キャプテラ - 企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし15年

monday.comとは

monday.comはクラウド型のWork OSです。オフィス、自宅、外出先のいずれからでも、チームによるプロジェクトや日常業務の遂行を支援します。

monday.comの製品詳細

良いポイント:

I do like how its helps with organization and timelines...alot have to do list but this one integrates deadlines into the display in a way you can visually see it right away.

改善してほしい点:

The layout is confusing and hard to follow the chain of events in each task.

monday.comの評価

評価ポイント

使いやすさ
4.5
カスタマーサービス
4.5
機能
4.4
価格の妥当性
4.3

おすすめ度

8.4/10

monday.comの総合評価は4.6/5です。 (キャプテラに寄せられた4,788件のレビューより集計)。

monday.comを使用したことがありますか?

あなたのレビューを投稿しませんか?

レビューを絞り込む (4,788件)

Rachel
Bookkeeper
認証済みLinkedInユーザー
宗教団体, 2~10人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

Game changer

5.0 4 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
匿名レビュアー
薬品, 10,000+人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Mondayの使い方

4.0 昨年

製品を使ってみた感想: Globalで会社として使うことになったため使う事になり最初は戸惑いましたが使っているうちに慣れました。とてもよい機能を有していると思います。

良いポイント:

視覚的に分かりやすくプロジェクト管理できる点です。

改善してほしい点:

やや使い方が分かりにくいことがあります。

匿名レビュアー
教育管理, 2~10人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

レビュー

5.0 昨年

良いポイント:

以前はすべてのタスクをExcelで管理していましたが、表を一から作らなくてもよいこと、また共有できるので上長とのタスク進捗状況共有が簡単になり、助かっています。

改善してほしい点:

Excelを利用しなくなったことで、本来勉強するべきはずのExcelの機能の勉強を怠るようになったこと

誉史
日本の会社員
コンピュータ、ネットワーク・セキュリティ, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

カスタム性の高いタスク管理ツール

5.0 昨年

良いポイント:

直感的に使いやすいUIで簡単にタスクやプロジェクト管理ができ、助かっています。

改善してほしい点:

タスク・プロジェクト管理ツールとしてはカスタム性が高いのですが、自動化など一部思うように設定できない部分もあるので、さらにカスタム性が高くなれば良いのかなと思います。

匿名レビュアー
コンピュータ・ソフトウェア, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

フォンの評価

5.0 10 か月前

良いポイント:

管理作業を簡単にできる。またテンプレートも助かる。

改善してほしい点:

毎回メールに通知するんですが、どっかでオフできるようになること

Sarah
日本の翻訳
エンタテインメント, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

mondayユーザーのリアルなレビュー

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: チームの情報共有や進捗の確認がとても早く、簡単にできるようになりました。共有される情報も自動化のおかげでとても正確になったと思います。

良いポイント:

タスク管理や進捗の共有、情報の共有としてはすごくいいツールです。スラックのメッセージ機能のインテグレーションや自動化の機能でリマインダーの設定やワークフローの改善ができました。

改善してほしい点:

ミラーリングの機能だったり、サブアイテムの自動化でできることが限られています。少し思いので、自動化が遅れたりすることがあります。

加奈
日本のサポートスタッフ
自動車, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

タスク管理がとても使いやすい

5.0 昨年

良いポイント:

タスクを起票するところからタスクを完了させるところまで、チーム全体で共有も簡単にできるところ。はじめてMondayを使う人も直感的にタスク管理ができるところ。

改善してほしい点:

タスクのステータスを変更する際に、ステータスを移行してもタスクがその場にとどまってフリー時していることがある。手動でタスクを移動することで解消されるが、そのストレスがなくなるとさらに良くなると思う。

匿名レビュアー
消費者サービス, 5,001~10,000人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

何をするべきか明確に見える

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: 1年半ほど使用させていただいてますが、とても使いやすく感謝しております。これからもよろしくお願いします。

良いポイント:

比較的かなり自由に作成・共有ができるツールであること、またいろいろな他プラットフォームと連携がしやすい点が最大な利用理由です。

改善してほしい点:

年末くらいから度々バグが多いような気がします・・。

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ネットワーク, 201~500人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

案件管理ツールとして利用しております。

4.0 昨年

製品を使ってみた感想: 誰がどの案件を「何時にチェックしたか」も分かると嬉しい

良いポイント:

1つの案件を複数人で管理しているため、誰がどの案件をチェックしたか確認できるのは大変助かる。

改善してほしい点:

リマインド機能をもっと充実してほしい。複数の案件を管理しているので、見落とすことも多い。

匿名レビュアー
コンピュータ・ゲーム, 201~500人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

タスクスケジュール管理

5.0 昨年

良いポイント:

タスクに対してコメントをつけて、他の担当者に返せること。

改善してほしい点:

特に思い付きません。悪いところは特にないと思います。

匿名レビュアー
バイオテクノロジー, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

非常に使いやすいツールです

4.0 昨年

製品を使ってみた感想: チームが海外にいるので主に情報共有の場として活用していますが、細かな情報や自分の担当外の案件も知ることができるため、有用なツールです。

良いポイント:

難しいトレーニングが必要なく、直観的でどのユーザーにも使いやすいところ。

改善してほしい点:

スマホのアプリからの使い勝手が良くない(誤操作が多くなる)。タスク入力が簡単にスマホでできるようになれば良いと思う。

ヨルダン
日本のTranslator
インターネット, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

お陰様で毎日のタスクをスムーズにこなしてます!

4.0 昨年

良いポイント:

やはりチーム全体のタスクを可視化し、管理できるところです!ラベルを自分で設定できますし、スラックなどとリンクできるため、複数プラットフォームでの管理がシームレスです。

改善してほしい点:

システムとしてはたくさんの可能性を秘めていますが、引き出すにはMondayを深く知って、自分から色々試さないといけないと感じました。

匿名レビュアー
コンピュータ・ソフトウェア, 10,000+人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

使いやすいです

5.0 昨年

良いポイント:

ユーザインターフェースがよくデザインされています。画面の使い方は直感的、使いやすいです。

改善してほしい点:

概ねやりたいことが実現できていますので、今はとくになし

匿名レビュアー
商業用不動産, 51~200人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

複数部署に跨るタスク進捗管理に便利なツール

5.0 昨年

良いポイント:

何よりも簡単に入力や共有ができるユーザーインターフェイスと、情報の可視化に関して秀でているツール。他部署各プロジェクトの連携作業などの上で、それぞれの進捗やどこでどのくらい時間を使ってしまっているかなどが「見える」事で、次回以降の課題などや効率化を図る為にどうするべきかなどを追いかける事ができる。

改善してほしい点:

使用しているmonday内の機能やツールによって情報の見え方が異なる為、時に部署を越えた相手先のプロジェクトの進捗具合を確認する際に戸惑う場面も時にある。

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
不動産, 5,001~10,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

案件の見えるかについて

4.0 昨年

良いポイント:

私はお客様案内のスケジュール確認としてMondayを利用しています。

改善してほしい点:

情報量が多いことですこ見づらい点がありますが、それは弊社側の設定にもよるもとの認識しておりますので、とくにシステム上利用しづらい点は感じておりません。

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
経理, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

チームの生産性を劇的に向上させました

4.0 11 か月前

製品を使ってみた感想: タスクの作成、割り当て、期限の設定などを容易に行うことができ、ドラッグアンドドロップ機能を使ってボード上でタスクを移動することも可能なのが便利

良いポイント:

使いやすいタスク管理ツールであり、直感的なインターフェースを提供してくれている。タスクの作成、割り当て、進捗の追跡、期限の設定などを簡単に行うことができる。さらに、ドラッグアンドドロップ機能や自動通知など、効率的なタスク管理をサポートしてくれる

改善してほしい点:

より柔軟なレイアウトや表示オプション、カスタムフィールドの作成などができるようにしてほしい。

匿名レビュアー
医療業務, 5,001~10,000人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路

役に立つ

4.0 昨年

良いポイント:

スケジュールを立てやすい、全体的に把握しやすい

改善してほしい点:

使いやすさについて改善してほしいです。例えば、項目の追加

Ryan
Ryan
フィリピンのSenior Reports Analyst
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 5,001~10,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

A Holy Grail Platform For Everyone

5.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: Monday.com is a holy grail for someone who tracks everything. Not only does it track data, but also provides quick insights to all your records.

良いポイント:

It does many things not just for project management but also for making other processes easier. It automates things as well that makes us more convenient to track multiple tasks/items.

改善してほしい点:

I think the limitation on adding sub-category on sub-items which I think must be available for some cases.

Jessica
アメリカのExecutive Director
非営利団体運営, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Monday.com for nonprofits

5.0 2 か月前 新着

良いポイント:

We are getting Monday.com for FREE, which is amazing. That's the main reason we chose it over other products. I think it's wise for monday.com to offer this, because if our employees move on to other companies after being introduced to monday.com, they are more likely to implement it there if they are already familiar with it. I love the customizability of monday.com.

改善してほしい点:

The time tracking feature. We are using another app for time tracking. Monday.com does a good job of tracking time for specific tasks, but we haven't been able to figure out how to track all of our time on a timesheet. While the customizability is great, sometimes monday.com can seem a bit advanced for our small org. There are so many features to explore, but sometimes it can be overwhelming or beyond our needs.

検討した類似製品: Paymo

monday.comに決めた理由: We were using the free version of asana for our 3 person team, but now we are expanding use of the app to the entire org. Monday.com was the way to go because of the pricing and the flexibility. There are also lots of great tutorials.

切り替える前の製品: Asana

monday.comに切りかえた理由: Monday.com is superior for task and project management, but we're still using paymo for time tracking & paying for that feature.

Jean-Michel
フランスのProduct Manager
市場調査, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

A tool that requires a lot of configuration to be useful in the long term.

3.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: This tool was very useful for initiating collaboration and visualizing the workload of a small team. However, after a year, it demands too much follow-up on its own. But it was an interesting step that allowed us to highlight areas for productivity improvement as a team.

良いポイント:

A very simple tool, visually pleasing. It allows getting rid of the to-do lists of each collaborator, edited in their own corner. It's a good start for tracking a small team.

改善してほしい点:

The tool still requires a lot of settings and, above all, maintenance. Otherwise, it becomes just another to-do list... but more colorful.

Emin
アゼルバイジャンのDigital Marketing Manager
情報技術、情報サービス, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Experience after 8 months

5.0 2 か月前 新着

良いポイント:

It is easy to manage tasks, see reports on how they performed and tidy up the space. It is a fresh breeze if you switch from a kanban board. The tracking system is really good and the different views help a lot in making decisions for bonuses.

改善してほしい点:

It was a little bit pricy and it didn't let us download our data after we stopped our subscription. The tool was a little bit resource heavy as well so it might slow down older computers.

検討した類似製品: JiraMeisterTaskClickUpAsana

monday.comに決めた理由: Kanban board was not enough for the needs of our team.

切り替える前の製品: Trello

monday.comに切りかえた理由: The interface was much easier to use and it provided the most amount of features. Also compared with other alternatives the pricing methodology was more suitable (you can get 5 people plan and add other employees as guests)

Rico
アメリカのTechnology Support Specialist
政府機関, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

No more case of the "Mondays"

5.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: My overall experience with monday.com has been a lot better than anticipated but with all of the tools, functionality and proven track record, it has definitely won me over.

良いポイント:

What I like most about monday.com is the flexibility, versatility, and scalability to configure the software to match any project that we embark on and the ease of use for all users regardless of technical acumen.

改善してほしい点:

There's not much to not like. Fair pricing, great product, and excellent customer service. It has consistently been meeting both expectations and needs for its intended purpose.

検討した類似製品: ClickUp

monday.comに決めた理由: monday.com was highly recommended when we were looking into moving on from Smartsheet.

切り替える前の製品: Smartsheet

monday.comに切りかえた理由: The overall reputation, reviews, recommendations, and product trial were the main factors in switching.

Solomon
アメリカのProject manager
情報技術、情報サービス, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

You hate Monday's at work?Make them Intresting with Monday.com

5.0 2 週間前 新着

製品を使ってみた感想: It has a very easy to use interface which makes it easy and smooth for us to track on the progress of our projects.

良いポイント:

It has a very easy to use interface. Easy to assign projects to the staff with an easy followup of the progress. The customer service is incredibly supportive and very responsive to us. Easy to use and get started with.

改善してほしい点:

We have not experienced any dislikes with the software.

Charleotte
アメリカのSenior HR manager
情報技術、情報サービス, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

The Greatest of All Time Workflow Management Software.

5.0 2 週間前 新着

良いポイント:

It offers us with geeat visibility of our projects and their progress. It has a userfriendly and easy to use interface. Staffs working on similar projects can customize and save the same project templates to use thus saving much time.

改善してほしい点:

It has been the best to use software and no hate.

Mohammed
アメリカのIT Specialist
不動産, 51~200人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Monday Project Management

4.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Overall Monday is a good tool for project management. I would highly recommend it to those in startups or high volume companies.

良いポイント:

I like the time tracking so the visibility we see in real time on how much each team member is contributing and to what extent helps us determine issues and solutions for certain areas of the project.

改善してほしい点:

I would say the price point is pretty heavy compared to other project management tools. We received a discount which helped us make a decision for this tool.

検討した類似製品: JiraAsana

monday.comに切りかえた理由: Price point was a big deciding factor with choosing this product.

Beni
カメルーンのCDO
情報技術、情報サービス, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Cheap Task / Project management software with high ease of use

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: I'm enjoying using Monday.com for it's flexibility and I can do various custom edits which fits my business and team

良いポイント:

It very light in the browser doesn't bugs Monday.com is straight forward and very less setting is need to lunch a project Can be intergrated with various other WebApps like slack , email and much more A dashboard very intuitive with the right elements to use Interphase or UI can be customized

改善してほしい点:

No software for macOs Not much updates on notes No AI intergrations at the moment Pricing can be hard to understand Time tracking is too limited for free users

検討した類似製品: Zoho One

monday.comに切りかえた理由: Very fast speed when loading in chrome browser