Asanaの概要

Asana は日常業務から部門を横断する大規模な戦略プロジェクトまで、チームが仕事を効率的に進めるためのプラットフォームです。Asana を使うことで、チームは自信を持って機敏に行動し、働く場所にかかわらず、より少ない労力でより多くの成果を上げられます。サービスを展開中の 190 か国で、有料プランを利用するお客様の数は 11 万 9,000 以上、無料プランを利用するお客様は数百万に及び、会社の目標、デジタルトランスフォーメーション、製品リリース、マーケティングキャンペーンなど、あらゆる仕事を Asana で管理しています。

Asanaの対象ユーザー

Capterra の 9,000 を超えるお客様が Asana に星 4.5 や 5 の評価を付けていることには理由があります。チームのプロジェクトやプロセス、タスクをいとも簡単に管理できるツールは Asana をおいてほかにないからです。Asana を使えば、チームの生産性を高め、より優れた成果を上げることが可能になります。

動作環境

クラウド・ベース
オンプレミス

企業情報

  • Asana
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2008年設立

Asana のサポート

  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルジェリア 他125つ

言語

オランダ語, スウェーデン語, スペイン語, ドイツ語, フランス語 他7つ

Asanaの料金プラン

最安値プラン:

$0.00/月
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランあり

Asanaには無料プランがあり、無料トライアルも提供されています。 Asanaの有料プランは$0.00/月から利用できます。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • Asana
  • 所在地:San Francisco (アメリカ)
  • 2008年設立

Asana のサポート

  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アメリカ合衆国, アラブ首長国連邦, アルジェリア 他125つ

言語

オランダ語, スウェーデン語, スペイン語, ドイツ語, フランス語 他7つ

Asanaの動画と画像

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Asanaの機能・特徴

  • CRM
  • ITプロジェクト管理向け
  • KPIモニタリング
  • ROI追跡
  • Webベース・デプロイ
  • アイデア管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アクティビティ・ニュースフィード
  • アジャイル方法論
  • アドホック・レポート
  • アラート/通知
  • アンケートおよびフィードバック
  • イノベーション管理
  • イベントによるアクション
  • インポートタスク
  • カラーコード、カラーアイコン
  • カレンダー管理
  • カンバンボード
  • ガントチャート、タイムラインビュー
  • キャパシティ管理
  • キャンペーン分析
  • キャンペーン管理
  • キャンペーン計画
  • クリエイティブ・エージェンシー向け
  • グラフィカル・ワークフロー・エディタ
  • ゲストアクセス
  • コメント、メモ
  • コラボレーションツール
  • コンテンツ管理
  • コンプライアンス追跡
  • サブタスクの作成
  • サードパーティ統合
  • シナリオ計画
  • シングル・サインオン
  • スケジューリング
  • ステータス追跡
  • タグ付け
  • タスクのタグ付け
  • タスクの編集/更新
  • タスク・スケジューリング
  • タスク管理
  • タスク進捗追跡
  • ダッシュボード
  • ダッシュボードのカスタマイズ
  • チケット管理
  • チャンネル管理
  • テンプレート
  • テンプレートのカスタマイズ
  • テンプレート管理
  • ディスカッション、フォーラム
  • ディスプレイ広告管理
  • データのインポート/エクスポート
  • データの可視化
  • ドキュメント・ストレージ
  • ドキュメント管理
  • ドラッグ・アンド・ドロップ
  • ナレッジ管理
  • ノーコード
  • バグ検出、問題検出
  • バックログ管理
  • バージョン管理
  • パーソナライゼーション
  • ビジネスプロセスの自動化
  • ビジュアル・ワークフロー管理
  • ファイル共有
  • ファイル管理
  • フォームの自動化
  • フォーム管理
  • ブレインストーミング
  • プロジェクト・スケジューリング
  • プロジェクト管理
  • プロジェクト計画
  • プロジェクト計画/スケジューリング
  • プロジェクト追跡
  • プロセスのモデリング・設計
  • ポートフォリオ管理
  • マイルストーン追跡
  • マルチキャンペーン
  • マルチチャネル・マーケティング
  • マーケティング・カレンダー
  • ミーティング管理
  • メッセージング
  • メディア計画
  • メモ管理
  • メールをタスクに変換
  • メール・マーケティング
  • メール管理
  • モバイル・アクセス
  • ユーザー管理
  • ライブチャット
  • リアルタイム・チャット
  • リアルタイム編集
  • リアルタイム通知
  • リソース・スケジューリング
  • リソース・リクエスト
  • リソース管理
  • リモートアクセス/コントロール
  • リモートサポート
  • リード管理
  • ルールベースのワークフロー
  • レポートと統計
  • レポート/分析
  • ロードマッピング
  • ワークフロー構成
  • ワークフロー管理
  • 予算設定、予測
  • 予算運用
  • 事業予測
  • 依存関係追跡
  • 優先順位付け
  • 割り当て管理
  • 報告、プロジェクト追跡
  • 変更管理
  • 小規模企業向け
  • 広報管理
  • 役割ベース許可
  • 従業員データベース
  • 戦略的計画
  • 承認プロセス管理
  • 承認ワークフロー
  • 文字起こし/チャット履歴
  • 時間追跡
  • 棒グラフ
  • 検索/フィルター
  • 残工事原価の追跡
  • 画面共有
  • 監査証跡
  • 目標管理
  • 目標設定/追跡
  • 繰り返しのタスク
  • 製品ライフサイクル管理
  • 製品ロードマッピング
  • 要件管理
  • 視覚化
  • 観念化
  • 課題管理
  • 調査、投票
  • 連絡先管理
  • 進捗の追跡
  • 進捗状況パーセンテージ
  • 顧客ポータル
  • 顧客管理

Asanaの競合SaaS製品

何百万人もの人々に信頼されているBasecampは、業務の遂行に必要なあらゆることを1か所にまとめています。
ClickUpは未来の仕事の形であり、すべてを1つに集約できるアプリです。ClickUpは、2020年に特に急成長を遂げた生産性向上アプリです。 ClickUpの詳細
Wrikeは、テンプレート、タイムトラッキング、ガントチャート、カンバン、レポートなどを備えた企業向けプロジェクト管理ソフトです。 Wrikeの詳細
Todoistは、生活と仕事を管理するための、世界トップレベルのToDoリストおよびタスク・マネージャーです。
Airtableは、素晴らしいスプレッドシート・インタフェースで誰でも使うことができるデータベースです。
Slackはコミュニケーションを1か所にまとめます。最新のチームに適したリアルタイムのメッセージングや、アーカイブ、検索の機能を備えています。 Slackの詳細
Notionは、メモ、プロジェクト、ドキュメント、コラボレーションのための、オールインワン型のワークスペースです。
Smartsheetは、作業を計画、管理、自動化、レポートすることができる、オンライン作業実行プラットフォームです。
Microsoft Projectは、手早く簡単なプロジェクトから複雑な取り組みまで、作業を管理できるシンプルかつパワフルなツールです。

Asanaのレビュー

評価ポイント

総合評価
4.5
使いやすさ
4.3
カスタマーサービス
4.3
機能
4.3
価格の妥当性
4.4

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Jakob
Jakob
International Development Manager
認証済みLinkedInユーザー
スポーツ, 11-50の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

Great for Marketing and Design Teams - Others not so much

4.0 2 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Brianna
Brianna
オーストラリアのFounder
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 自営業
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

An Incredibly User Friendly, Easy on the Eyes, and Much-needed Organisational Tool

5.0 3 週間前 新着

製品を使ってみた感想: Brilliant. Loved it from day one, will continue to use. Have used almost all of the major cloud-based 'Project Planning / Organisational Platforms' out there and this is definitely the one for me.

良いポイント:

Using Asana across multiple team members, departments, projects, and clients means that we can keep a huge number of moving parts organised and moving synchronistically.

改善してほしい点:

The price per seat when you only have a few team members (1-3) can seem expensive. That said, the platform is worth it's weight in gold in terms of streamlining teams so capacity can be checked and more work coming in and/or moving along.

Roldan
Roldan
フィリピンのWeb UX/UI Designer/Developer
認証済みLinkedInユーザー
デザイン, 11-50の従業員数
ツール使用期間: 1~5か月
投稿者のソース

Best choice or good alternative

4.0 3 週間前 新着

製品を使ってみた感想: Good! Asana is not as difficult to get the hand out with. I did manage to set-up all my tasks and projects personally. Though, I haven't used it for a long time when I did tested Monday.com.

良いポイント:

I can bet in all of Asana's features from Task management, Scheduling, Materials management, Gantt Charts, Collaborations and the likes. Save for time tracking which is not (yet) available. The Free Pricing however, is generous enough to collaborate with up to 10 or 15 more individuals. Other top PMS has less to nothing - or just one user allowed.

改善してほしい点:

User Interface. Asana needs to improve on there user interface to be at par with Monday.com. I've been using Monday and never looked back (except maybe if someday they will overrun Monday with features. Time Tracking. This one matters for some users, specially freelancers and online nomads alike. Just wondering why this wasn't integrated just yet. Set-up. It wasn't that easy to get started for non-techie users. So patience a virtue. Though PMS are understandably complicated, Monday take the pie in this domain.

検討した類似製品: monday.com

Asanaに決めた理由: Well, upon company decision and me as consultant. Monday duly meets our startup company's needs and wants.

切り替える前の製品: monday.com

Asanaに切りかえた理由: I choose Asana the first time. But upon testing other PMS, it seems the other weighs more than Asana.

Kevin
アメリカのAnalytics Strategist
インターネット, 51-200の従業員数
ツール使用期間: 6~12か月
投稿者のソース

Other options out there

3.0 3 週間前 新着

製品を使ってみた感想: I didn't use Asana when our company first started using it, so I'm not sure how it was set up or all of the possibilities it could bring to the table. I'm not sure about the price either, but for what I used it for it worked. It wasn't great, but it wasn't awful. I think it's a good middle-tier option when it comes to project/task management.

良いポイント:

Asana worked for us to get tasks done and track the progress of projects and it was easy to use.

改善してほしい点:

It wasn't as in-depth as other platforms I've used (zendesk, wrike, monday, etc.). We couldn't keep track of upcoming projects or have a dashboard with only our own tasks in it to stay organized and get a quick snapshot of what needs to be done.

Siokas
Siokas
ギリシャのResearcher and Project engineer
認証済みLinkedInユーザー
研究, 501-1,000の従業員数
ツール使用期間: 2年以上
投稿者のソース

A useful management tool for demanding organizations

4.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: The tool helped the teams organize their tasks in a comprehensive manner that allowed them to be more efficient and effective.

良いポイント:

The features available and theability to integrate external tools.

改善してほしい点:

The interface is something I amnot used to and had to make some adjustments in the way I work in order to comply to the needs of the tool.

検討した類似製品: Microsoft PlannerTrelloMicrosoft TeamsMicrosoft ProjectClickUp

Asanaに決めた理由: Theorganization needed a tool that had more options to change the way the projects were organized and the way different tools can be integrated. Therefore, the needs of the team changes and we had to adapt.l

切り替える前の製品: ClickUp

Asanaに切りかえた理由: Due to the characteristics of the project and the strucutre of the team, Asana was the most suitable tool at that time.

Emanuela
Emanuela
イタリアのPM
認証済みLinkedInユーザー
国際情勢, 2-10の従業員数
ツール使用期間: 無料トライアル
投稿者のソース

Asana is a great task management tool

4.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: I was awarded a small but important project for my department, as it could bring significant benefit to the business in the future if managed in an optimally way.
Instead of relying on the many rounds of emails that are exchanged between project managers and other people involved, I decided to simply proceed to create a project on Asana Basic.
The first time I used It.
This allowed us to keep track of everything that matters, giving us an overview of where we are going.
Asana allowed us to monitor the workflows on our teams and see the progress of the work at any time, saving endless updating meetings. Time we all know how crucial it is.

良いポイント:

- Asana's interface is extremely well designed, the best possible way for a fun and inviting user experience. I hope you enjoy using it as much as we enjoyed using it. - Asana is an excellent communication tool, it allows you to eliminate a lot of stress from disorganization in communicating with the team. Problems, requests for feedback, clarifications, questions, and suggestions, will all end up in the activities through the appropriate comment function. The only one allowed. - Trying Asana Basic, with a team of up to 15, for free, allowed me to work with three small teams, breaking down projects into manageable tasks and setting deadlines for completion. The ability to share documents between teams has also proved useful. -Asana Basic allowed us to download the app for iOS or Android devices to work and consult updates wherever we are, even offline. We like it.

改善してほしい点:

1. It was not easy to set up a project at the beginning, the learning curve is tough. In Asana, projects are containers that allow you to create one or more tasks within them. This is the furthest away from a Project Manager's concept of a project. 2. I found that having to start over every time I created a project, even when it was repeatable, was like wasting time. 3. In the free plan, you cannot create private projects, meaning that the project is visible and editable by every member of the team. 4. Asana organizes all resources horizontally, flattening their hierarchy. There are no different roles, just people and tasks. 5. The management of risk situations and the consequent negotiation between the resources involved in the project is not envisaged. 6. This is a very serious shortcoming, especially for those who work remotely. It is not possible to assign an hourly or daily cost to resources that are part of the team.