キャプテラ - 企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし15年

LiveAgentとは?

LiveAgentは、200以上のアプリケーションとの統合機能を備えたクラウドベースのカスタマーサクセス・ソフトウェアです。

単一の企業の共有受信トレイから、顧客体験を改善し、すべてのコミュニケーションを管理することができます。

ソーシャルメディアの統合、無制限のチケット履歴、通話録音、ハイブリッド・チケットストリームなどを利用できます。

BMW、ヤマハ、ファーウェイ、Orange、Forbesfoneなどの企業がLiveAgentを使用して、世界中の1億5千万人のエンドユーザーに感動を届けています。

まずは14日間の無料トライアルを試してください。クレジットカードや契約は不要です。

LiveAgentの対象ユーザー

eコマース、電気通信、保険、SaaS、スタートアップ、およびエンタープライズにおける幅広い中小規模ビジネス。この製品は、カスタマーサービスがいかに重要であるかを理解しているすべてのユーザーを対象としています。

動作環境

クラウドベース
オンプレミス

企業情報

  • QualityUnit
  • 2004年設立

LiveAgent のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アゼルバイジャン, アフガニスタン, アメリカ合衆国 他194つ

言語

アラビア語, イタリア語, インドネシア語, ウクライナ語, エストニア語 他23つ

LiveAgentの料金プラン

最安値プラン:

ベンダーからの情報提供なし
  • 無料トライアルあり
  • 無料プランなし

LiveAgentには無料プランはありませんが、無料トライアルが提供されています。

料金プラン 無料トライアルを申し込む

企業情報

  • QualityUnit
  • 2004年設立

LiveAgent のサポート

  • 電話サポート
  • 24時間対応(オペレータ)
  • チャット対応有

利用可能な国

アイスランド, アイルランド, アゼルバイジャン, アフガニスタン, アメリカ合衆国 他194つ

言語

アラビア語, イタリア語, インドネシア語, ウクライナ語, エストニア語 他23つ

LiveAgentの動画と画像

LiveAgentソフトウェア - 1
LiveAgentソフトウェア - 2
LiveAgentソフトウェア - 3
LiveAgentソフトウェア - 4
LiveAgentソフトウェア - 5
もう6件表示する
LiveAgentの動画
LiveAgentソフトウェア - 1
LiveAgentソフトウェア - 2
LiveAgentソフトウェア - 3
LiveAgentソフトウェア - 4
LiveAgentソフトウェア - 5

LiveAgentの機能や特徴

  • CMDB
  • CRM
  • CTI (コンピューター電話統合)
  • アカウント管理
  • アクセス制御・許可
  • アクティビティの追跡
  • アクティビティ・ダッシュボード
  • アラート/エスカレーション
  • アラート/通知
  • アンケートおよびフィードバック
  • アンケート/投票管理
  • イベントによるアクション
  • インシデント管理
  • インタラクション追跡
  • エージェント・インタフェース
  • オフライン・フォーム
  • オンボーディング
  • オートレスポンダー
  • カスタマー・サポート
  • カタログ化、カテゴリ化
  • キャンペーン管理
  • キュー管理
  • コミュニケーション管理
  • コラボレーションツール
  • コンテンツ管理
  • コールスクリプト
  • コールセンター運営
  • コールバックのスケジューリング
  • サポートチケット管理
  • サードパーティとの連携
  • サービス水準合意 (SLA) 管理
  • ジオターゲティング
  • セルフサービスポータル
  • ソフトフォン
  • ソーシャル・メディア・モニタリング
  • タスク管理
  • ダッシュボード
  • チケット管理
  • チャット、メッセージング
  • テキスト編集
  • テキスト音声変換
  • テンプレートのカスタマイズ
  • テンプレート管理
  • ディスカッション/フォーラム
  • ナレッジベース管理
  • ナレッジ管理
  • ネガティブ・フィードバック管理
  • パフォーマンス測定基準
  • パーソナライゼーション
  • ビデオ会議
  • ファイル共有
  • ファイル転送
  • フィードバック管理
  • フォームのカスタマイズ
  • フォーム管理
  • フルテキスト検索
  • ブランディングのカスタマイズ
  • プロアクティブ・チャット
  • ボイスメール
  • マクロ/テンプレート応答
  • マルチチャネル・コミュニケーション
  • マルチチャネル・データ収集
  • メール管理
  • メール追跡
  • モバイル・アクセス
  • ライブチャット
  • リアルタイム通知
  • リアルタイム顧客対応チャット
  • リモートサポート
  • レコーディング
  • レポートと統計
  • レポート/分析
  • ワークフロー構成
  • ワークフロー管理
  • 優先順位付け
  • 共有受信箱
  • 分析
  • 利用率の追跡/分析
  • 割り当て管理
  • 動画チャット
  • 双方向音声動画ファイル
  • 品質マネジメント
  • 問題追跡
  • 変更管理
  • 多言語
  • 文字起こし/チャット履歴
  • 検索/フィルター
  • 発信者ID
  • 自動ルーティング
  • 自動着信分配
  • 自動音声応答システム
  • 複数スクリプト
  • 転送/ルーティング
  • 通話モニタリング
  • 通話ルーティング
  • 通話記録
  • 通話転送
  • 通話録音
  • 連絡先管理
  • 電話キー入力
  • 音声カスタマイズ
  • 顧客エンゲージメント
  • 顧客セグメンテーション
  • 顧客データベース
  • 顧客ポータル
  • 顧客体験の管理
  • 顧客履歴

LiveAgentの競合SaaS製品

高い評価を得ているビジネス・メッセンジャーを利用して、顧客関係を強化することができます。
Freshdeskは、世界中で40,000社以上の企業が優れたカスタマー・エクスペリエンスを実現するために活用している、使いやすいカスタマー・サポート・ソフトウェアです。
Frontは、カスタマー・サクセス・チームが顧客維持を推進し、既存の収益を拡大できるカスタマー・コミュニケーション・ハブです。
カスタマー・サービスをビジネスの中心に据えましょう。エージェントの生産性やマネージャーの影響力が高まり、顧客の意見を取り入れやすくなります。
Driftのメッセージ機能を使えば、チームはより多くのリードを獲得し、会議のスケジューリングを迅速に行うことができます。
Zendesk Supportは、顧客関係の向上のために構築された、優れたヘルプデスク・ソフトウェアです。
業界トップクラスのカスタマー・サービス・プラットフォームは、革新的なツールと統合されたデータでサービス従業員を強化します。
インシデント管理、問題管理、変更管理、リリース管理、アセット管理、強力なチケット発行および自動化機能を備えた、オンラインITSMサービスデスク。
HubSpot CRMには、リードや顧客とのより良い関係を組織化、追跡、構築するために必要なものが揃っています。 HubSpot CRMの製品詳細

LiveAgentの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.7
使いやすさ
4.6
カスタマーサービス
4.7
機能
4.6
価格の妥当性
4.7

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
SHAWN
Sales
認証済みLinkedInユーザー
消費財, 11~50人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Customer Service Software - If Your're Looking for Basic

4.0 4 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
Emma
Emma
アメリカのSenior Director Product Marketing
認証済みLinkedInユーザー
病院、ヘルスケア, 10,000+人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Excellent Customer Service for the Price

5.0 11 か月前

製品を使ってみた感想: It was definitely worth the time and effort required to adjust to the new method. Thanks to its structure and features, we were able to reduce a massive message backlog to a much more manageable one.

良いポイント:

LiveAgent's strongest feature is undoubtedly the promptness of their technical support. The fact that it may be altered to suit individual needs is another plus. The ease with which our client may get in touch with us is the third best feature. Not only can I use LiveAgent in my own tongue of Spanish, but it also supports a wide variety of other languages, and everything, including emails and templates, can be changed to display in either my native tongue or the language of my consumers. I can locate anything I need with a quick peek at the dashboard.

改善してほしい点:

If I had to choose a nitpick, it would be that I wish there was more color on the interface; on the other hand, why would you want to clutter up such a simple layout with flashy graphics? LiveAgent delivers just as advertised by devoting maximum real estate to its features.

QualityUnitからの返信

11 か月前

Hey there, It's great to hear that our customizability has been effective for your operations. It's our mission to provide a platform that can be tailored to suit unique business needs. On your point about our simple interface layout, we believe in function over flash to ensure a seamless user experience. We're glad that the transition to using LiveAgent has been beneficial in managing your message backlog. Also, isn't it amazing how variety in language options can open doors to diverse customer bases? Thanks for your kind words about our prompt technical support. We strive to keep this up! - LiveAgent Team

Christian
Christian
アメリカのHuman Resources Manager
認証済みLinkedInユーザー
健康、ウェルネス、フィットネス, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Our support communications are centralized with LiveAgent

4.0 12 か月前

製品を使ってみた感想: The pricing structure is the one thing I'd like to see altered. They've made it possible to aggregate feedback from many channels—including Twitter, Instagram, and Facebook—but unfortunately, doing so costs an additional $39 per channel.

良いポイント:

It's great that we can designate a single administrator to sort incoming emails, allocate them to the appropriate agents, and monitor their responses until the problem is resolved.

改善してほしい点:

The safety, the ease of usage, It's the greatest there is since it's so simple to implement, integrate, administer, and utilize; there are never any misunderstandings or missteps in the communication.

QualityUnitからの返信

12 か月前

Hi Christian, Thank you very much for your kind review. We are glad to hear that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied with the benefits it brings to your everyday work life. Our team is available 24/7 via chat and email so don't hesitate to reach out in case of any questions or issues, including any pricing queries! -LiveAgent team

Ron
オランダのco-owner
プロフェッショナル・トレーニング、コーチング, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Easy to start with liveagent

4.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: Nice to work with. Will discover more features soon

良いポイント:

It was easy to start with. Good overview of conversations

改善してほしい点:

Nothing yet.

QualityUnitからの返信

3 週間前

Hey Ron! Thank you for the review :) - The LiveAgent Team

Alberto
スペインのOperations Director
マーケティング、広告, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路
ソース:SoftwareAdvice

Mediocre lifecycle management

3.0 3 年前

製品を使ってみた感想: It has been from more to less. In the last 3 years has barely evolved (if not regressed), not being anymore a market leader. If I still haven't changed is due to all integration I have already done with the app.

良いポイント:

It's a really useful omnichannel tool, which requires mid-size effort to configure and obtain an inmediate profit.

改善してほしい点:

Development and support are on their own. They add/ change / delete functionalities without further notice. It's quite frustrating when a given morning your agents tell you that something you have been using for years is not working and when you reach support team responds saying that this feature never existed, as you are idiots. This issue could be easily solved if product team would submit a regular/weekly email with the content of the product roadmap, so teams can addapt in advance their operation to deleted/changed/added functionalities.

検討した類似製品: Zoho Desk Zendesk Suite

LiveAgentに切りかえた理由: price affordable and worthy features

QualityUnitからの返信

3 年前

Hello Alberto, thank you very much for your honest review. We are happy to see that you find LiveAgent a useful omnichannel tool but at the same time, we are also very sad to hear about your negative experience. We are gathering the suggestions and features requested from our customers plus we have some internal initiatives to keep the growth of our solution. Recently we have been slowed down by a code refactoring that cannot be seen by users as an immediate improvement, but it's very important in a long term. All the changes can be found here in our changelog -> https://dev.ladesk.com/ and also in our blog post here -> https://www.liveagent.com/blog/news/ which is highlighting the most significant changes. Anyways, I will pass your feedback about the potential improvement of sharing the details about upcoming changes to our manager. I am again very sorry if there has been any change that caused you any inconvenience.

Loizos
キプロスのAssistant Risk Manager
スポーツ, 11~50人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

Efficient and Robust Customer Support Solution

4.0 4 週間前 新着

製品を使ってみた感想: LiveAgent was reliable and efficient, enhancing our customer support with its robust features and integrations.

良いポイント:

I loved LiveAgent's seamless integration.

改善してほしい点:

The interface felt a bit cluttered at times.

QualityUnitからの返信

3 週間前

Hey Loizos, thanks for your feedback! We're glad to hear you found LiveAgent reliable and efficient. We understand that the interface could feel cluttered at times. Your input is valuable, and we're always working to improve. If you need more help or have questions as you explore our features, feel free to reach out. - The LiveAgent Team