キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年
monday.comとは
monday.com でチームの全プロジェクトを一元管理。組織のニーズに合わせてカスタマイズできるソフトウェアです。
I do like how its helps with organization and timelines...alot have to do list but this one integrates deadlines into the display in a way you can visually see it right away.
The layout is confusing and hard to follow the chain of events in each task.
レビューを絞り込む (5,071件)
Game changer
Mondayの使い方
製品を使ってみた感想: Globalで会社として使うことになったため使う事になり最初は戸惑いましたが使っているうちに慣れました。とてもよい機能を有していると思います。
良いポイント:
視覚的に分かりやすくプロジェクト管理できる点です。
改善してほしい点:
やや使い方が分かりにくいことがあります。
レビュー
良いポイント:
以前はすべてのタスクをExcelで管理していましたが、表を一から作らなくてもよいこと、また共有できるので上長とのタスク進捗状況共有が簡単になり、助かっています。
改善してほしい点:
Excelを利用しなくなったことで、本来勉強するべきはずのExcelの機能の勉強を怠るようになったこと
カスタム性の高いタスク管理ツール
良いポイント:
直感的に使いやすいUIで簡単にタスクやプロジェクト管理ができ、助かっています。
改善してほしい点:
タスク・プロジェクト管理ツールとしてはカスタム性が高いのですが、自動化など一部思うように設定できない部分もあるので、さらにカスタム性が高くなれば良いのかなと思います。
フォンの評価
良いポイント:
管理作業を簡単にできる。またテンプレートも助かる。
改善してほしい点:
毎回メールに通知するんですが、どっかでオフできるようになること
mondayユーザーのリアルなレビュー
製品を使ってみた感想: チームの情報共有や進捗の確認がとても早く、簡単にできるようになりました。共有される情報も自動化のおかげでとても正確になったと思います。
良いポイント:
タスク管理や進捗の共有、情報の共有としてはすごくいいツールです。スラックのメッセージ機能のインテグレーションや自動化の機能でリマインダーの設定やワークフローの改善ができました。
改善してほしい点:
ミラーリングの機能だったり、サブアイテムの自動化でできることが限られています。少し思いので、自動化が遅れたりすることがあります。
タスク管理がとても使いやすい
良いポイント:
タスクを起票するところからタスクを完了させるところまで、チーム全体で共有も簡単にできるところ。はじめてMondayを使う人も直感的にタスク管理ができるところ。
改善してほしい点:
タスクのステータスを変更する際に、ステータスを移行してもタスクがその場にとどまってフリー時していることがある。手動でタスクを移動することで解消されるが、そのストレスがなくなるとさらに良くなると思う。
何をするべきか明確に見える
製品を使ってみた感想: 1年半ほど使用させていただいてますが、とても使いやすく感謝しております。これからもよろしくお願いします。
良いポイント:
比較的かなり自由に作成・共有ができるツールであること、またいろいろな他プラットフォームと連携がしやすい点が最大な利用理由です。
改善してほしい点:
年末くらいから度々バグが多いような気がします・・。
案件管理ツールとして利用しております。
製品を使ってみた感想: 誰がどの案件を「何時にチェックしたか」も分かると嬉しい
良いポイント:
1つの案件を複数人で管理しているため、誰がどの案件をチェックしたか確認できるのは大変助かる。
改善してほしい点:
リマインド機能をもっと充実してほしい。複数の案件を管理しているので、見落とすことも多い。
タスクスケジュール管理
良いポイント:
タスクに対してコメントをつけて、他の担当者に返せること。
改善してほしい点:
特に思い付きません。悪いところは特にないと思います。
非常に使いやすいツールです
製品を使ってみた感想: チームが海外にいるので主に情報共有の場として活用していますが、細かな情報や自分の担当外の案件も知ることができるため、有用なツールです。
良いポイント:
難しいトレーニングが必要なく、直観的でどのユーザーにも使いやすいところ。
改善してほしい点:
スマホのアプリからの使い勝手が良くない(誤操作が多くなる)。タスク入力が簡単にスマホでできるようになれば良いと思う。
お陰様で毎日のタスクをスムーズにこなしてます!
良いポイント:
やはりチーム全体のタスクを可視化し、管理できるところです!ラベルを自分で設定できますし、スラックなどとリンクできるため、複数プラットフォームでの管理がシームレスです。
改善してほしい点:
システムとしてはたくさんの可能性を秘めていますが、引き出すにはMondayを深く知って、自分から色々試さないといけないと感じました。
使いやすいです
良いポイント:
ユーザインターフェースがよくデザインされています。画面の使い方は直感的、使いやすいです。
改善してほしい点:
概ねやりたいことが実現できていますので、今はとくになし
複数部署に跨るタスク進捗管理に便利なツール
良いポイント:
何よりも簡単に入力や共有ができるユーザーインターフェイスと、情報の可視化に関して秀でているツール。他部署各プロジェクトの連携作業などの上で、それぞれの進捗やどこでどのくらい時間を使ってしまっているかなどが「見える」事で、次回以降の課題などや効率化を図る為にどうするべきかなどを追いかける事ができる。
改善してほしい点:
使用しているmonday内の機能やツールによって情報の見え方が異なる為、時に部署を越えた相手先のプロジェクトの進捗具合を確認する際に戸惑う場面も時にある。
案件の見えるかについて
良いポイント:
私はお客様案内のスケジュール確認としてMondayを利用しています。
改善してほしい点:
情報量が多いことですこ見づらい点がありますが、それは弊社側の設定にもよるもとの認識しておりますので、とくにシステム上利用しづらい点は感じておりません。
チームの生産性を劇的に向上させました
製品を使ってみた感想: タスクの作成、割り当て、期限の設定などを容易に行うことができ、ドラッグアンドドロップ機能を使ってボード上でタスクを移動することも可能なのが便利
良いポイント:
使いやすいタスク管理ツールであり、直感的なインターフェースを提供してくれている。タスクの作成、割り当て、進捗の追跡、期限の設定などを簡単に行うことができる。さらに、ドラッグアンドドロップ機能や自動通知など、効率的なタスク管理をサポートしてくれる
改善してほしい点:
より柔軟なレイアウトや表示オプション、カスタムフィールドの作成などができるようにしてほしい。
役に立つ
良いポイント:
スケジュールを立てやすい、全体的に把握しやすい
改善してほしい点:
使いやすさについて改善してほしいです。例えば、項目の追加
Empowering Team Collaboration with Ease
製品を使ってみた感想: Monday.com has transformed how our team collaborates, offering a streamlined and efficient platform that caters to our project management needs. It’s a robust tool that supports our workflows, though it could be improved by enhancing visibility into project contexts directly from the task views.
良いポイント:
The most impressive aspect of monday.com is its user-friendly interface that significantly enhances our team's ability to collaborate effortlessly on various projects. Its seamless integration and intuitive design make it indispensable for managing our daily tasks and long-term projects alike.
改善してほしい点:
One limitation I've encountered with monday.com is the inability to view the full context of a task within the 'My Work' view. It shows the tasks assigned to me, but it doesn't provide visibility into how these tasks fit into the larger project scope, unlike the more comprehensive 'Campaign' view.
A project tracking tool designed to keep the entire team in communication.
製品を使ってみた感想:
Monday can be used by the organization's staff with very little training. The different functionalities that Monday has allow for intuitive interaction.
It works very well both in the desktop environment as well as in its mobile APP. And updates to tasks can be immediately viewed by the rest of the coworkers.
We can parameterize the control and execution of activities in a project dynamically with flows that change the status of those activities, that is, we can create workflows without the need for programming, which makes it much more versatile than the rest of the tools that only focus on the completion of tasks in a project.
良いポイント:
Monday is an extremely versatile tool and its default templates allow us to parameterize a project so that tracking is easy, considering the type of activities we handle, facilitating the tracking of technology, construction, manufacturing, marketing projects, among many others. Another very important feature for me is the ability to quickly access the boards I have recently worked on, as well as my notifications inbox and the workspaces where I update my tasks, all on a single screen, including the ability to invite my coworkers and start collaborating on tasks that need to be executed by other people.
改善してほしい点:
Monday is not as flexible when we need to keep track of projects with a large number of coworkers without considering licensing that can affect our budget. We must keep in mind that sometimes we need to incorporate personnel into our project to perform a few tasks and if we want that person to interact with the Monday software tool, we have no choice but to use a license so that they participate in the updates. Monday allows us to import data from different data sources but I personally think that there are other tools on the market that facilitate this type of functionality that we will always require a little better. However, it does its job very well and after becoming familiar with the process, everything flows quickly.
Monday for creative teams
製品を使ってみた感想: The team liked it but I personally wasn't a big fan.
良いポイント:
I like that it had virtually every set of features our team needed.
改善してほしい点:
I couldn't get into the user experience for some reason. Things weren't laid out in an obvious way for me and some of us struggled to adapt it.
検討した類似製品: Avaza
monday.comに決めた理由: Asana lacked, at the time, more detailed project breakdowns and Gantt charts that we needed.
切り替える前の製品: Asana
monday.comに切りかえた理由: Monday was much more polished and feature rich so it won the vote from the team.
Couldn't Do My Job Without Monday!
製品を使ってみた感想: Monday has streamlined our processes and given us a better understanding of each other's workloads, which is essential since our entire department is remote. We can quickly ask questions on specific tasks/projects, attach essential documentation, and collaborate at the touch of a button. For me, it's made life so much easier. I use it to create content calendars, social posts, and manage the various projects between our web development manager and myself. It was a game changer!
良いポイント:
Monday allows me to organize my various projects and tasks so I can easily see what's due soon or coming up in the pipeline. I can also see team member's workloads to determine availability for new projects/tasks. We can track time on various projects which allows us to give better timelines when setting up new projects/tasks.
改善してほしい点:
I don't think there is anything I dislike about using Monday.
monday.comに決めた理由: We preferred the layout of Monday and it was much easier to customize projects to our specific needs.
切り替える前の製品: Asana
monday.comに切りかえた理由: Monday was better suited to our department's needs and a better value.
Monday Increases Efficiency and Productivity
製品を使ってみた感想: I was very nervous when the team moved to Monday instead of using Google Docs or Google Sheets for tracking. However, the training videos on Monday were very informative and helpful. While I was very nervous in the beginning, the benefits far outweigh the growing pains of the transition.
良いポイント:
We have utilized Monday for the past nine months and have seen a significant increase in productivity. I work at a mid-sized local non-profit, and our Development and Marketing team has been able to increase efficiency and see tasks as other team members are completing them.
改善してほしい点:
It would be wonderful to be able to download the Monday log in a PDF format to save on our internal servers as we complete a full event. The information is no longer needed on Monday but is beneficial to keep in our records.
検討した類似製品: Smartsheet
monday.comに切りかえた理由: We selected Monday because it fits our budget and offers new ways to streamline projects. We were pleased with the onboarding process and knew our team could handle implementation with the resources Monday provided.
Best productivity tool for PM work
製品を使ってみた感想: A great tool for project management. I have found it helps drive better efficiency and accountability. Also it helped us solidify responsibilities. Highly recommend.
良いポイント:
We can keep track of pending time lines, charts and how far are we ahead (or behind) on tasks. It helps me to think in terms of business workflow and automation. Seamlessly can export our monday.com data in Microsoft Power BI to make informed and effective data-driven business decisions.
改善してほしい点:
Need to add more customer service support to assist when needed.
Monday - easier and faster to use than other project management systems
製品を使ってみた感想: We set it up relatively fast and then started using it right away. It was mostly straightforward making modifications to Monday to match our workflow. We did encounter many limitations on the less expensive plan but could have upgraded to get more functionality. Overall it was easier than other platforms to set up and start using right away. We were then able to modify the system as we discovered new functionality.
良いポイント:
Monday is VERY easy to customize to fit our processes and then easy to maintain. The table view is much easier to use than other similar systems. Being able to switch between table and Kanban was extremely valuable.
改善してほしい点:
It's not as easy to customize notifications/types without a large upgrade to the plan. The less expensive plans definitely lack many features. There is also not a "todo" list function (where I can privately manage tasks not viewable by others).
monday.comに切りかえた理由: Monday is much easier to set up and use. Price point for the basic plan is economical.
Great CRM system for Small Business
製品を使ってみた感想: Great, I have recommended this product to my clients as it seems a better option and less expensive than other CRM systems.
良いポイント:
Can be adapted to most small businesses, easy to set up and very quick.
改善してほしい点:
I had never used it so had to read about all of the functionality and how to bespoke it for my niche.
検討した類似製品: HubSpot CRM
monday.comに決めた理由: Cost and functionality, we also changed the type of business we were doing.
切り替える前の製品: Zoho CRM
monday.comに切りかえた理由: Functionality, ease of set up and overall costs.
Superb For Team Organization and Visibility
製品を使ってみた感想: I enjoyed using Monday.com. I was creating schedules in other programs but Monday.com is very user-friendly, which helped getting my team members on board with using it.
良いポイント:
Monday.com allowed me to setup detailed schedule for projects and routine tasks. The visibility allows your entire team to know what everything is working on and when they should expect tasks to be delivered.
改善してほしい点:
The price was a bit high and took convincing for approval.