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ZetesAres is a field mobility solution that can help you manage direct store delivery, van sales and field service. ZetesAresの詳細
ZetesAres is a comprehensive solution for Direct Store Delivery, designed to help retainers increase sales through improved customer management. Encompassing orders, sales, delivery, asset management and maintenance, it turns sales personnel into highly efficient, trusted advisors that sell the right product at the right place at the right time. ZetesAresの詳細

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財務、顧客関係、サプライチェーン・プロセスを自動化する統合ビジネス管理ソリューションです。
Microsoft Dynamicsの統合された適応性の高いビジネス管理ソリューションのラインアップは、従業員がビジネス上の重要な意思決定を自信を持って行えるよう支援します。Microsoft Dynamicsは、使い慣れたMicrosoftソフトウェアと同様に使用でき、新しいソリューションを導入する際のリスクを軽減します。これらのソリューションは、財務や顧客関係、サプライチェーン・プロセスを自動 化かつ合理化し、ビジネスを成功へと導きます。 Dynamics 365の詳細

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Housecall Pro is a top-rated business solution for home service professionals to streamline scheduling, dispatching, payments, & more.
Try it for free today with a 14-day trial. Call Now: 866-405-0752. Housecall Pro is a top-rated, all-in-one business solution that helps home service professionals work simpler and grow smarter. With easy-to-use digital tools for scheduling and dispatching jobs, managing payments, automating marketing efforts, and more, Housecall Pro helps Pros efficiently manage every aspect of their business all in one place. Housecall Proの詳細

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Freshdeskは、世界中で40,000社以上の企業が優れたカスタマー・エクスペリエンスを実現するために活用している、使いやすいカスタマー・サポート・ソフトウェアです。
Freshdeskは、カスタマー・サービスのための強力なソリューションを提供する、クラウド・ベースのヘルプデスク・システムです。Freshdeskでは、メール、電話、Web、チャット、ソーシャルでの会話が統合され、チャネルをまたいで問題を容易に解決することができます。Freshdeskでは、ワークフローの自動化、便利なセルフ・サービス・オプションの提供、SLAの管理、レポートの生成も可能です。ブリ ヂストン、HP、Harvard University、DHLなど、40,000を超える顧客がFreshdeskを使用しています。 Freshdeskの詳細

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建設現場やその他の場所でのコラボレーションを向上させることができるモバイルファーストのパワフルでシンプルなデザイン。
現場で再作業する際に必須プロジェクト情報にアクセスし、最新の図面を使用していることを確認することができます。インターネットに接続しなくても、問題、情報提供依頼書 (RFI)、チェックリスト、提出物、資産を簡単に作成して追跡することができます。 Autodesk Construction Cloudの詳細

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Buildertrendは、住宅建築業者、リモデリング業者、専門請負業者から信頼されている建設プロジェクト管理ソフトウェアです。
Buildertrendは、住宅建築業者、リモデリング業者、および特殊請負業者向けのクラウドベースの建設プロジェクト管理ソフトウェアです。2006年以来、建設業界により優れた建設方法を提供してきました。世界中で100万人以上のユーザーが、リアルタイム・コラボレーションのプラットフォームとしてBuildertrendを選択しています。Buildertrendのソフトウェアを使用すると、施工専門家によ るプロジェクト完成を支援すると同時に遅延を削減し、通信エラーを排除し、顧客満足度を向上させることができます。 Buildertrendの詳細

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Motive, formerly KeepTruckin, builds technology to improve the safety, productivity, and profitability of businesses.
Motive, formerly KeepTruckin, builds technology to improve the safety, productivity, and profitability of businesses that power the physical economy. The Motive Automated Operations Platform combines IoT hardware with AI-powered applications to automate vehicle and equipment tracking, driver safety, compliance, maintenance, spend management, and more. Motive serves more than 120,000 businesses in trucking and logistics, construction, oil and gas, food and beverage, field service & agriculture. Motiveの詳細

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UpKeepは、作業指示、施設、資産管理の合理化において高い評価を受けるモバイル・ファーストのフィールド・サービス管理ソフトウェアです。
UpKeepのフィールド・サービス管理ソフトウェアは、チーム向けの最新のメンテナンスおよび資産管理ソリューションです。デスクトップからスマートフォン、さらにはタブレットまで、時間や場所を問わず簡単にUpKeepにアクセスできます。外出先で作業指示を作成したり、タスクの更新時に通知を受け取ったり、資産が低下した際にアプリから直接アラートを受信したりできるため、これまで以上に効率的にビジネスを運営でき ます。ダウンロードと登録は100%無料です。 UpKeepの詳細

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あらゆる規模の企業に理想的なフォーム構築ツールです。ユーザーがアンケート・フォームを作成したり、提出内容をレビューしたりする際にも役立ちます。
900万人以上のユーザーに信頼されているJotFormのフォーム・ビルダーは、あらゆるデバイスからオンライン・フォームを作成して公開する簡単な方法を提供します。1万以上の既成のフォーム・テンプレート、100以上のサードパーティ・アプリケーションとの統合、高度なデザイン機能を提供するため、世界中の組織のための主要なオンライン・フォーム・ビルダーとなっています。支払フォーム、リード生成フォーム、登録フ ォーム、連絡フォーム、申請フォームなどの作成によく使用されています。 Jotformの詳細

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世界で200万人以上の設計や建築の専門家がRevuを利用し、プロジェクト効率や共同作業を改善しています。
Bluebeam Revuは、世界の設計、エンジニアリング、入札、構築を行うプロフェッショナルがより多くの業務を行えるようにするツールです。世界で200万人以上の設計や建築のプロフェッショナルがRevuを利用し、建設資料を利用してメタデータ、マークアップ、ハイパーリンク、ブックマーク、画像、添付資料、3Dデータを共有し、プロジェクトの効率や共同作業の改善、ドキュメントベースの重要プロセスの合理化、 時間の節約を行っています。 Bluebeam Revuの詳細

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The fastest, easiest, and highest value service management software to automate everything from first customer contact to getting paid.
mHelpDesk is the #1 easiest and most powerful software solution for your field service business, automating everything from first customer contact all the way to getting paid. We provide our customers with mobile and online tools that are unmatched in performance, reliability, and functionality. We've packed the best tools into one extremely easy-to-use and affordable package that requires no big upfront investment. And we have in-house product experts to get you up and running immediately. mHelpDeskの詳細

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Verizon Connect's fleet management software for small to medium-sized businesses with fleet sizes of 5 or more vehicles.
Verizon Connect provides business customers with the insights and intelligence needed to optimize their operations and drive growth. Through a cloud-based, end-to-end solution, Verizon Connect accurately measures a user's fleet's performance, uncovers hidden costs and opportunities for improved efficiency, while empowering them to better manage service with real-time alerts and reports. Verizon Connectの詳細

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Jobber helps field service businesses keep their jobs on track and offer a seamless customer experience. Try it now for free!
Manage your field service jobs and customer experiences with Jobber. Our field management software allows you to schedule jobs more efficiently, give your crew the necessary job details, and track jobs from start to finish, all in one place. You’ll be able to send automatic payment reminders, take payments, and let customers book appointments through Facebook. With a mobile app, free training, and a simple setup, Jobber helps you save time while delivering 5-star service. Try it FREE! Jobberの詳細

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業界トップクラスのカスタマー・サービス・プラットフォームは、革新的なツールと統合されたデータでサービス従業員を強化します。
業界トップクラスのカスタマー・サービス・プラットフォームであるService Cloudは、顧客満足度とロイヤルティを促進する世界クラスのカスタマー・サービスを提供するために必要な革新的なツール、統合されたデータ、および組み込みの研修により、コンタクトセンターから現場までのサービス従業員を強化します。Service Cloudは、メッセージング、コミュニティ、チャット、電話、対面、IoT信号などの あらゆるチャネルにわたって、ユーザーがパーソナルでインテリジェントな信頼できる人間中心のサービスを提供できるようにします。 Salesforce Service Cloudの詳細

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CRM、POS、Webサイト、Eコマース、販売、会計、在庫、人事、マーケティングなどを管理する統合アプリのオープンソース・スイートです。
Odooは、完全に統合されたカスタマイズ可能なオープンソース・ソフトウェアで、専門的な観点から開発された使いやすいビジネス・アプリケーションを搭載しています。Odooの直感的に利用できるデータベースは、CRM、販売、プロジェクト、製造、在庫、会計をはじめとする、大半のビジネスニーズを満たすことができます。Odooは、企業の規模 (または予算) に関わらず、あらゆる企業のニーズを満たすように開発され た、オールインワンのソフトウェア・ソリューションです。 Odooの詳細

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Streamline your service business with RazorSync's estimating, work order scheduling and invoicing app. Free, full-access trial!
RazorSync is a leading field service software designed to improve and streamline operations for field service businesses. With a desktop and mobile application, RazorSync provides expert features built to grow your business and reduce your workload. Our robust yet simple to use features include customer and team management, scheduling, integration with Quickbooks, merchant services and more. Try us risk-free for 14 days or schedule a free live demo today! RazorSyncの詳細

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Mobilize your service business and increase profits with our one-of-a-kind flat rate pricing which is all at zero-cost to you!
Are you ready to kick your service business into high-gear with flat rate pricing and digital work order management? With FieldEdge Flat Rate Mobile (formerly Coolfront Mobile), techs can easily answer a homeowner's #1 question of "how much is this going to cost?" Our extensive flat rate database has over 30,000 repairs and 16,000 parts. We offer the leading zero-cost flat rate pricing and work order management app with QuickBooks integration. FieldEdge Flat Rate Mobileの詳細

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Do you want your company to run EXACTLY how you want it to? Try JobNimbus 2 Weeks for free, no credit card required.
Trying to get organized? Does your team know what's going on with your customers? Is all the business information in your head? Do you want your company to run EXACTLY how you want it to? Try JobNimbus 2 Weeks for free, no credit card required. JobNimbusの詳細

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inFlowを使用すると、どこからでもツール、部品、進行中の作業を追跡することができます。オフィスや現場で在庫をリアルタイムで更新します。
inFlow Inventoryソフトウェアを使用すると、フィールド・サービス・ベースのビジネスを容易に実行および管理することができます。 一度に複数のプロジェクトやジョブサイトを管理している場合、混乱が生じることがあります。 inFlowのモバイル・アプリを使用すると、タップやスキャンで容易に在庫を調整することができます。即座に在庫を更新することができます。大きな写真を使用しているため、適切 な製品を容易に選択できます。 「Webサイトにアクセス」をクリックして、14日間の無料トライアルを今すぐお試しください。 inFlow Inventoryの詳細

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Web, on-prem and mobile solutions to help businesses with mapping, data management, predictive modeling, geocoding and more.
Integrated collection of GIS software products; ArcGIS offers unique capabilities and flexible licensing for applying location-based analytics to your business practices. Gain greater insights using contextual tools to visualize and analyze your data. Collaborate and share via maps, apps, dashboards and reports. ArcGISの詳細

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Weave is the all-in-one customer communication and engagement platform for small business.
Weave is the all-in-one customer communication and engagement platform for small business. From the first phone call to the final invoice and every touchpoint in between, Weave connects the entire customer journey. Weave’s software solutions transform how local businesses attract, communicate with and engage customers to grow their business. Weaveの詳細

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在宅改善請負業者がワークフロー、従業員、販売、現場業務を管理するのを支援するビジネス生産性ツールです。
JobProgressは、請負業者向けのオールインワンのクラウドベースのビジネス管理アプリです。このプラットフォームは、優れた結果を得ることができる使いやすいツールを請負業者に提供します。場所や時間に制限されることなく、ビジネスを制御、整理、管理することができます。JobProgressは単純かつ強力なツールです。チームワークと効率を促進しながら、無駄な作業を減らします。利用者とそのチームが直感的 に進捗を追跡、監視、測定できるような設計のプラットフォームです。 JOBPROGRESSの詳細

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BUILT & TRUSTED BY SERVICE PROS. #1 Most User-Friendly & Most Affordable Software for Local Service Companies with 1-25 employees.
#1 Most user-friendly & most affordable FIELD SERVICE MANAGEMENT software for local service companies with 1-25 employees. Complete job management: scheduling, leads management, estimates, running complete jobs from the field, invoices, payments & more! Fully integrated with Quickbooks. We are also one of the most proven platforms available to simplify and manage your service business. Trusted by 1000s of service businesses for over 20 years. Plans starting as low as $39/month. Kickservの詳細

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ルーティングの混沌をようやく解消できます。極めて使いやすいRoute4Meは、ルートを計画して、ナビゲーション機能が組み込まれたモバイル・アプリに配信します。
ルーティングの混沌をようやく解消できます。極めて使いやすいRoute4Meは、ビジネスのルートを自動的に計画し、ナビゲーション機能が組み込まれたモバイル・アプリに配信します。 フィールド・サービス、フィールド・セールス、フィールド・マーケティング、フィールド・マーチャンダイジング、販売区域管理、ラスト・マイル配送の最適化を必要とするあらゆるビジネスに最適です。 Route4Meは、小企業 と大企業34,000社以上が利用している世界有数のルート・シーケンス化および最適化ソフトウェアです。 Route4Meの詳細

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Acquire more customers, simplify your process, get paid on time, and track your results with FieldRoutes automation tools.
Finally, a field service software solution that makes life easier and delivers all the features for your lawn care or pest control company. Acquire more customers, simplify your process, get paid on time, and track your results with FieldRoutes automation tools. Leave your competition in the dust and achieve the level of success you’ve always dreamed of with easy-to-use tools that help you grow quickly, scale effectively, and make life easier for your employees and customers alike. FieldRoutesの詳細

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The app for trade contractors & service businesses to cut paperwork, provide amazing service, and run a more productive business.
ServiceM8 is the app for trade contractors & service businesses, such as plumbing, electrical, HVAC & refrigeration, locksmiths, cleaners & gardeners — any kind of small business which manages jobs & staff in the field. We're a job, staff & client management solution, with everything to run your day-to-day in one place — digital job cards, scheduling, quotes, staff locations, client emails & texts, job notes & photos, online bookings, forms, asset management, invoicing & payments. ServiceM8の詳細

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The #1 software to run your entire business - FieldEdge helps you save time and make you more money!
The field service management software to run your entire business is the one that the owner, office staff and technicians actually find helpful! Save 20+ hours/week with a seamless QuickBooks integration - no more double entry! Our mobile app gives technicians all the information they need to provide great customer service and be more efficient on-site. Less hassle and more control, FieldEdge is the ultimate field service software to connect your team in the office and field. FieldEdgeの詳細

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ServiceTrade mobile and web applications coordinate office staff and field technicians to deliver an amazing customer experience.
ServiceTrade mobile and web apps help commercial service contractors coordinate office staff and field technicians to deliver an amazing customer experience. Manage work orders, schedule planned and emergency services, access customer records, and integrate with many accounting platforms to eliminate double data entry. Trusted by more than 700 businesses, see how you can start growing your service revenue by 23% year over year. ServiceTradeの詳細

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Add scheduling, billing, work orders, and customer management to QuickBooks with Smart Service, the best software for contractors.
Already using QuickBooks to manage your accounting? Kick things up a notch with Smart Service, the direct QuickBooks add-on that tackles scheduling, billing, dispatch, customer management, work orders, service histories, and more. Replace your clipboards and filing cabinets with an easy-to-use, 100% paperless, 100% mobile software system that will streamline your operations, eliminate waste, boost revenue, and ultimately grow your business. Smart Serviceの詳細

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Need Pest Control Software? Try GorillaDesk for FREE. Get all our amazing features & top-rated support, with no credit card required.
We're here for you and your Pest Control Company every step of the way. Whether your biggest challenge is scheduling jobs, invoicing customers, collecting payments, or something totally different, our Pest Control Software can help you get there. Create the business and life you want today. Get started with a FREE 14-day trial of GorillaDesk! GorillaDeskの詳細

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Give more power to your field teams. Track client and project information from any location and on any device.
Quickbase is an application development platform that enables field teams to track client and project information from any location and on any device. Relying on spreadsheets and legacy systems can slow field teams down, resulting in missed deadlines, errors and waste. With the Quickbase platform, equip your teams with the tools they need to better manage their day with a tailored field services solution that matches your business. Quickbaseの詳細

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WorkWave PestPac is built to improve all facets of your pest control business. Grow your profits. Easily manage your entire business.
PestPac by WorkWave is the one true pest control software, providing robust, innovative features and empowering pest control operators to grow their business, service their customers and maximize their money. As a true all-in-one solution, PestPac enables users to reduce paperwork, operate more efficiently, generate leads, close more sales and keep customers. With 40 years of experience, PestPac offers unique expertise in developing solutions built specifically for pest control operators. PestPacの詳細

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強力で手頃な価格で、かつ使いやすいオールインワンの従業員アプリ。特にモバイル・ワークフォースに適しています。無料で始めましょう。
Connecteamは、ビジネス・プロセスを自動化できるフィールドサービス管理アプリです。マネージャーはビジネスの成長に向けて集中できるようになり、業務が簡素化された従業員も、生産性、柔軟性や満足度が向上します。1つのアプリで次のことが実現できます。モバイル・ファーストのカスタム・チェックリスト、フォームやレポートを活用して、時間の節約と生産性の向上。GPSタイムレコーダーを活用したシフト・スケジ ューリングと勤務時間追跡。簡単な従業員コミュニケーション。専門スキルの強化。日常業務の管理など。無料で始めましょう。 Connecteamの詳細

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DynaScape specializes in design software and business management solutions for the professional landscape industry.
DynaScape specializes in design software and business management solutions for the professional landscape industry. Quickly produce extraordinary designs with our CAD-based software, export to DynaScape Color to bring your drawings to life with full color-rendering, or take your designs to the next level with Sketch3D, our comprehensive library of 3D components. Manage360 enables you to track every aspect of your operations from initial quote to final invoice. DynaSCAPEの詳細

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vcitaのフィールド・サービス・プロバイダー向けオールインワン・アプリを使用すると、より多くの仕事を獲得し、より早く支払いを受け取り、ビジネス全体を手軽に管理することができます。
フィールド・サービス・プロバイダー向けに特別に設計されたvcitaは、ビジネスのスムーズな運営を可能にします。 >> ユーザーが仕事をしている間でも、顧客はサービスを見つけて予約し、支払いを済ませることができます。 >> あらゆるモバイル・デバイスから簡単に支払いを回収できます。特殊なハードウェアは必要ありません。 >> サービス・バンドルを作成および販売し、より長期的な取引や定期的なプロジェクト を成立させることができます。 >> 顧客に友達や家族へサービスを紹介してもらうことで、リーチを広げることができます。 vcitaの詳細

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GPS Insight is transforming the way fleet and field service teams operate on the road and in the field with our innovative solutions.
GPS Insight is transforming the way fleet and field service teams operate on the road and in the field by making physical operations safer and simpler. Our innovative solutions include GPS tracking, smart cameras, field service management, and ELD compliance management. Organizations across North America turn to us when they are sick of high fleet operating costs, are worried about safety on the roads, and have inefficiencies that waste time and money. GPS Insightの詳細

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Empower field technicians with enterprise-grade mobile apps. Collect rich, reliable data and integrate with systems of record.
Unlock the potential of your field service management solution. Use our no-code app builder to create and deploy custom field service apps. Integrate with current FSM systems and cloud services to create seamless workflows. Dispatch new tasks automatically and trigger real-time notifications. Your field technicians can safely and efficiently collect the rich data you need, even without network connectivity. ProntoForms is the leader in field-focused no-code apps. We make complex tasks easier. ProntoFormsの詳細

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ServiceTitan is the leading business software that's changing the way residential and commercial field service shops do business.
HVAC, plumbing, and electrical shops grow with ServiceTitan! Like 24 Hour Air Conditioning and Heating, which is quickly pacing toward its $1m goal. See why ServiceTitan is the leading business software that's changing the way residential and commercial field service shops do business. ServiceTitanの詳細

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We continue to disrupt the CMMS industry with a software that's faster, simpler, better and more affordable with a Starter Plan @ $99/m
Starter plans @ $99/month for the ENTIRE ORGANIZATION including UNLIMITED USERS & 24/7 SUPPORT. Imagine having No Setup Costs, No Contracts, Unlimited Users all the while being gentle on the company's pocket book. START TODAY: Sign up now for a 7 day Free Trial and schedule your FREE team training session. Maxpanda CMMSの詳細

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Workiz provides an easy-to-use platform that allows service pros to manage their scheduling, invoicing, payment processing, and more.
With Workiz, field service pros can grow their business by ditching antiquated business management methods such as pen and paper, Excel spreadsheets, and Google Calendar. Workiz provides an easy-to-us e platform that allows you to manage your scheduling, invoicing, payment processing, dispatch jobs fast, and much more. Workizの詳細

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Simple-to-use, mobile-first maintenance software. Reduces downtime by 37%, increases productivity by 41%, and more.
Limble CMMS is a simple to use, mobile-first software solution that helps you manage maintenance work, automate work scheduling, monitor work history, generate reports, and organize assets. Our average customer reduces downtime by 37%, increases productivity by 41%, reduces part spend by 29%, and increases asset life by 23%. Limble is trusted by companies around the world including McDonald’s, Rite Aid, etc. Request a demo and we will show you how Limble can help solve your unique needs. Limble CMMSの詳細

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Badger Mapsでは、現場の販売担当者がマッピング、ルーティング、スケジューリング、レポートの機能を利用して販売数を増やすことができます。CRMに接続すれば、データを収集しやすくなります。
Badger Mapsは、現場の販売担当者と外部販売担当者の効率を高めることができるアプリです。販売担当者のモバイル・デバイスやラップトップ上でGoogleマップ、顧客関係管理 (CRM) データ、ルート最適化、スケジューリング、リード生成の機能を組み合わせることにより、営業チームによる販売区域の管理を向上させることができます。現場からCRMにデータを送信することもできます。販売マネージャーが現場 の状況を理解し、レポートとインサイトを取得して、販売チームの管理を向上させることができます。 Badger Mapsの詳細

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iAuditorは、現場全体の有効性をリアルタイムで可視化することで、企業がベスト・プラクティスを更新して配信することを可能にします。
iAuditorは、安全性、品質、管理、業務のために、あらゆる業界で毎月200万件以上の検査に利用されています。 世界中で25,000以上の企業が年間6億件以上の検査に利用し、職場の安全と品質を改善しています。 検査データはリアルタイムで取得されるため、検査漏れや不合格品を瞬時に特定し、リスクを迅速に軽減することができます。 iAuditorの詳細

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All-in-one web-based maintenance business software for the trades industry, suitable for small and large companies.
Provide world-class customer journeys with Commusoft field service management software. Ramp up your customer service by providing on-the-way text notifications and digital payment processing. You'll be able to reach your peak profitability by using route optimization, quoting, and invoicing. Using Commusoft means the office and the field will always be in sync. Commusoftの詳細

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Cloud-based solution that provides lawn care software to do estimates, invoicing, scheduling, automated text messaging and more.
With over 20,000 users and in business since 2003, LawnPro is a cloud-based software for lawn care professionals to automate their business processes and workflows. LawnPro handles job scheduling, dispatch, automatic invoicing, automatic customer text notifications, automatic payment processing, automation of late payment reminders, online booking / client portal, potential client follow up reminders and much more! LawnProの詳細

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Track all the important field service operations details in one place so that dispatchers and technicians can stay organized.
Use the GoCanvas Field Service Management app to automate the collection and reporting of essential, detailed field data. These forms will best support your field worker, so they can create detailed custom reports for invoicing purposes. As a business, it will allow you to improve overall service performance and maintenance duties. It allows you to incorporate details about parts, materials and labor costs and includes multiple signature capture fields to ensure accurate data is captured. GoCanvasの詳細

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ほとんどのCRMシステムに接続する意思決定ツリー駆動型インタラクティブ・ガイドです。インタラクティブにビジネス・プロセスを実施できます。
Yonyxは、決定木に基づいたインタラクティブなガイドを作成できる、クラウド・ベースのプラットフォームです。ほとんどのCRMシステムに組み込むことができます。Yonyxのガイドを使用すると、ユーザーはトラブルシューティング、カスタマー・サービス、テレマーケティング、顧客のセルフサービスなどのビジネス・プロセスをインタラクティブに実施できます。 Yonyxは企業が提供するサービスの品質と一貫性の改 善に役立ちます。これにより、既存顧客の定着率の改善と新規顧客の獲得を迅速化でき、顧客満足度 (CSAT) を改善し、コストを削減し、収益を伸ばすことができます。 Yonyxの詳細

機能

  • 在庫管理
  • 派遣管理
  • 作業発注管理
  • モバイル・アクセス
  • ルーティング
  • オンライン時計
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BigChange's Field Service Management System helps service businesses plan, manage, schedule & track jobs in one paperless solution.
BigChange's all-in-one Field Service Management System is the paperless way to plan, manage, schedule & track jobs in one simple to use and easy to implement platform. BigChange helps field service companies across the UK to win more work, increase the capacity of their teams, accelerate invoicing & transform cash flow, all whilst reducing operational costs and admin time. Loved by office and field teams alike, our customers are achieving industry leading growth and ROI. BigChangeの詳細

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Make smarter business decisions through complete operational visibility with the all-in-one, easy-to-use power of Service Fusion.
Trusted by more than 6,000 service contractors, Service Fusion is an all-in-one field service management software built to improve your business operations and help you make smarter, more informed decisions. With one centralized system for customer management, dispatching, scheduling, invoicing, reporting, and payments, you gain full visibility across business operations to better serve your customers. Technicians can even utilize our mobile application to receive and manage jobs in the field. Service Fusionの詳細

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Empower your back-office staffs, field technicians, and create Customers For Life
Run Your Entire Services Business with Field Service Management Software that is Simple to Use, Affordable and Powerful! Reduce operational costs by keeping track of all jobs and customer history in one place with field service management software (FSM) and GPS tracking. Azuga Fleetの詳細

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フィールドサービス管理ソフトのお役立ちガイド

はじめに

フィールドサービス管理ソフトは、フィールドサービスに関連するリソースを管理し、オフィスや工場など会社の施設とは離れた現場で活動する従業員とのコミュニケーションを促進するジョブ管理ソフトです。訪問介護型の介護福祉士、フィールドサービス管理ソフトを利用する現場作業者には、ガス技術者、修理工、ケーブル技術者、通信技術者、清掃員、配管工、配送ドライバーなどが含まれ、さまざまな業種の企業がこのソフトウェアを利用できます。

優れたフィールドサービス管理ソフトに求められる最も重要な機能には、派遣管理、業務指示管理、スケジュール管理機能があります。また、モバイルアクセス、連絡先データベース、アラートと通知、サービス履歴の追跡、現場・現地での代金回収などの機能も重要な要素です。

フィールドサービス管理ソフトの大きな目的の一つは、派遣担当のスタッフと現場で作業する従業員とのコミュニケーションを向上させることです。これによって、現場で作業する従業員は業務に役立つ重要な情報にアクセスできます。また、企業、顧客、そして取引先には、応答時間の短縮、サービス品質の向上、顧客満足度の向上など、さまざまな利点がもたらされます。

フィールドサービス管理ソフトは、フィールドオペレーション・ソフト、フィールドチーム管理ソフト、フィールドフォース管理ソフトと呼ばれる場合もあります。また、現場派遣管理ツール業務発注ソフトメンテナンス管理ソフトなどの他のソリューションとも密接に関連しています。フィールドサービス管理ソフトはサービス業界で最も広く使用されており、特に作業の優先順位の確定、ペーパーワークの削減、現場の従業員への適切なタスクの割り当てで優れた効果を発揮します。

フィールドサービス管理ソフトを選択するときには、予算、ソフトウェアを使用するために必要となるトレーニングのレベル、市販のさまざまなソフトウェアで提供されている機能など、いくつもの要素を考慮しなければなりません。フィールドサービス管理ソフトに搭載されている機能はそれぞれ大きく異なりますが、市販の優れたソフトウェアの多くには以下のほぼすべての機能が含まれます。

  • 現場で作業するさまざまな従業員にタスクを割り当て、リアルタイムに場所を追跡する機能
  • 作業指示を効率的に処理できるようにし、最適な行動計画を作成する機能
  • 現場で作業する従業員にスケジュールを提供し、タスク割り当てのルールを作成する機能
  • 重要な連絡先が含まれる検索可能なデータベースを管理し、継続的に情報を追加する機能
  • 特定の顧客、取引先、またはエンドユーザーのサービス履歴を追跡および調査する機能

フィールドサービス管理ソフトとは?

フィールドサービス管理ソフトは、現場で作業する作業員や技術者を抱える企業や組織がコミュニケーションを最適化し、現場での作業に関連するリソースを管理できるように設計されています。取引先や顧客の自宅など組織の敷地の外で業務を行う従業員が、フィールドサービスを担当する現場作業者に該当します。フィールドサービス管理ソフトは、水道工事、電気工事、清掃、通信などのサービス業を展開している企業が主に使用しています。

フィールドサービス管理ソフトの主な目的は、コミュニケーションを強化し、作業スケジュールを最適化し、現場の作業者に役立つ重要な情報を提供して、現場のチームの効率性と生産性を向上させることです。フィールドサービス管理ソフトは現場の作業者と派遣担当のスタッフの両方に利点をもたらします。また、適切に活用すれば、顧客や取引先にも利点がもたらされます。

フィールドサービス管理ソフトを利用すれば、適切な従業員に特定の業務を割り当てながら、顧客の過去のサービス履歴を提供できます。これにより、重要なタスクを優先的に処理でき、サービス担当者は問題を解決し、顧客満足度を向上するために何が必要なのかを詳細に理解できます。また、リアルタイムの追跡機能により、派遣担当のスタッフは現時点の作業の進行状況をより的確に把握できます。

フィールドサービス管理ソフトの利点とは?

フィールドサービス管理ソフトを利用する大きな利点は、派遣担当者と現場担当者のコミュニケーションを向上できることです。現場で作業する従業員に重要な情報を提供しながら、できるだけ多くの情報を一箇所に集約し、オンサイトやオフサイトを問わず、これらの情報に簡単にアクセスできるようにします。高品質なフィールドサービス管理ソフトを利用する価値と企業にもたらされる最も大きな利点について、以下に詳しく説明します。

  • 生産性と効率性の向上:派遣担当者と現場で作業する従業員とのコミュニケーションや調整が改善されることで、生産性や全体的な効率性が向上します。現場の作業者は「どこで作業するべきか」「その現場で何をするべきか」「その作業の目的は何か」を明確に理解できるようになります。また、派遣担当者は必要な情報に簡単にアクセスし、現時点で最適な従業員にタスクを割り当てることができます。これにより、遅延と混乱を少なくしながら、明確な目的のもとでフィールドサービスをより迅速に提供できます。

  • 顧客満足度の向上:生産性と効率性の向上は、顧客満足度にも影響します。問題への迅速な対応、迅速な修理、効率的な機器の設置、あるいは緊急対応などが改善されると、顧客も恩恵を受けることができます。さらに、フィールドサービス管理ソフトによって顧客サービスの履歴にアクセスすることが可能となり、現場作業者が顧客の環境に適したサービスを提供できるようになり、サービス価値を向上できます。非常に重要なのは、サービスの向上が顧客ロイヤリティを長期的に維持するための主要な鍵になっていることです。これはガートナーの調査でも明らかになっています。

  • 情報と位置データへのリアルタイムのアクセス:フィールドサービス管理ソフトを使用すると、組織の派遣担当者、フィールドサービス担当者、シニアリーダーが、業務の運用に役立つ重要な情報にアクセスして共有できます。さらに、リアルタイムに位置情報を把握でき、フィールドサービスの技術者やオペレーターがいる場所を正確に把握することができます。この位置情報は、適切な情報や作業指示を提供するために重要になる場合があります。また、カスタマーサービスのスタッフは、従業員が到着する時間について正確な情報を顧客に提供できます。

  • 時間のかかるプロセスの自動化:フィールドサービス管理ソフトを使用するもう一つの重要な利点は、派遣管理またはフィールドサービス管理に関連する反復的で時間のかかる多くのプロセスの一部を自動化できることです。例えば、これらの多くのソフトウェアでは、従業員に割り当てる作業のルールを作成し、現場作業の割り当てを自動化できます。フィールドサービスの管理プロセスを自動化すれば、実際に人による関与が必要な複雑な作業により多くの時間をかけることができ、多くの作業を営業時間内に実施することが可能になります。

  • 従業員の安全性の向上:現場担当者の位置情報を追跡することで、組織の安全手順を向上できます。従業員がいる場所を常に把握できれば、問題が発生したときに非常に役立ちます。また、リアルタイムに個人を追跡することができれば、何らかの理由で従業員と連絡が取れなくなったときにも適切に対応できる場合があります。さらに、緊急時や通常の経路で移動できなくなった場合、その状況に応じて、フィールドサービス管理ソフトがフィールドサービスの作業者の移動方法を案内することもできます。

  • 問題の優先順位付け:フィールドサービス管理ソフトを利用すると、企業と従業員は適切なタイミングで問題に優先順位を付けることができ、最大限に時間を有効活用することができます。現場の作業では、優先すべき緊急性の高いタスクが発生します。現場の多くのタスクは順番に実行される場合がありますが、必ずしもそれが最良ではないケースもあります。派遣担当チームは、このソフトウェアを利用することで、さまざまな状況を調査し、顧客のニーズを把握し、顧客との過去のやり取りを調べ、緊急に対応すべきタスクと後回しにできるタスクを判断し、移動中であっても現場で作業をしている従業員にその情報を伝達できます。

フィールドサービス管理ソフトの機能とは?

フィールドサービス管理ソフトの機能は、3つのカテゴリに分けられます。これらの機能は、このソフトウェアの多くで求められるコア機能、多くのソフトウェアに実装される共通の機能、必ずしも実装されているわけではないもののソフトウェアの差別化要因となるオプション機能に分類できます。もちろん、特定の企業にとって重要な機能もあれば不要な機能もあります。そのため、単に多くの機能を搭載したソフトウェアを選ぶのではなく、自社にとって最適なソフトウェアを見つけることが大切です。一般に市販されている優れたフィールドサービス管理ソフトの多くには、このセクションで説明する以下の機能が搭載されています。

  • 派遣管理:フィールドサービス管理を担当する従業員にタスクを割り当て、リアルタイムに位置を追跡し、従業員がいる場所、どのジョブに向かっているか、現場に到着したか、次に到達できそうなジョブは何かをモニタリングできます。フィールドサービス管理ソフトに搭載されている派遣管理機能を有効に活用すれば、派遣担当者と現場で作業する従業員のコミュニケーションを向上させ、移動時間を効率化し、適切なタスクを適切な作業員に割り当てて営業時間内にできるだけ多くの業務を完了できるでしょう。

  • 業務指示管理:体系的なアプローチで業務指示やタスクを完了できるようにします。効果的な業務指示管理ツールによって、利用可能なリソースを簡単に管理し、それらのリソースを適切なジョブに割り当てることが可能になります。さらに、業務指示管理は、部品の発注、支出の優先順位付け、顧客の待ち時間の最小化にも役立ちます。

  • スケジュール管理:フィールドサービスを担当する従業員の作業スケジュールを作成し、継続的にスケジュールを更新できるため、すべての従業員が何をいつ実行する必要があるのかを把握できます。さらに、多くのソフトウェアは、このスケジュール管理を自動化する機能を提供しています。自動化機能があれば、通常、どのスタッフにどのような条件でどのような業務を自動的に割り当てるかを決定するルールを設定できます。これにより、派遣担当チームの全体的な作業負担を軽減でき、現場で作業する従業員が次の作業に移行するときの遅延を抑えることもできます。

  • 連絡先データベース:ソフトウェアに含まれるデータベースを使用して、重要な連絡先情報を保存および管理することができます。このデータベースは、新しい連絡先が追加または変更された場合も、いつでも最新情報を維持することができます。連絡先データベースでは、各連絡先との過去のコミュニケーションも追跡でき、CRM (顧客関係管理) と同様の機能を提供できる場合もあります。

  • サービス履歴の追跡:現場のチームが顧客のサービス履歴にアクセスできるようになり、顧客が抱えてきた長年の問題をすばやく把握できます。これまでにどのような対応が行われてきたのかを確認し、顧客や取引先がどれくらいの期間、特定の問題に関わってきたのかを把握できます。これにより、サービス担当者は顧客に合わせてより適切なサービスを提供でき、顧客が問題を説明する時間を短縮し、迅速に業務に取り掛かることができます。

  • モバイルアクセス:モバイルデバイスを使用して、リモートからソフトウェアを利用できるようになります。モバイルアクセシビリティは、現場で作業する従業員にとって不可欠です。従業員は、次の移動先、そこに行く理由、到着後に何をすべきか、次の作業現場の場所などを把握しておかなければなりません。一般的に、モバイルアクセスではスマートフォンが使用されますが、タブレット、ノートパソコン、またはインターネットに接続できる他のデバイスを使用してソフトウェアを利用できる場合もあります。また、派遣担当の社員が在宅で勤務しているときなど、リモートからアクセスして効果的にソフトウェアを利用できるようにする必要もあります。モバイルアクセス機能により、現場で作業するときに顧客から代金を回収することも可能になります。

  • アラート/通知:アラートや通知を送受信することで、緊急性の高い作業が発生したときに従業員にその旨を伝えることができます。アラートシステムは、派遣担当チームに優先するべきジョブを強調して表示したり、フィールドサービスの作業者に次に移動する必要がある現場を案内したりすることができます。また、現場での作業に予想以上に時間がかかった場合に、アラートを送信することができるソフトウェアもあります。

キャプテラのフィールドサービス管理ソフトのディレクトリでは、提供している機能に基づいて市販のソフトウェアをフィルタリングして表示できます。つまり、自社にとって必要な機能を搭載しているソフトウェアや、他の要件を満たすソフトウェアのみを表示できます。

フィールドサービス管理ソフトの購入時に考慮すべき点は?

フィールドサービス管理ソフトを購入するときには、自社で必要な機能を把握し、最適なソフトウェアを確実に見つけるために、いくつかの重要な質問に回答できるようにしましょう。利用可能な機能はソフトウェアによって大きく異なります。必要とする機能は企業によってそれぞれ異なることを認識しておくことが大切です。適切なソフトウェアを選定するプロセスでは、以下のような質問が役立ちます。

  • フィールドサービス管理ソフトの仕組みは? フィールドサービス管理ソフトについて最初に質問すべきことは、ソフトウェアが実際にどのように機能するのかということです。この質問に回答するためには、そのコア機能を調べ、実際に何ができるのかを調査します。組織にとって最高のフィールドサービス管理ソフトとは、組織が必要としている作業領域で優れた機能を提供しているソフトウェアです。他のソフトウェアに搭載されている機能がそのソフトウェアになくても、自社の業務に関係のない機能であれば問題はありません。

  • 選択するソフトウェアは既存のツールやプロセスとの連携が可能か? ソフトウェアを購入するときにもう一つ重要なのは、既存のアプリケーション、システム、ツール、プロセスとの統合です。CRMツールやコミュニケーションソフトと組み合わせて使用できるか、アプリケーション間でデータを転送できるか、ソフトウェアは現在使用しているOSやデバイスで動作するか、などを確認してください。選択したフィールドサービス管理ソフトをこれらの既存のシステムやツールと統合できなければ、プロセスの大幅な変更が求められるケースもあります。これにより導入後のコストが増大する恐れがあるため、これらの統合について検討しておくことが大切です。

  • フィールドサービス技術者の管理方法は? 次に、フィールドサービスの技術者や作業者がどのように管理されているかを検討しましょう。これらの技術者や作業者は、大規模なチームの一員か、小規模なチームの一員か、一日中現場で作業しているのか、それとも一日の一部の時間だけ現場で作業しているのか、現場で作業しているときに最新情報を提供する必要があるのか、あるいはコミュニケーションのためにオフィスに戻っているか、などを確認してください。自社のプロセスを明確に把握しておれば、必要な要件を満たすことができる可能性の最も高いソフトウェアを簡単に見つけることができます。

  • フィールドサービス・デスクを成功させる要素とは? 一般的に、現場作業の管理と派遣サービスを成功させるためには、適切なタスクを適切な従業員に割り当て、現場で作業する従業員と確実に連絡が取れるようにすることが重要です。このためには、これらの分野で優れた機能を提供しているソフトウェアを優先的に選ぶことが大切です。しかし、特定の業界では、フィールドサービス・デスクを成功させるために求められる別の共通の機能がある場合があります。

  • フィールドサービス管理ソフトのコストは? 新しいソフトウェアにかかるコストは慎重に検討すべき重要な要素ですが、コストを分析する場合には包括的なアプローチが必要となることがあります。購入時の初期費用やクラウドベースのソフトウェアの場合には毎月のサブスクリプション費用がかかる場合がありますが、隠れたコストについても注意する必要があります。例えば、アップデートは有料か、スタッフのトレーニングに多大な投資が必要にならないか、ソフトウェアを選択して導入するときに他の領域のプロセスを変更する必要がないか、などを検討しなければなりません。これらの要素をすべて考慮した上で、利用可能な予算内で選択できる最適なパッケージを特定してください。

  • クラウドベースとオンプレミスのソリューションのどちらを選択するか? SaaSソリューションとオンプレミスソリューションにはそれぞれ長所と短所があり、選択する導入方法によって大きな影響があります。一般的に、クラウドまたはWebベースのソリューションは、特に利用開始時のコストとリモートアクセスなどの利便性に利点があります。フィールドサービス管理ではこのような利便性は非常に重要です。しかし、オンプレミスのソリューションも必要な機能を完全に提供できます。管理が容易であり、サブスクリプション費用が不要であることから、多くの企業に適しています。最終的には、自社にとっての使いやすさや、そして、自社独自のビジネスモデルに最適な導入オプションがあるかどうかによって判断することになるでしょう。

フィールドサービス管理ソフトに関する注目トレンドは?

フィールドサービス管理ソフトで最も重要なトレンドを以下に紹介します。現在の環境で最適に利用でき、長期的に活用することもできるソリューションに投資しなければならないため、フィールドサービス管理ソフトを選択するときには、これらのトレンドに注目しておくことが重要です。最も重要なトレンドは以下の通りです。

  • プロアクティブまたは予測型のカスタマーサービス:理想的なフィールドサービス管理ソフトを見つけるときに検討すべき重要なトレンドは、プロアクティブまたは予測型のサポートの提供です。プロアクティブまたは予測型のサポートとは、基本的に、継続的にモニタリングして傾向を分析することで問題が起こる前に予測し、問題による影響が発生する前に介入することを指します。また、特定の顧客について既知の問題が深刻化するのを予防する措置を示す場合もあります。ガートナーの調査によると、プロアクティブなカスタマーサービスは顧客満足度を大きく向上させますが、実際にこのようなサポートを受けたことを報告している顧客はわずか13%にすぎません。

  • 対話型のユーザーインタフェース:スマートスピーカーやスマートフォン、音声検索テクノロジーなどの普及により、対話型のユーザーインタフェースの需要が高まっています。このトレンドは、今後さまざまな種類のソフトウェアで大きな変化をもたらす可能性があります。現場で作業する従業員が移動中に音声コマンドを使用できるようにサポートし、他のフィールドサービスの企業に後れをとらないようにするためにも、これらのトレンドに注目しておく必要があります。フィールドサービスのスタッフは安全上の理由から車を運転中にテキストベースのアプリを使用することはできませんが、音声で質問して回答を得ることができる場合があります。つまり、対話型ユーザーインタフェースにより、フィールドサービスの利便性と効率性を向上できる可能性があります。

  • フィールドサービスとCRMを組み合わせたハイブリッドソリューション:顧客関係管理とフィールドサービス管理の境界が曖昧になっています。特に、競合よりも先に対応することが求められるサービス業でこの傾向は顕著です。そのため、CRMとフィールドサービス管理の両方の機能を提供するソフトウェアも登場しています。例えば、顧客がサービスリクエストを予約するのも、派遣担当のチームが現場のスタッフにどこで何をすべきかを伝えるのも、同じソフトウェアで行うことができるようになる可能性があります。

  • 人工知能の活用:人工知能もまた、多くの業界に大きな変化をもたらしているテクノロジーの一つであり、フィールドサービス企業も例外ではありません。フィールドサービス管理ソフトでは、AIを利用してチャットボットを作成し、派遣担当チームのメンバーが不在の場合でも、現場で作業する従業員が重要な情報にすばやくアクセスできるようになる可能性があります。チャットボットは、ユーザーのサービス履歴や連絡先などの顧客データにアクセスし、ほぼ瞬時に現場の従業員に情報を伝えることができます。さらに進化して、CRMと統合する機能やCRMの機能が追加されると、取引先や顧客が人によるサポートを待つことなく、チャットボットを使ってサービスリクエストを予約することも可能になるでしょう。

  • モノのインターネット (IoT):機器や機械の修理など、フィールドサービスの依頼が多い企業にとって、モノのインターネット (IoT) の普及は、注目すべき重要なトレンドです。このテクノロジーを使用して、サービスプロバイダーにリアルタイムでデータを提供すれば、メンテナンスが必要かどうかを正確に理解したり、事前に予測したりすることができるため、顧客との対話が不要になる可能性があります。これは、プロアクティブなカスタマーサポートを提供することにもつながります。また、予防メンテナンスの作業を、重大な問題が発生する前に、すべての関係者が最も都合のよい時期に計画できます。

出典

  1. Best Field Service Management Software (優れたフィールドサービス管理ソフト) - キャプテラUK 2021年 (アクセス日:2021年9月5日、日曜日)

  2. How to Improve Customer Loyalty and Retention (顧客ロイヤリティとリテンションを向上させる方法) - ガートナー (アクセス日:2021年9月5日、日曜日)

  3. Definition of Predictive Support (予測型サポートの定義) - ガートナー (アクセス日:2021年9月6日、日曜日)

  4. How Proactive Customer Service Will Transform Customer Experience (プロアクティブなカスタマーサービスがカスタマーエクスペリエンスを変革する仕組み) - ガートナー (アクセス日:2021年9月6日、日曜日)