キャプテラ - 企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし15年

Intercomとは?

Intercomは、対話型関係構築プラットフォーム (CRP) です。

Intercomでは、カスタマー・ジャーニーを通してパーソナライズしたメッセンジャーベースのエクスペリエンスを提供することで、顧客関係を強化することができます。

Atlassian、Shopify、New Relicなど、世界で成功を収めている企業が、Intercomを利用して、チャットや、ボット、パーソナライズしたメッセージングによる対話型のカスタマー・エクスペリエンスを提供しています。

Intercomの対象ユーザー

New Relic、Sothebys、Shopifyといった大きな企業も、AirtableやCodaといった小さな企業も、世界中で30,000社以上の企業がIntercomの有料サービスを利用しています。

Intercomソフトウェア - 1
Intercomソフトウェア - 2
Intercomソフトウェア - 3
Intercomソフトウェア - 4
Intercomソフトウェア - 5

Intercomをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Intercom

Intercom

4.5 (1,059)
$39.00
無料バージョン
無料トライアル
171
41
4.4 (1,059)
4.0 (1,059)
4.3 (1,059)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$15.00
無料バージョン
無料トライアル
104
231
4.3 (5,969)
4.2 (5,969)
4.4 (5,969)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Intercomの他のおすすめ代替製品

HubSpot Marketing Hub
高評価の機能
マーケティングの自動化
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
Help Scout
高評価の機能
サポートチケット管理
チケット管理
ナレッジベース管理
Trengo
高評価の機能
チケット管理
テンプレートのカスタマイズ
リモートアクセス/コントロール
HelpCrunch
高評価の機能
ナレッジベース管理
リード管理
連絡先管理
LiveAgent
高評価の機能
プロアクティブ・チャット
通話記録
通話録音
LiveChat
高評価の機能
モバイル・アクセス
リアルタイム顧客対応チャット
文字起こし/チャット履歴
Olark
高評価の機能
オフライン・フォーム
リアルタイム顧客対応チャット
文字起こし/チャット履歴
Freshdesk
高評価の機能
サポートチケット管理
チケット管理
リアルタイム顧客対応チャット
tawk.to
高評価の機能
モバイル・アクセス
リアルタイム顧客対応チャット
文字起こし/チャット履歴

Intercomの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.4
カスタマーサービス
4.3
機能
4.4
価格の妥当性
4.0

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Jesse
Technical Operations Solution Specialist
認証済みLinkedInユーザー
イベント企画運営, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Intercom is great for chat

5.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Jacob
Jacob
アメリカのHead of Customer Success
認証済みLinkedInユーザー
通信, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Intercom is great for Startups

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: I've loved using Intercom so far - it has been essential in our customer success focused strategy.

良いポイント:

I love the help center and live chat. The help center is super easy to customize and make good-looking docs.

改善してほしい点:

Pricing and ticketing. Unfortunately, these are starting to become non-starters for us, as we're scaling up and hitting some pretty insane pricing tiers. Additionally, the ticketing solution seems like an afterthought.

Intercomからの返信

2 か月前

Hi Jacob, Bobby here, I lead the support team at Intercom. I'm sorry to hear this. We did major relaunches on both our Ticket product and on pricing last year - we hear you and know how important they are to Support leaders. I'd love your views on where you feel we're still falling short. If you're open to chatting you can email me at [email protected] Thank you!

Seseyon
アメリカのCustomer Relations Officer
金融サービス, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Fast and efficient unified response with Intercom

5.0 2 か月前 新着

良いポイント:

I like i live chat with customer support. Has centralized our customer data and ability to integrate. Also i like it’s real time sending of message.

改善してほしい点:

I think all features are useful, no dislike.

Susie
アメリカのfounder
アパレル、ファッション, 11~50人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Intercom [sensitive content hidden] supports a convicted felon with over $300k

2.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Was an ok experience but now cancelling due to their support of a convicted felon.

良いポイント:

Some of the day to day people are good and committed to helping customers but the overall company attitude isn't so.

改善してほしい点:

The [sensitive content hidden] and executive leadership are creating a hostile culture with their support of trump

Lucien
英国のVP of GTM
情報技術、情報サービス, 201~500人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Intercom is the leading support tool for innovative fast growing businesses

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: Intercom has been absolutely crucial to our 'scaling' stack from a startup to a fast growth upstart. I couldn't recommend Intercom enough to supercharge your support function.

良いポイント:

Where do you start with Intercom. They consistently build and ship world-class features to make support as easy as possible. By far, the introduction of FinAI has well and truly cemented Intercom as the support platform leader. We overlay FinAI onto Guru to create autonomous AI agents that can support our customers. It will completely change how we scale our business

改善してほしい点:

The biggest frustration is not having a vertical stack that handles both support and sales. Hubspot offers support and we have thought many times about moving to consolidate the stack and reduce costs. Intercom continues to deliver value keeping us within the platform.

Intercomからの返信

2 か月前

Hey Lucien, thank you so much for the awesome review! It means a lot to us that Intercom has been crucial in scaling your business. We get your point about a unified support and sales stack so thanks for sharing your feedback!

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
通信, 501~1,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Conversations with Team a breeze

5.0 2 か月前

良いポイント:

The ability to centralize communication channels, including chat, email, and even social media, streamlines our workflow and enhances efficiency. The platform's automation features help us scale our customer interactions without sacrificing quality, and the analytics tools provide valuable insights into user behavior and satisfaction.

改善してほしい点:

The pricing structure can be a bit steep, especially for smaller teams or businesses with limited budgets. Additionally, while Intercom's support is generally responsive, occasional delays in resolving technical issues can be frustrating. Overall, Intercom empowers us to deliver exceptional customer experiences, but careful budgeting and occasional patience are necessary.

Intercomからの返信

2 か月前

Hi there, Bobby here, I lead the support team at Intercom. Thanks for sharing this. We recently launched all new pricing designed to be accessible for everyone. And as a company offering a Support product, we want our own Support experience to be incredible (with a timely first response and timely resolution!) Sorry to see we missed on these... I'd love to know specifics so we can improve. If you're open to chatting you can email me at [email protected] Thank you!