キャプテラ - 企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし15年

Oracle Fusion Cloud ERPの概要

Oracle Fusion Cloud ERPは、組織のスピードを落とす手動プロセスを自動化するAI、市場の変化にリアルタイムで対応する分析、最新状態を維持して競争優位を獲得する自動更新などの高度な機能を提供します。 財務会計をはじめ、調達管理、プロジェクトポートフォリオ管理、リスク管理、統合業績管理(EPM)などの管理系業務、そして製造や物流などの業務システムにいたる、企業活動に関わる全ての情報を一元管理するERP(Enterprise Resource Planning)です。クラウドサービスとして提供することにより、より柔軟な導入と運用を可能にするプラットフォームです。

Oracle Fusion Cloud ERPの対象ユーザー

Oracle Fusion Cloud ERPは、中規模企業から大企業のお客様向けに設計されています。業務が複雑化しやすい企業への導入が適しています。

動作環境

クラウドベース
オンプレミス

企業情報

  • Oracle
  • 所在地:Chicago (アメリカ)
  • 1977年設立

Oracle Fusion Cloud ERP のサポート

  • 電話サポート
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アゼルバイジャン, アフガニスタン, アメリカ合衆国 他217つ

言語

アラビア語, イタリア語, オランダ語, ギリシャ語, クロアチア語 他24つ

Oracle Fusion Cloud ERPの料金プラン

最安値プラン:

ベンダーからの情報提供なし
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランなし

Oracle Fusion Cloud ERPには無料プランはありませんが、無料トライアルが提供されています。

企業情報

  • Oracle
  • 所在地:Chicago (アメリカ)
  • 1977年設立

Oracle Fusion Cloud ERP のサポート

  • 電話サポート
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アゼルバイジャン, アフガニスタン, アメリカ合衆国 他217つ

言語

アラビア語, イタリア語, オランダ語, ギリシャ語, クロアチア語 他24つ

Oracle Fusion Cloud ERPの動画と画像

Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 1
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 2
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 3
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 4
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 5
もう6件表示する
Oracle Fusion Cloud ERPの動画
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 1
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 2
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 3
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 4
Oracle Fusion Cloud ERPソフトウェア - 5

Oracle Fusion Cloud ERPの機能・特徴

  • CRM
  • HIPAA準拠
  • What-ifシナリオ
  • eコマース管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/通知
  • インシデント管理
  • オンライン請求
  • キャパシティ管理
  • コア会計
  • コスト管理
  • コラボレーションツール
  • コンプライアンス管理
  • コンプライアンス追跡
  • サプライチェーン管理
  • サプライヤー管理
  • スキルの追跡
  • ステータス追跡
  • タスク管理
  • ダッシュボード
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • データ管理
  • トラック輸送業界向け
  • トレーサビリティ
  • ドキュメント管理
  • バーコード処理、RFID
  • バーコード/チケットのスキャニング
  • バージョン管理
  • ビジュアル分析
  • プロジェクト会計
  • プロジェクト管理
  • プロジェクト請求
  • プロジェクト費用管理
  • マルチチャネル管理
  • マルチロケーション
  • モニタリング
  • モバイル・アクセス
  • リアルタイムデータ
  • リスク・マネジメント
  • リスク分析
  • リソース・スケジューリング
  • リソース管理
  • リマインダー
  • レポートと統計
  • レポート/分析
  • ワークフロー管理
  • 予算設定、予測
  • 事業予測
  • 企業資産管理
  • 例外管理
  • 倉庫管理
  • 利用レポート
  • 利益/損失ステートメント
  • 医療用
  • 収入、バランスシート
  • 取引管理
  • 品質マネジメント
  • 品質管理
  • 固定資産管理
  • 在庫最適化
  • 在庫管理
  • 報告、プロジェクト追跡
  • 売掛金
  • 多通貨
  • 建設業界向け
  • 是正措置・予防措置 (CAPA)
  • 時間・支出追跡
  • 時間追跡
  • 検索/フィルター
  • 注文管理
  • 現金管理
  • 生産管理
  • 発注管理
  • 発送管理
  • 監査管理
  • 監査証跡
  • 税務管理
  • 納税計算
  • 経理
  • 経費精算
  • 給与管理
  • 統合・ロールアップ
  • 統合型ビジネス運営
  • 継続課金/サブスクリプション
  • 継続請求
  • 総勘定元帳
  • 自己データ作成
  • 製品識別
  • 複数プロジェクト
  • 見積もり、概算
  • 請求、インボイス
  • 請求書のカスタマイズ
  • 請求書作成
  • 請求書処理
  • 請求書履歴
  • 財務分析
  • 財務報告
  • 財務管理
  • 買掛金
  • 資産ライフサイクル管理
  • 購入、受領
  • 返却管理
  • 銀行勘定調整

Oracle Fusion Cloud ERPの競合SaaS製品

財務、顧客関係、サプライチェーン・プロセスを自動化する統合ビジネス管理ソリューションです。
NetSuiteは、スマートな意思決定を行い、着実にビジネスを拡大・成長するために必要な可視性と制御を提供する、業界トップレベルのクラウド型ERPです。 NetSuiteの詳細
中小企業向けの業界トップレベルの会計ソフトウェア。顧客、ベンダー、従業員情報へすぐにアクセスすることができます。
CRM、POS、Webサイト、Eコマース、販売、会計、在庫、人事、マーケティングなどを管理する統合アプリのオープンソース・スイートです。
Acumatica Cloud ERPは、中小規模市場の成長ビジネス向けに優れたビジネスおよび業界機能を提供します。
Priority Softwareは、ERPおよび管理用の統合ERPソフトウェアです。Priorityにはクラウド・プラットフォームが含まれます。
中規模の製造企業向けに開発されたリーンでアジャイルな機能を備えた信頼性の高いリアルタイム拡張ERPソフトウェア。
急速に成長する中堅企業が、複雑性やコストに煩わされることなく成長および競争することを可能にする単一のクラウドERPソリューション。
次世代のPSAツール。ソフトウェアおよびサービス・ビジネス向けの機能をすべて備えたプロフェッショナル・サービス自動化パッケージ。

Oracle Fusion Cloud ERPのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.3
使いやすさ
3.9
カスタマーサービス
4.1
機能
4.2
価格の妥当性
4.1

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

評価別レビュー

5
51%
4
33%
3
13%
1
4%
Talha
Talha
パキスタンのAssistant Manager Finance
認証済みLinkedInユーザー
繊維製品, 10,000+の従業員数
使用期間: 2年以上
投稿経路

ERP for Business effiency

5.0 3 年前

製品を使ってみた感想: its good for textile sector.every textile firm use it to Create pipline for their business.

良いポイント:

Its multi madule system is best. We can connect all madule and create a busniess formulation plan.secondly i can access anywhere anytime due to its cloud services.

改善してほしい点:

Its programming is very senstive, a small type error can leads towards differnt results. its implimentation are tough.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
繊維製品, 10,000+の従業員数
使用期間: 2年以上
投稿経路

Planning, Costing & Inventory Controlling with Oracle ERP

4.0 3 年前

製品を使ってみた感想: Stratigic helper and assistant in finance with Business Intelligence, we got optimized results in finance,supplychain.
Business software for planning, tactics and execution of business scenario is totally on your screen, you can run/manage business and set business direction then monitor and control accordingly.

良いポイント:

First, Due to Covid-19 pandemic, I am getting benefit of its cloud sevices By working from home. Secondly, Its Middle ware services, We have different madule of ERP like Meterial Management System,Apperal Management system and Inventory Management system.All of three Modules are interlinked and Show results on one window. its save a lot of time and consumed less human resource for operations controlling . Third its very easy to build new forms and reports as per organzational requirement. As for as its security Concerns, We can give partial access to the outsider (Supplier) and customized access to the company employees.

改善してほしい点:

Security Setup in Cloud services is time taking. Its very difficult to linked it with Website, E.g Many times We need updated exchange rate then we need to link it with api to get live exchange rates, which is difficult and almost we have to do it manual.

以前に検討した類似製品: Dynamics 365

Oracle Fusion Cloud ERPに決めた理由: Not meeting business requirement,Less efficient,expensive and time taking queries.

切り替える前の製品: Dynamics 365

Nathan
アメリカのSenior Project Manager
公共施設, 201~500の従業員数
使用期間: 6~12か月
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

Project Manager Can't use this PM Suite

1.0 6 年前

製品を使ってみた感想: The sheer amount of time it takes oracle to get setup could bankrupt your company of resources. We are going on a two year implementation time frame and still do not have a functional product. When we submit a bug oracle does not fix the process, they just give you work arounds, which take 5 more steps than the original software we booted in order to become more effecient.

良いポイント:

For a finance tool it is mildly functional. Oracle ERP cloud has many modules that potentially could be used in your business.

改善してほしい点:

The project management tool is virtually useless for any kind of portfolio management. If you manage tons of small projects the sheer time it takes to setup oracle will nearly bankrupt your business. The "implementations partners" do not understand how to use oracle let alone setup another companies ERP. Customer service does not fix problems, they just offer lengthy work arounds.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
アパレル、ファッション, 1,001~5,000の従業員数
使用期間: 1年以上
投稿経路

Manage Your business through ERP

4.0 3 年前

製品を使ってみた感想: its best for multi branches business which can be connected at one data base.Data mining is more easy rahter than to get collect data from every site.

良いポイント:

Its multi madule system is owesome, company can connect different stake holder through different madules with a custmized access.i can access it anywhere through internet. its immediate integration help business to to perform tasks more efficiently. Report building is so easy.

改善してほしい点:

Multi modules packed in one suite confuse our less trained Employees. Security setup should be imporved. server up time is too low.

以前に検討した類似製品: Dynamics 365

切り替える前の製品: Dynamics 365

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
バイオテクノロジー, 1,001~5,000の従業員数
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Not very user friendly, but allows for powerful record tracking

5.0 4 年前

製品を使ってみた感想: We use the Oracle ERP Procurement solutions to manage orders and goods in our organization. Although the UI can be cumbersome, it is a great tool on the back end to manage procurement and services for a large organization. It greatly simplifies the chain of escalating approvals and can establish a trail for audit record keeping. With further training, the system becomes easy to use and actually can speed up services because you are not waiting for someone to batch approve orders.

良いポイント:

Although for me it is cumbersome to use, my friends in management and finance say that it is a lifesaver for them in organizing expenses and following chain of command, especially for financial approval of large purchases. It allows for tracking of approvals through to the highest level of mangement which automates the process. Before, we were having managers manually go through each list and approve each individual item; with this, they are able to automate the approval process and integrate that with our vendors to make purchasing more streamlined and to keep strong records for audit purposes.

改善してほしい点:

It is not very intuitive to use. Oracle training for procurement had to be given multiple times at our institution so that people could try out the software and subsequently ask questions about what each form and button actually does. It's certainly not the most user friendly interface, and many people have asked me if their orders are actually in the system because they can't find the order after they approved it.