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Zoho Surveyとは?
Zoho Survey(ゾーホー・サーベイ) はオンラインアンケート・調査を時間をかけずかんたんに作成することができるツールです。あらゆる端末に対応したレスポンシブ対応のアンケートで、顧客のニーズをリアルタイムに把握できます。
□━Zoho Survey でできること━□
■ 豊富なテンプレート、ドラッグ&ドロップの直感操作でかんたんアンケート作成
ドラッグ&ドロップの直感的な操作方法でアンケートをかんたんに作成できます。
また、用途や目的に合わせて250種類以上のテンプレートが用意されており、初めてでもかんたんにアンケートを作成できます。
■豊富なアンケートの配布手段
作成したアンケートはオンライン上に公開でき、Webサイトがなくても回答者に共有できます。
その他にも特定の対象者への限定公開やメール、SNS、QRコード、Webサイトへの埋め込みなどさまざまな手法で対象者へアンケートを配布することができます。
■アンケート回答後の自動化&外部連携
回答が発生した際に、メールの自動送信やあらかじめ設定した処理を自動で実行することができます。
また結果をCRMやスプレッドシートへ同期したり、外部システムに連携することが可能です。
他にもメール配信システムやBIツールなど連携でよりアンケートを活用できます。
■アンケート結果の集計と分析
Zoho Survey内でレポート作成・分析まで一気通貫して実施することが可能です。
フィルターやクロス集計など高度なレポートを作成できます。
Zoho Surveyの対象ユーザー
中小企業から大企業、BtoB/BtoC問わず幅広く活用されています。 以下のようなニーズ・課題をお持ちの方におすすめします。 ・顧客のニーズをアンケートを通じて把握されたい方 ・顧客フォローを強化し、リピート購入や解約率などの低下につなげたい方
Zoho Surveyをご存知でしょうか?
別の人気製品との比較

Zoho Survey
Zoho Surveyの評判・レビュー

Zoho survey - working experience at Builder.ai
製品を使ってみた感想: So I used to work in middleware team at Builder.ai, so the customer used to come and define a customise app they have some set of requirements. However they might not have technical experience hence need assistance. Sometimes chatbots cannot match customers expectations, hence customer survey is important. Also here survey was collected, mostly by all users of the product, to improve quality of the platform
良いポイント:
I like the customer effort survey, it actually helps in determining how much the customer is willing to stick to the business and be a potential buyer of the product
改善してほしい点:
Data security can be improved and I believe the costing is slightly high in terms of features provided.

surveys in minutes
製品を使ってみた感想: It has been a pretty good and, above all, useful experience where the effort to carry out surveys is not so difficult.
良いポイント:
The entire process of conducting surveys with the right questions and the correct templates is much easier with Zoho Survey and then analyzing the information and understanding it is more detailed and this helps to make decisions based on the information received from the surveys. Customer satisfaction
改善してほしい点:
It is easy to use and has always worked well for me without difficulties or damage to the system, it is good and I like using Zoho Survey

検討した類似製品:
As the survey tool inside Zoho One suite it gets the job done. Probably would consider it separately
製品を使ってみた感想: Great survey tool, very complete and straightforward. Would recommend it for all Zoho One users. However if you do not need to integrate your survey answers to your CRM you will probably can get the job done with free tools like Surveymonkey or Google Forms
良いポイント:
Zoho Survey comes integrated with Zoho One suite solutions. The answers can integrate within Zoho CRM Great customization features.With seamless drag and drop blocks you can build a survey template from scratch in short time.
改善してほしい点:
I wouldn't consider buying Zoho Survey as a stand-alone product. The tool has been designed to work as an extension of Zoho One, it doesn't integrate well with third party crms.
easy to set up with good templates to start with
良いポイント:
It is quite easy to set up and with good templates to have your surveys up and running in a few minutes.
改善してほしい点:
I can't think of any; it generally met my expectation when i used it

perfect surveys
製品を使ってみた感想: it allows the survey process to be carried out in a more relaxed way but obtaining real results with valuable data to analyze
良いポイント:
you can better measure the results of the questions asked to each client to validate satisfaction, all the management of the beginning of creating the surveys, having them answer them and having the data in real time to obtain results through graphs is a simple process. A platform that is very easy to learn to use and with a valuable contribution of results
改善してほしい点:
I like its ease of integration and configuration, there is nothing bad to say