MultiFlex RMSの概要

Retail Management System for single or multi-store POS program for retailers in Fashion, Books/Music, Health/Nutrition and General Merchandising ... to Control Inventory, Manage Client Relationships, Financial Reporting & Automates Sales/Marketing functions.

Integrates your eCommerce & physical store.

Program is reliable, secure and supported by trained RMS Experts.

MultiFlex RMSの対象ユーザー

Retailers in Fashion & Apparel, Books/Music, Health/Nutrition and General Merchandising. In single location, multi-state, multi-store or multi-country with multi currencies or variable tax.

MultiFlex RMSの動作環境

クラウド、SaaS、ウェブベース, Windows(デスクトップ), Windows(オンプレミス), Linux(オンプレミス), iPhone(モバイル), iPad(モバイル)

ベンダー紹介

  • Microhouse Systemsが提供
  • 1991年設立
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット

利用可能な国

カナダ

言語

ベンダーからの情報提供なし

ベンダー紹介

  • Microhouse Systemsが提供
  • 1991年設立
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット

利用可能な国

カナダ

言語

ベンダーからの情報提供なし

MultiFlex RMSの動画と画像

MultiFlex RMSの動画
MultiFlex RMSソフトウェア - 1 - サムネイル
MultiFlex RMSソフトウェア - 2 - サムネイル
MultiFlex RMSソフトウェア - 3 - サムネイル
MultiFlex RMSソフトウェア - 4 - サムネイル

MultiFlex RMSを類似製品と比較する

価格プラン

$895.00/1回限り
該当なし
$129.00/月
該当なし

無料プラン

無料プラン あり
無料プラン あり
無料プラン なし
無料プラン あり

無料トライアル

無料トライアル あり
無料トライアル あり
無料トライアル あり
無料トライアル あり

MultiFlex RMSの機能

  • API
  • SKU/UPCコード
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/通知
  • サプライヤー管理
  • サードパーティ統合
  • シリアル番号追跡
  • チェックイン、チェックアウト
  • データのインポート/エクスポート
  • バーコード・チケットのスキャニング
  • バーコード処理、RFID
  • バーコード印刷
  • バーコード認識
  • フィールドのカスタマイズ
  • マルチチャネル管理
  • マルチロケーション
  • リアルタイムデータ
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム更新
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • 事業予測
  • 倉庫管理
  • 再注文管理
  • 原価追跡
  • 在庫最適化
  • 在庫監査
  • 在庫管理
  • 在庫管理
  • 在庫補充
  • 在庫追跡
  • 多通貨
  • 小売在庫管理
  • 検索/フィルター
  • 注文処理
  • 注文管理
  • 注文追跡
  • 発注管理
  • 発送管理
  • 経理統合
  • 請求、インボイス
  • 請求書管理
  • 販売レポート
  • 販売時点情報管理 (POS)
  • 販売注文
  • 購入、受領
  • 返却管理
  • 項目管理
  • 顧客データベース

入出庫管理システムの比較一覧をすべて表示する

  • API
  • eコマース管理
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/通知
  • キッティング
  • サプライヤー管理
  • サードパーティ統合
  • ステータス追跡
  • データ同期
  • バーコード・チケットのスキャニング
  • バーコード認識
  • ベンダー管理インベントリ
  • マルチチャネル管理
  • マルチロケーション
  • モバイル・アクセス
  • リアルタイムデータ
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム更新
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • 事業予測
  • 倉庫管理
  • 再注文管理
  • 原価追跡
  • 在庫最適化
  • 在庫監査
  • 在庫管理
  • 在庫管理
  • 在庫管理
  • 在庫補充
  • 在庫追跡
  • 多通貨
  • 小売在庫管理
  • 検索/フィルター
  • 注文管理
  • 注文追跡
  • 発注管理
  • 発送管理
  • 経理統合
  • 製品識別
  • 製造在庫管理
  • 請求、インボイス
  • 請求書管理
  • 販売レポート
  • 販売時点情報管理 (POS)
  • 販売注文
  • 購入、受領
  • 返却管理
  • 顧客データベース

在庫管理システムの比較一覧をすべて表示する

  • API
  • eコマース管理
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • ギフトカード管理
  • クレジットカード処理
  • サードパーティ統合
  • タッチスクリーン
  • データのインポート/エクスポート
  • データ同期
  • バーコード・チケットのスキャニング
  • バーコード認識
  • プロモーション管理
  • マルチロケーション
  • メール・マーケティング
  • リアルタイムデータ
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム更新
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • ロイヤリティプログラム
  • 価格・マージン管理
  • 価格設定管理
  • 割引管理
  • 取引履歴
  • 在庫管理
  • 在庫管理
  • 在庫補充
  • 在庫追跡
  • 多通貨
  • 小売在庫管理
  • 小売管理
  • 従業員管理
  • 手数料管理
  • 注文管理
  • 物品販売税管理
  • 現金管理
  • 発注管理
  • 経理統合
  • 製品カタログ
  • 請求、インボイス
  • 販売レポート
  • 販売傾向分析
  • 販売時点情報管理 (POS)
  • 返却管理
  • 返却追跡
  • 電子決済
  • 電子署名
  • 領収書管理
  • 顧客データベース
  • 顧客履歴

小売り用POSシステムの比較一覧をすべて表示する

  • API
  • CRM
  • eコマース管理
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • オフライン・アクセス
  • ギフトカード管理
  • クレジットカード処理
  • サードパーティ統合
  • データ同期
  • バーコード・チケットのスキャニング
  • プロモーション管理
  • マルチロケーション
  • メール・マーケティング
  • メール注文
  • リアルタイムデータ
  • リアルタイム・モニタリング
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム分析
  • リアルタイム更新
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • ロイヤリティプログラム
  • 事業予測
  • 倉庫管理
  • 割引管理
  • 商品管理
  • 在庫最適化
  • 在庫管理
  • 在庫管理
  • 在庫補充
  • 在庫追跡
  • 多通貨
  • 小売り向け
  • 小売在庫管理
  • 従業員管理
  • 手数料管理
  • 注文管理
  • 発注管理
  • 発送管理
  • 経理統合
  • 販売レポート
  • 販売傾向分析
  • 販売時点情報管理 (POS)
  • 販売注文
  • 返却管理
  • 電子決済
  • 領収書管理
  • 顧客データベース
  • 顧客履歴

小売業向けシステムの比較一覧をすべて表示する

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MultiFlex RMSのレビュー

全67件のレビューを読む

評価ポイント

総合評価
4
使いやすさ
4
カスタマー・サービス
4.1
機能
3.9
価格の妥当性
3.9

評価別レビュー数

5
21
4
27
3
14
2
3
1
2

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Rav D.
Rav D.
カナダのOwner & Manager
認証済みLinkedInユーザー
代替医療, 2-10の従業員数
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

Easy to use

5 3 年前

コメント: Running reports, tracking customer retention.

良いポイント:

I like that it is simple to learn and teach. I also find the ability to pull all types of sales reports to be very helpful in keeping inventory up to date.

改善点:

I find it slow when trying to retrieve customer purchase history, on the other hand it could just be my computer but I don't think so as everything else works fine.

Mario R.
チリのCEO/General Manager
健康、ウェルネス、フィットネス, 11-50の従業員数
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース
ソース:SoftwareAdvice

Managing my stores with the right Retail Management System (RMS)

5 3 年前

コメント: " When I open my first store for Cosmetics and Beauty tools I had no idea of the retail business. Coming from the financial world, I felt overwhelmed with so many little products that I needed to handle, so many varieties and colors, that I thought "I will never get control over what I am doing here". I tried many softwares, with a huge amount of time invested but couldn't get control of cash flow, tender types and most important of all,…over the stock. When I contacted MHSystems, they listen to me and asked critical questions of my business….exactly the ones I needed to be in control of,…and they were not only ables to understand my business but also suggest me the right retail software to handle my specific type of business…Until then I didn't know that there were specific softwares depending on the type of retail you are in. Furthermore, they gave me several papers and documents to read and study which illustrated me on how to use the right software they were offering me and how to make adequate control of the key variables of my business . It was not until I started following the "good practices" and follow the "know how" that MHSystems has on the retail industry by using their software when I begun to take control of my business. Coming from the financial world I know that stock and money are the most important things to take care of and the RMS has all the necessary controls and management tools to ensure these aspects are being permanently monitored and controlled. Furthermore, RMS has helped me to grow my company in several store every year because it just has what it takes to help you manage small to middle size companies on the tips of your finger. Of course you must be constantly studying and learning all the features this software has in order to produce more with less effort and time, but once you learn the logics on which the software is based then is like you are given 25 years experience from MHSystems right into your brain.,..you can't fail in your business if you work with these tools by your side."

良いポイント:

1.- Scalable solution when your business begin to grow. I begin with one (1) single store, I have 10 Stores now and growing…Even a Franchise version allows to expand even more your business if you want. 2.- Total POS control, flexible promotions set up. 3.- Easy functionalities for Staff, complete set of features and reporting for Managers and owners. 4.- Accurate stock management. Bin location, Expiration dates, samples, damages, Serial Nos., etc. 5.- Powerful and accurate solution (specially for those with financial and business background).

改善点:

Basic features are easy. BUT Not that that easy to learn all the middle to high features,… if you are planning to get the most of it you will need to invest time in order to learn and understand.

Chris C.
カナダのOwner
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

SoSO.... you get what you pay for....

3 4 年前

良いポイント:

Somewhat easy for daily use for the staff, for management, much MORE work :( Reports are many, but also means confusing at times

改善点:

Customer support is confusing to get a hold of, I also have a 3 hour time difference, so my answers are usually 2-3 days later. Floor restocking report has a 1 minute "bug" where there's a blindspot and may affect you. They don't sound interested / willing to integrate their system w/ other credit card machine companies (they support only 2 services!) For some odd reason, I keep finding bugs in their system, and their latest update makes NO SENSE, why do I need to hit ANOTHER button to get the mix+match to kick in, before the update - it was automatic - do you see your grocery store checkout have a mix and match button? IT's AUTOMATIC! Every single one of my concerns that I've had in the past 2 years have gone unanswered and ignored - running a retail store is hard enough, and trying to get the backend support from these guy - it's like pulling teeth at times. I've been with them over 2 years - I've 2 different Tech support individuals (assigned) now, they got some turnover going on over there!

Angela R.
アメリカのOwner
アパレル、ファッション, 2-10の従業員数
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

Stable, Functional, Outstanding POS System

5 3 年前

コメント: Our Seattle-based small business purchased the Retail Management Software (RMS) for Fashion from Microhouse Systems in 2010, about 8 years ago and we have been using it successfully ever since. This is a very straightforward, Windows based system that meets all our needs ranging from a 100% accurate & easy POS to ring up sales and Customer Relationship Management...to...an outstanding Inventory management system to order, receive, price and tag our goods for sale (apparel, accessories, shoes, gifts, consignment jewelry) and more. There is a somewhat steep learning curve at first, as it has so many functions. I have found the POS easy to train new sales associates, and likewise my store managers can delve in deeper into the software to utilize more functions with ease (does take some practice and learning though) Each year, the Microhouse team performs automatic upgrades and adds more and more useful (sometimes eye opening) reports to help me better understand my business. The phone-based customer service from Microhouse is outstanding, though our staff does have to pay attention to the time difference as we are in the US and they are in Canada. One major feature of this POS is its stability. Our RMS-POS system has never malfunctioned, there's been ZERO downtime, and it has never been hacked or infected by a virus. (Note: we run this system on two older model Windows' PC's along with Kaspersky Total Security, connected to the Internet) .

良いポイント:

The way in which the Customers, Inventory and Sales are all interlinked, and the personalized customer service and support you will receive.

改善点:

The basic function of ringing up customers is easy and straight forward, but I can be difficult to train new employees on all the intricacies beneath the basics.

Lyndsay B.
Lyndsay B.
カナダのOwner
認証済みLinkedInユーザー
製品の使用期間:: 2年以上
投稿者のソース

Good system with lots of tools and functions.

4 4 年前

良いポイント:

RMS is great for customer relationships. I can easily see my list of clients, their purchase history, sizing, contact info, and any notes I make on their file. The functionality is good, with lots or reporting tools to better manage my business. Previously we operated with a cash register which didn't record anything, and kept tags as our tracking. With RMS, we can easily pull up sales figures from any given period, our top selling and slow moving styles, floor restocking, and much more. And counting inventory has gone from a two day ordeal to just a couple of hours. This system has definitely improved my business. Multiflex was also the only company I was working with who offered a payment plan, which made a huge impact as a small business.

改善点:

The only down sides I have experienced in the last two years of using RMS is if there is a system update to my computer, sometimes it will interfere with the RMS system and I need to contact customer service to get the system operating again. But I would imagine this is an issue any software would have.