キャプテラ - 企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし15年

Asanaの概要

Asana は日常業務から部門を横断する大規模な戦略プロジェクトまで、チームが仕事を効率的に進めるためのプラットフォームです。Asana を使うことで、チームは自信を持って機敏に行動し、働く場所にかかわらず、より少ない労力でより多くの成果を上げられます。サービスを展開中の 190 か国で、有料プランを利用するお客様の数は 11 万 9,000 以上、無料プランを利用するお客様は数百万に及び、会社の目標、デジタルトランスフォーメーション、製品リリース、マーケティングキャンペーンなど、あらゆる仕事を Asana で管理しています。

Asanaの対象ユーザー

Capterra の 9,000 を超えるお客様が Asana に星 4.5 や 5 の評価を付けていることには理由があります。チームのプロジェクトやプロセス、タスクをいとも簡単に管理できるツールは Asana をおいてほかにないからです。Asana を使えば、チームの生産性を高め、より優れた成果を上げることが可能になります。

動作環境

クラウドベース
オンプレミス

企業情報

  • Asana
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2008年設立

Asana のサポート

  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルジェリア 他125つ

言語

オランダ語, スウェーデン語, スペイン語, ドイツ語, フランス語 他7つ

Asanaの料金プラン

最安値プラン:

¥1,475/月
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランあり

Asanaには無料プランがあり、無料トライアルも提供されています。 Asanaの有料プランは¥1,475/月から利用できます。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • Asana
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2008年設立

Asana のサポート

  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルジェリア 他125つ

言語

オランダ語, スウェーデン語, スペイン語, ドイツ語, フランス語 他7つ

Asanaの動画と画像

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Asanaの機能や特徴

  • @メンション
  • API
  • CRM
  • ITプロジェクト管理向け
  • KPIモニタリング
  • ROI追跡
  • Webベース・デプロイ
  • アイデア管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アクティビティ・ニュースフィード
  • アジャイル方法論
  • アドホック・レポート
  • アラート/通知
  • アンケートおよびフィードバック
  • イノベーション管理
  • イベントによるアクション
  • インポートタスク
  • オリエンテーション・ワークフロー管理
  • カラーコード、カラーアイコン
  • カレンダー同期
  • カレンダー管理
  • カンバンボード
  • ガントチャート、タイムラインビュー
  • キャパシティ管理
  • キャンペーン分析
  • キャンペーン管理
  • キャンペーン計画
  • グラフィカル・ワークフロー・エディタ
  • ゲストアクセス
  • コミュニケーション管理
  • コメント、メモ
  • コラボレーションツール
  • コンテンツ管理
  • コンプライアンス追跡
  • サブタスクの作成
  • サードパーティ統合
  • シナリオ計画
  • シングル・サインオン
  • スキルの追跡
  • スケジューリング
  • スケジュール管理
  • ステータス追跡
  • ソーシャル・メディア・モニタリング
  • タグ付け
  • タスクのタグ付け
  • タスクの編集/更新
  • タスク・スケジューリング
  • タスク管理
  • タスク進捗追跡
  • ダッシュボード
  • ダッシュボードのカスタマイズ
  • ダッシュボード作成
  • チケット管理
  • チャット、メッセージング
  • チャンネル管理
  • テンプレート
  • テンプレートのカスタマイズ
  • テンプレート管理
  • ディスカッション/フォーラム
  • ディスプレイ広告管理
  • デジタル資産管理
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • データ・コネクタ
  • データ集計表
  • トレーニング管理
  • ドキュメント・ストレージ
  • ドキュメント管理
  • ドラッグ・アンド・ドロップ
  • ナレッジ管理
  • ノーコード
  • バグ検出、問題検出
  • バックログ管理
  • バージョン管理
  • パフォーマンス・レビュー管理
  • パーソナライゼーション
  • ビジネスプロセスの自動化
  • ビジュアル・ワークフロー管理
  • ファイル共有
  • ファイル管理
  • ファイル転送
  • フィードバック管理
  • フィールドのカスタマイズ
  • フォームのカスタマイズ
  • フォームの自動化
  • フォーム作成・デザイン
  • フォーム管理
  • ブランド・ガイドライン
  • ブレインストーミング
  • プレゼンテーション・ツール
  • プロジェクト・スケジューリング
  • プロジェクト管理
  • プロジェクト計画
  • プロジェクト計画/スケジューリング
  • プロジェクト追跡
  • プロセスのモデリング・設計
  • ポートフォリオ管理
  • マイルストーン追跡
  • マルチキャンペーン
  • マルチチャネル・マーケティング
  • マーケティングの自動化
  • マーケティング・カレンダー
  • ミーティング準備ツール
  • ミーティング管理
  • メッセージング
  • メディア計画
  • メモ管理
  • メールをタスクに変換
  • メール・マーケティング
  • メール管理
  • モバイル・アクセス
  • ユーザー管理
  • ライブチャット
  • リアルタイムデータ
  • リアルタイム・チャット
  • リアルタイム・レポート
  • リアルタイム更新
  • リアルタイム編集
  • リアルタイム通知
  • リスク・マネジメント
  • リソース・スケジューリング
  • リソース・リクエスト
  • リソース管理
  • リマインダー
  • リモートアクセス/コントロール
  • リモートサポート
  • リード管理
  • ルールベースのワークフロー
  • レポートと統計
  • レポートのカスタマイズ
  • レポート/分析
  • ロードマッピング
  • ワークフロー構成
  • ワークフロー管理
  • 予算設定、予測
  • 予算運用
  • 事業予測
  • 依存関係追跡
  • 優先順位付け
  • 利用レポート
  • 割り当て管理
  • 労働力市場予測
  • 単一ページビュー
  • 問題追跡
  • 報告、プロジェクト追跡
  • 変更管理
  • 役割ベース許可
  • 従業員オンボーディング
  • 従業員スケジューリング
  • 従業員ディレクトリ
  • 従業員データベース
  • 従業員管理
  • 戦略的計画
  • 承認プロセス管理
  • 文字起こし/チャット履歴
  • 時間と参加
  • 時間・支出追跡
  • 時間追跡
  • 棒グラフ
  • 検索/フィルター
  • 機械学習
  • 残工事原価の追跡
  • 生産性ツール
  • 画面共有
  • 監査証跡
  • 目標管理
  • 目標設定/追跡
  • 納期管理
  • 統合型ビジネス運営
  • 繰り返しのタスク
  • 自動スケジューリング
  • 自然言語処理
  • 製品ライフサイクル管理
  • 製品ロードマッピング
  • 複数プロジェクト
  • 要件管理
  • 視覚化
  • 観念化
  • 設定可能ワークフロー
  • 課題管理
  • 調査、投票
  • 請求、インボイス
  • 財務管理
  • 連絡先管理
  • 進捗の追跡
  • 進捗状況パーセンテージ
  • 電子フォーム
  • 顧客ポータル
  • 顧客管理

Asanaの競合SaaS製品

優秀な作業と卓越した顧客エクスペリエンスの計画、実行、提供を支援する優れたコラボレーション型作業管理ツール。
カスタマー・サービスをビジネスの中心に据えましょう。エージェントの生産性やマネージャーの影響力が高まり、顧客の意見を取り入れやすくなります。
Zoho CRMは、包括的な顧客関係ライフサイクル管理ソリューションを企業に提供します。
Webベースのタスクおよびプロジェクト管理ツール、MeisterTaskはアジャイルなプロジェクト管理に適しています。優れた設計のインタフェース、直感的に使用できる機能、他のツールとのシームレスな統合により、プロジェクト・チームが喜んで使用できる製品です。
Confluenceは、知識が集まりメンバーが連携できるチーム作業空間です。作成、コラボレーション、整理を1か所で行うことができます。 Confluenceの製品詳細
ActiveCollabは、自分の仕事を思い通りに制御できるプロジェクト管理ソフトウェアです。意味のある仕事を実現させましょう。
Teamworkは、利用者が効率や業務整理を強化し、満足度を高めることができるように、あらゆる規模や業界のチームのための作業管理アプリケーションを作成しています。
Wrikeは、テンプレート、タイムトラッキング、ガントチャート、カンバン、レポートなどを備えた企業向けプロジェクト管理ソフトです。
Notionは、メモ、プロジェクト、ドキュメント、コラボレーションのための、オールインワン型のワークスペースです。

Asanaの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.4
カスタマーサービス
4.3
機能
4.4
価格の妥当性
4.4

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Jakob
Jakob
International Development Manager
認証済みLinkedInユーザー
スポーツ, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Great for Marketing and Design Teams - Others not so much

4.0 3 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Ronald
Ronald
ホンジュラスのContent Manager
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

The tool you knew you needed

5.0 3 年前

製品を使ってみた感想: Asana has helped us to improve processes and communications. With the team clearly seeing where they're getting involved and also being notified of when they must jump in, productivity has increased. We can clearly track projects, small or large, and leave notes and questions whenever it's needed. Our corporation decided to stop using other tools and switch to Asana. The first steps were a bit rough but in a week everybody started to share the things they were learning and 2 weeks later everybody was used to it. With every chance we have we use it for more complex tasks and projects, and so far we are really thankful for the change. I must say that if we were a small company we probably wouldn't need all the flexibility Asana offers. Some of the competitors are more than enough for a small portion of the cost. But if your team is big enough and projects are very complex and frequent, Asana is the right tool for you to simplify it all as you always dreamed of.

良いポイント:

I'm in love with its ability to easily track and manage projects that have many actors and tasks/subtasks. It includes all you need, from timeline to unlimited file sharing. It can be as good as a replacement for long email threads. In here you can keep al focused in the individual parts. The fact that you can have sections, tasks and subtasks also allows you to divide a project into phases/areas/modules, have a responsible for each and they can individually plan their tasks and subtasks. This won't remove the possibility of adding dependencies between sections and areas. Instead, it will give you the freedom to plan ahead from top to bottom. Beautiful! You can always reference other people, tasks, etc. and whenever these get renamed, all the references will instantly update. It's absolutely flexible: if you close a task by accident you can undo it. Actually, you can undo everything! No risk of breaking the entire project with a missclick.

改善してほしい点:

The only downside I can find so far is that it doesn't have a private message feature. It does have a Conversations section but these are visible to everybody. This represents a challenge in case some sensitive information must be shared or discussed. I'm not really sure if this is by design since visibility is a clear goal for Asana, but it's a feature that you will probably start searching for really quick. However, if you are using Asana or some other internal chat tool you'll be covered. The other "kind of" downside is that Asana is so vast an good that it can take a while to get all the basic tricks, but no doubt it's probably the best documented application I've used, so it's just a matter of a bit of patience and searching when you want to know how to do something. The team still shares tips from time to time of things they discover and it's been a great experience.

Emanuela
Emanuela
イタリアのPM
認証済みLinkedInユーザー
国際情勢, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Asana is a great task management tool

4.0 2 年前

製品を使ってみた感想: I was awarded a small but important project for my department, as it could bring significant benefit to the business in the future if managed in an optimally way.
Instead of relying on the many rounds of emails that are exchanged between project managers and other people involved, I decided to simply proceed to create a project on Asana Basic.
The first time I used It.
This allowed us to keep track of everything that matters, giving us an overview of where we are going.
Asana allowed us to monitor the workflows on our teams and see the progress of the work at any time, saving endless updating meetings. Time we all know how crucial it is.

良いポイント:

- Asana's interface is extremely well designed, the best possible way for a fun and inviting user experience. I hope you enjoy using it as much as we enjoyed using it. - Asana is an excellent communication tool, it allows you to eliminate a lot of stress from disorganization in communicating with the team. Problems, requests for feedback, clarifications, questions, and suggestions, will all end up in the activities through the appropriate comment function. The only one allowed. - Trying Asana Basic, with a team of up to 15, for free, allowed me to work with three small teams, breaking down projects into manageable tasks and setting deadlines for completion. The ability to share documents between teams has also proved useful. -Asana Basic allowed us to download the app for iOS or Android devices to work and consult updates wherever we are, even offline. We like it.

改善してほしい点:

1. It was not easy to set up a project at the beginning, the learning curve is tough. In Asana, projects are containers that allow you to create one or more tasks within them. This is the furthest away from a Project Manager's concept of a project. 2. I found that having to start over every time I created a project, even when it was repeatable, was like wasting time. 3. In the free plan, you cannot create private projects, meaning that the project is visible and editable by every member of the team. 4. Asana organizes all resources horizontally, flattening their hierarchy. There are no different roles, just people and tasks. 5. The management of risk situations and the consequent negotiation between the resources involved in the project is not envisaged. 6. This is a very serious shortcoming, especially for those who work remotely. It is not possible to assign an hourly or daily cost to resources that are part of the team.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Asana Keep us on track and Organized

4.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Asana is a very user-friendly and helpful tool to manage your tasks. With Asana I can manage my tasks easily and assign them as well. It will help them to task the status as well Also, with Asana I can set task goals for my team members and track progress as well. For me, the highlighting feature of Asana is its notification alert. The support is very active, whenever I face any issue they are available to support me.

良いポイント:

I recently started using Asana and it changed my working style. From managing my tasks in Notepad to providing an organizing platform, it's an amazing journey. Also, it is very easy to use and implement in day-to-day work. The level of support is also very helpful for this platform. I mostly use this every day.

改善してほしい点:

Every platform has limitations in my opinion but to keep working on it for improvement is important. In Asana, storage and collaboration limitations are the problems that I face. For example, any task has only one assignee but if we are working in a team then this will be a problem. I am hoping this problem will be fixed soon for the customers.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
美術, 自営業
使用期間: 6~12か月
投稿経路

exorbitant, confusing monthly prices, terrible customer service

2.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Asana monthly cost appeared reasonable, but increased (without warning or an indication it would do so) with added projects. When my first bill came through I assumed it was an annual invoice due to its amount. The next month, I contacted customer service right away, asking for a cancellation and refund for that month of service. The program refused a refund, and instead implemented a "2 month free trial," which means come January (today the second, one day after the holiday), I was charged AGAIN. Only now they have disabled their customer service email, and I had to communicate with a chat bot on their website. And again I am refused a refund. This kind of sneaky, swindling of money is not what I expected of a reputable company like Asana. Other project management aps are far better prices.

良いポイント:

Task management, google calendar integration

改善してほしい点:

exorbitant cost, confusing monthly prices, terrible customer service

Giovanni
アメリカのChief Executive producer
エンタテインメント, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Asana is the best software I have ever used in Project/work management field .

5.0 2 か月前

製品を使ってみた感想: After years of using Asana, I can say that my experience with this software is generally positive, Simply it is an effective tool for managing tasks and projects.

良いポイント:

1- Its user-friendly interface. 2- The ability to track project progress.

改善してほしい点:

1-The high pricing/cost of full version. 2- Its lack of functions for recurrent tasks.

検討した類似製品: Zoho CRM

Asanaに決めた理由: With Asana I find more solutions for the different kind of problems that faced me through my job duties and this great software also helped me as a tool of "Saving Time" with a lot of smart features.

切り替える前の製品: monday.com

Asanaに切りかえた理由: Asana is the best choice for managing the efforts and saving the time .