Intercomの概要

Intercomは、対話型関係構築プラットフォーム (CRP) です。

Intercomでは、カスタマー・ジャーニーを通してパーソナライズしたメッセンジャーベースのエクスペリエンスを提供することで、顧客関係を強化することができます。

Atlassian、Shopify、New Relicなど、世界で成功を収めている企業が、Intercomを利用して、チャットや、ボット、パーソナライズしたメッセージングによる対話型のカスタマー・エクスペリエンスを提供しています。

Intercomの対象ユーザー

New Relic、Sothebys、Shopifyといった大きな企業も、AirtableやCodaといった小さな企業も、世界中で30,000社以上の企業がIntercomの有料サービスを利用しています。

Intercomソフトウェア - 1
Intercomソフトウェア - 2
Intercomソフトウェア - 3
Intercomソフトウェア - 4
Intercomソフトウェア - 5

Intercomをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Intercom

Intercom

4.5 (937)
日本での利用はサポートされていません
$74.00
無料のバージョン
無料のトライアル
183
41
4.4 (937)
4.0 (937)
4.3 (937)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
統合
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$0.00
無料のバージョン
無料のトライアル
95
205
4.4 (3,656)
4.3 (3,656)
4.4 (3,656)

Intercomの他のおすすめ代替製品

HubSpot CRM
高評価の機能
リード管理
営業パイプライン管理
連絡先管理
Confluence
高評価の機能
コラボレーションツール
ドキュメント・ストレージ
ナレッジベース管理
HubSpot Marketing Hub
高評価の機能
マーケティングの自動化
メール・マーケティング
連絡先データベース
Olark
高評価の機能
オフライン・フォーム
リアルタイム顧客対応チャット
文字起こし/チャット履歴
Freshdesk
高評価の機能
アラート/通知
サポートチケット管理
チケット管理
HelpCrunch
高評価の機能
ナレッジベース管理
リード管理
連絡先管理
Front
高評価の機能
メール管理
モバイル・アクセス
受信箱管理
LiveChat
高評価の機能
サポートチケット管理
モバイル・アクセス
リアルタイム顧客対応チャット
Kayako
高評価の機能
キュー管理
サポートチケット管理
ライブチャット

Intercomのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.4
カスタマーサービス
4.3
機能
4.3
価格の妥当性
4.0

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Jesse
Technical Operations Solution Specialist
認証済みLinkedInユーザー
イベント企画運営, 51~200の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Intercom is great for chat

5.0 7 か月前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Liam
Liam
アメリカのPeople Operations Manager
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50の従業員数
ツール使用期間: 6~12か月
投稿者のソース

検討した類似製品:

Not Much Competition

5.0 4 年前

製品を使ってみた感想: Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

良いポイント:

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow. Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex. Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

改善してほしい点:

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves. Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Alyssa
Alyssa
パレスチナのHuman Resources Generalist
認証済みLinkedInユーザー
病院、ヘルスケア, 10,000+の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

The chats are well organized and the interface is easy to use

4.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Productivity is boosted when clients are given the tools to address their own issues thanks to a comprehensive knowledge base (KB) that addresses frequently asked questions (FAQs). Because of this, support staff are spared the hassle of repeatedly responding to the same inquiries and may instead focus on more complex issues.

良いポイント:

I am not aware of anything Intercom is doing at the moment that could be useful to our firm because we have switched to a different service. To my knowledge, the snippets support name integration.

改善してほしい点:

While competing software may provide knowledge managers greater say over their presentations, I find that the trade-off isn't worth it. Still, there are occasions when extra formatting options for authors and editors would be welcome.

Meheza
Meheza
ニジェールのcommercial agent
認証済みLinkedInユーザー
医療機器, 2~10の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

very intuitive software

3.0 先月 新着

良いポイント:

I tried a lot of other sales software before I found intercom. I chose to invest in intercom because it is really one of the only ones I found that went beyond the sales stage. intercom is both a marketing software and an intuitive CRM that supports both customers and employees. It allows me to create personalized marketing campaigns, track leads and manage messages. Feedback to customers is automated and personalized. If you're a small business owner, you need intercom.

改善してほしい点:

for the moment I haven't found anything that bothers me, it happens to have some bugs but nothing serious

Lukas
チェコのB2B SaaS consultant
経営コンサルティング, 自営業
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

検討した類似製品:

Intercom is helping customers success, support, marketing and sales

5.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: It is a perfect solution for a B2B SaaS business.

良いポイント:

We started using Intercom in 2018. The platform has changed over the years drastically. Many new features have been delivered that you can call Intercom a proper all-in-one solution.

改善してほしい点:

The worst part is the buying process—many calls with sales guys who you have to tell the same story again. If you are a startup, try to go with a fast-to-implement and easy solution.

Sarah
Sarah
アメリカのSystem Administrator
認証済みLinkedInユーザー
情報技術、情報サービス, 10,000+の従業員数
ツール使用期間: 1年以上
投稿者のソース

The Finest Online Chat Service Currently Available

4.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: In a short amount of time, we can offer extensive support to our clients. Having a help desk and the option to speak in real time are both fantastic additions. Many businesses today use Intercom to request pricing and quote information, and the platform's ability to route inquiries to the appropriate team member is a huge asset in building a pipeline.

良いポイント:

For over a year, I've loved the intercom's ease of use. Love the mobile app, and the interface is clean. Our services are highly adaptable. When it comes to expanding support, bots are invaluable. The onboarding process is also quite beneficial.

改善してほしい点:

Having more inactive contacts on the intercom increased the monthly bill. You must continually archive users in order to keep costs at a minimum.