating through it etc., it can get out of control quickly. Plus, you also have to rely on other people's knowledge on how to use the tool. If someone you're communicating with doesn't know Slack well, you can't be sure if they'll understand how to check for message, have proper notifications etc.

David
アメリカのTechnical Account Manager
インターネット, 5,001~10,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Yay for Slack

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: I use it everyday all day and it is wonderful....it meets all of my needs.

良いポイント:

User Friendly, very easy to understand and has alot of integrability with other software.

改善してほしい点:

I use the web version as i feel the desktop version is clunky and not as fast

Maryna
アメリカのCustomer Support Representative
倉庫, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Great software for communicating.

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: I used it on an everyday basis, and it was great. The messages come through right away and I never missed a message while at work.

良いポイント:

It is very easy to use, the set up is very intutive. You can have multiple chats and it is easy to see which chat has new messages.

改善してほしい点:

I honestly don't have any. I loved using Slack for team communication.

Christian
アメリカのOwner and consultant
マーケティング、広告, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

Easy communication for anyone anywhere

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: Slack is the best communication tool that I use, and I haven't thought about moving away from it.

良いポイント:

Slack is a super easy platform to communicate on, whether with family, friends, coworkers, and professional communities. I use Slack every day for all of the above, and it keeps me connected whether at my desk or on the go.

改善してほしい点:

Some of the best features are behind a paywall, like keeping messages after 90 days.

Pawel
英国のHead of Retail
小売, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Great communication app

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Overall love the app and use it every day to share and communicate with colleagues.

良いポイント:

Easy to communicate and to share files and attachments. Love the channels and the segmented stories

改善してほしい点:

Still missing some features and the full version isn't cheap

Vasilis
ギリシャのWeb Developer
情報技術、情報サービス, 自営業
使用期間: 2年以上
投稿経路

One of the best chat applications for small or big teams.

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Overall I had a great experience. Although, a few times I had some issues with the notifications on Android. I was receiving messages but the notifications were missing.

良いポイント:

It's a great chat application for teams. What I like the most is the ability to create channels for different topics.

改善してほしい点:

I tried to use the Slack API to create some automated personal notifications but I found it a little bit difficult to setup.

Greg
アメリカのCEO
健康、ウェルネス、フィットネス, 2~10人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

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Great communication

5.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Great system, sometimes it gets confusing to go back and forth from one org to another.

良いポイント:

Complete communications/organization system

改善してほしい点:

Hard to understand all features, but there seem to be more if you keep looking.

Sooyeon
日本のTechnical support engineer
自動車, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

It is more than satisfactory as a communication tool.

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: As a communication tool, the overall quality is excellent, with no need to worry about bugs. It offers various features, and it’s up to you how to make use of them. By integrating with desired apps, we could automate certain tasks within Slack. For large organizations, Slack alone can serve as an assistant, making it an excellent tool for time management.

良いポイント:

I liked that members who joined a channel could freely invite other members.

改善してほしい点:

I found it challenging to understand the Connect feature because the rules seemed unclear when it involved admins.

Devin
アメリカのManager, IT Systems
コンピュータ・ソフトウェア, 201~500人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

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Great platform with room to grow

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: Overall, it is a great messaging platform, far above the competition. Could definitely improve on some things, but great nontheless.

良いポイント:

User experience, connecting with other companies via Slack Connect. Also Huddles are a great feature.

改善してほしい点:

Automation is a bit tricky. Managing User Groups and default channels have been a pain point as well.

Heather
英国のTechnical Learning Partner
コンピュータ・ソフトウェア, 201~500人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

It doesnt get better than Slack

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: I love it - it works so well for me and is a great way to communicate with my colleagues. I love all of the features and am constantly amazed with all the things it can do - automation is definitely a huge drawcard for me!

良いポイント:

I love everything about slack. I have had to use other messaging services in the past and slack has everything you need and more - emojis, gifs, workflow automations, channels, groups. It is fabulous

改善してほしい点:

Honestly - nothing big comes to mind. I love using Slack. I have noticed a bug recently were messages on my phone are quite delayed compared to my desktop app but this is very minor

Jaime
アメリカのManaging Director
ホスピタリティ, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Slack for the everyday user

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: Slack is wonderful—it’s never a question of its usefulness. It gives our team the opportunity to grow, connect, and collaborate effortlessly. Slack is easy to train on and lets you show off your personality. It also has many hacks and tricks that most people don’t know about, like setting reminders, sharing a GIF instantly, and mentioning individuals, only those online, or an entire channel. It’s a smart system that I love using.

良いポイント:

The ease of communication between teams, colleagues, and even adding a second or third company is so easy. I also love how easy it is to start a 'video call' huddle with anyone in your organization. With one click, you’re chatting over video, sharing your screen, and connecting with someone on the other side of the world. It also integrates very well with Zapier, Google, Asana, Calendly and many more.

改善してほしい点:

I'm not sure if this is a Slack issue or a user issue. I’m an Apple product fanatic; however, when my Slack is buzzing with notifications from all the workflows and channels I’m in, my phone, laptop, and watch all go off simultaneously, which can be overstimulating. Although I’ve turned off notifications on my watch (for my sanity), there are times I wish only certain channels would communicate to it.

Aleksandra
メキシコのData and research lead
アウトソーシング、オフショア, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Cool way to work and chat.

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: My experience with Slack has been really positive. It’s incredibly user-friendly, with all the tools for both quick, casual chats and more structured team collaboration. I love how easy it is to send files like spreadsheets and data right in the chat, so we don’t have to jump between different platforms. The fun features, like GIFs, stickers, and video clips, add a nice touch of personality, making remote work feel more connected and personal.

良いポイント:

I love how Slack makes our virtual office feel more alive! It's easy to use, and I’m all about the fun features like stickers and videos that let me add some personality. Plus, I can send all kinds of work stuff—like sheets and data—which is super useful. It definitely makes work chats feel more efficient and way more enjoyable!

改善してほしい点:

I honestly can’t think of anything I dislike about Slack.

Anthony
オーストラリアのChildren and Youth Missionary
宗教団体, 201~500人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

A.Onyiba Slack Filled Insight (Experience Based on 7+ Years)

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: Business instant messaging, live chat and video conferencing are among the benefits which I gain from Slack.

良いポイント:

Slack is used across all business units in my organization. I like that it makes it super easy to share large files online, conduct corporate meetings, send and receive DMs from one single spot.

改善してほしい点:

I crown 👑 the vendor since they keep updating Slack to meet our needs so we may never lag behind - it is flawless at the moment.