Freshserviceの概要

Freshserviceは、インテリジェントで適切な規模のITSMソリューションです。直感的に操作できるスケーラブルなノーコード・ソリューションで、優れた従業員エクスペリエンスを実現することができます。最先端のAIと機械学習機能を備えたFreshserviceでは、ありきたりのタスクを自動化することで、ITエージェントのワークロードを軽減し、生産性を向上させることができます。AI機能に加えて、Freshserviceはレガシー・システムを使用している企業と、最新のシステムを使用している企業のどちらが利用するにも十分な柔軟性と拡張性を備えています。

Freshserviceの対象ユーザー

MSP、金融機関、教育機関、複数の政府機関などがFreshserviceを利用しています。

Freshserviceの動作環境

クラウド、SaaS、ウェブベース, Android(モバイル), iPhone(モバイル), iPad(モバイル)

ベンダー紹介

  • Freshworksが提供
  • 所在地:San Mateo (アメリカ)
  • 2011年設立
  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット

利用可能な国

アイスランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, イギリス, イスラエル 他39つ

言語

イタリア語, オランダ語, スウェーデン語, スペイン語, ドイツ語 他5つ

ベンダー紹介

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  • 所在地:San Mateo (アメリカ)
  • 2011年設立
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利用可能な国

アイスランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, イギリス, イスラエル 他39つ

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Freshserviceの動画と画像

Freshserviceの動画
Freshserviceソフトウェア - 1 - サムネイル
Freshserviceソフトウェア - 2 - サムネイル
Freshserviceソフトウェア - 3 - サムネイル
Freshserviceソフトウェア - 4 - サムネイル
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価格プラン

$19.00/月
$19.00/月
該当なし
$19.00/月

無料プラン

無料プラン なし
無料プラン なし
無料プラン あり
無料プラン なし

無料トライアル

無料トライアル あり
無料トライアル あり
無料トライアル あり
無料トライアル あり

Freshserviceの機能

  • AI/機械学習
  • Business Continuity Exercising
  • Business Impact Analysis
  • Crisis Management
  • Emergency Notification
  • Plan Development
  • Vendor Risk Management
  • What-ifシナリオ
  • アクション管理
  • アクティビティ・ダッシュボード
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  • インシデント対応チェックリスト
  • インシデント管理
  • コンプライアンス管理
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  • シナリオ計画
  • セキュア・データストレージ
  • タスク管理
  • ドキュメント管理
  • バックアップ、修復
  • ポリシー管理
  • マルチチャネル・コミュニケーション
  • モニタリング
  • リスク・マネジメント
  • リスク評価
  • レポートと統計
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  • 承認ワークフロー
  • 災害復興
  • 脆弱性管理

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  • コピー保護
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  • サブスクリプション管理
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Freshserviceのレビュー

全425件のレビューを読む

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.6
カスタマー・サービス
4.6
機能
4.3
価格の妥当性
4.5

評価別レビュー数

5
261
4
138
3
18
2
7
1
1

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Erick V.
Erick V.
アメリカのClient Technologies Manager
認証済みLinkedInユーザー
自動車, 1,001-5,000の従業員数
製品の使用期間:: 1年以上
投稿者のソース

Probably the best tool for Help Desk Management

5 8 か月前

コメント: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

良いポイント:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

改善点:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Benjamin J.
アメリカのIT Systems Administrator
建設, 201-500の従業員数
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

FreshService Internal Ticket Management System for Gehan Homes

4 8 か月前

コメント: We enjoy FreshService for the simplistic ticket management and communication it provides. It is also a secondary database for our asset management to cross reference our main database. We would like to see more curated automated reports for both tickets and assets. We would also like to be able to levarage the change management database, but it does not appear user friendly nor intuitive; so we may need training on this but we do not use it because we dont understand it. We are actively looking for change management.

良いポイント:

Easy to build requestors and submit tickets via email and communicate with the end users we support for our internal helpdesk. Easy to spot trends and ensure service level agreements for ticket response times are measured appropriately.

改善点:

The inventory management system at first was very unreliable, sometimes search wouldnt pull up names or info. It seems to have been developed and works much better, but I believe the backend database or tool used could be of better quality. It has come a long way from the beginning and is markedly better.

Karan P.
インドのAssociate
コンピュータ・ソフトウェア, 51-200の従業員数
製品の使用期間:: 1年以上
投稿者のソース

Simple & powerful ticket management platform

4 先月 新着

コメント: Ideal ticketing and support platform for startups and SMBs!

良いポイント:

Freshservice was very easy to setup and migrate our operations to. Onboarding and customer support is pretty impressive given the annual pricing plan is quite low compared to other players in this space. Data analytics offered by the platform is quite detailed & easy to interpret.

改善点:

UI looks a little outdated. Workflows are great but quite tough to create customized ones, limited flexibility. Email delivery/notification is a little challenging, face issues with our clients once in a while.

認証済みレビュアー
スイスのHead of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
認証済みLinkedInユーザー
経営コンサルティング, 201-500の従業員数
製品の使用期間:: 6~12か月
投稿者のソース
ソース:GetApp

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

2 5 年前

良いポイント:

Friendly user interface. Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.) Plenty of fields to configure for more complex workflows.

改善点:

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs") No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead. Reporting is practically inexistent. REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.) HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles) No access to the file and image repository. Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet. I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to. You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Tom L.
アメリカのIT Support & Operations Manager
教育管理, 1,001-5,000の従業員数
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

Freshservice Review

5 8 か月前

コメント: I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much easier in that I can easily review team performance, post announcements for the organization, and identify trends in issues or requests.

良いポイント:

Freshservice has been a game-changer for our organization. The service catalog and user-friendly interface has allowed our employees to improve their productivity over the past 2+ years we have had the system implemented. The customizable forms and workflow has allowed our IT department to streamline processes and improve efficiency.

改善点:

I wish the reporting capabilities were more customizable. There have been a few situations where I reached out to Frehservice for support on reports I needed but found the reports were not possible. The freshservice support team told me my reporting needs would be added to the list of potential "future enhancements'.